اهمیت و چگونگی تنظیم صحیح صندلی اداری

تنظیم صحیح صندلی اداری امر بسیار مهمی است که در صورت عدم رعایت آن، عواقبی همچون گردن درد و کمردرد به همراه خواهد داشت. با ما همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.
سه‌شنبه، 17 اسفند 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اهمیت و چگونگی تنظیم صحیح صندلی اداری
تنظیم صندلی اداری یکی موارد مهمی است که عدم توجه به آن باعث بوجود آمدن گردن درد، کمر درد، و ...  می شود، به همین دلیل نحوه صحیح تنظیم صندلی اداری تاثیر زیادی بر سلامت کارمندان دارد. در این مقاله می خواهیم به چگونگی تنظیم آن به صورت صحیح بپردازیم. تا پایان همراه ما باشید.

 

تنظیم ارتفاع صندلی های اداری :

بعد از خرید صندلی اداری مناسب باید به چند فاکتور برای تنظیم آن توجه داشته باشید. جک قابل تنظیم ارتفاع برای صندلی های اداری، این امکان را به شما می دهد تا با هر اندازه قد بتوانید به صورت اصولی و استاندارد به امور خود رسیدگی نمایید. ارتفاع صندلی نسبت به میز اداری باید مناسب باشد تا گردن خم نشود و مانیتور و نمایشگر روبروی چشم و صورت قرار بگیرد. ارتفاع نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد. علاوه بر آن بهترین فاصله حدود 50 تا 75 سانتی متر از سر تا نمایشگر است. ارتفاع باید به گونه ای تنظیم شود تا کف پا به زمین چسبیده باشد.
 

تنظیم پشتی صندلی اداری :

صندلی های اداری باید دارای پشتی مناسب باشد تا بتواند از ستون فقرات محافظت کند. از خرید صندلی های بدون پشتی برای ادارات خودداری نمایید. صندلی های نوین و ارگونومیک دارای حالت تنظیم پشتی صندلی هستند و می بایستی آن را بین زوایای 90 تا 115 درجه تنظیم نمایید تا فشار بر روی مهره های کمر کمتر شود. بهتر است جنس پشتی صندلی را از پارچه ، مش و توری انتخاب نمایید تا در استفاده طولانی باعث تعرق نگردد. همچنین می توانید پشتی صندلی اداری را در دو حالت ثابت و زاویه دار تنظیم نمایید. انحنای Sشکل در پشتی صندلی امکان محافظت دو چندان از مهره ها و پر کردن گودی کمر را فراهم می نماید.

اهمیت و چگونگی تنظیم صحیح صندلی اداری

تنظیم دسته صندلی اداری :

دسته های صندلی اداری باید در امتداد میز قرار بگیرند و اگر قابلیت تنظیم را دارند، نسبت به طول دست تنظیم شوند تا کار با موس، کیبورد و حالت نوشتاری راحت و بدون خستگی مچ و آرنج انجام گردد. دست ها باید در زاویه 90 درجه قرار گیرند. اگر دسته به صورت استاندارد تنظیم نشود در طولانی مدت باعث گرد شدن شانه ها، قوز کردن و مچ درد می شود.
 

تنظیم حالت چرخان صندلی :

صندلی اداری باید دارای چرخ های متحرک باشد تا سهولت در جابجایی را برای کارمندان محیا سازد. بهترین گزینه برای صندلی های اداری، استفاده از 5 چرخ به صورت همزمان است.
 

تنظیم عمق صندلی اداری :

صندلی اداری مناسب دارای حالت تنظیم عمق و پر کردن گودی کمر هستند و می توانید به راحتی آن را تنظیم نمایید تا مانع از فشار به مهره های زیرین کمر شود (با پر کردن گودی کمر از بروز دیسک کمر جلوگیری نمایید). اگر صندلی اداری شما قابلیت تنظیم عمق را ندارد، نگران نباشید، شما می توانید با استفاده از بالشتک های نشیمن این عمل را به صورت دستی انجام دهید.
 

تنظیم زیر پایی صندلی :

اگر قد شما کوتاه است و میز هم ارتفاع بلندتری دارد و پای شما به زمین نمیرسد، بهترین راه برای حل این موضوع استفاده از زیر پایی است که علاوه بر این موضوع می تواند گردش خون در پاها را افزایش دهد.

اهمیت و چگونگی تنظیم صحیح صندلی اداری
 

تنظیم نشیمنگاه صندلی اداری :

جنس و نوع مواد به کار رفته در قسمت نشیمنگاه باید مرغوب باشد تا فشار بر روی باسن به صورت مستقیم نباشد. همچنین پهنای آن باید به گونه ای باشد تا پشت ران را تا 10 سانتی متری زانو پر کند. صندلی اداری باید دارای فوم سرد برای ساخت قسمت نشیمنگاه باشد که عدم افت ضخامت و بازگشت به حالت اولیه را دارد.
 

تنظیم پشتی گردنی صندلی :

صندلی اداری بهتر است دارای پشتی بلند یا محافظ گردنی باشد که به بالشتک گردنی معروف است و وظیفه محافظت از مهره های گردن را به عهده دارد. اگر قابلیت تنظیم داشت آن را در زاویه 90 تا 110 درجه (همانند پشتی صندلی) قرار دهید و اگر به صورت ثابت است که می توانید در هنگام کار و استراحت از آن استفاده نمایید.

با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شد می توانید به راحتی صندلی خود را تنظیم نمایید و بهره وری کاری خود را چند برابر نمایید.
 

اهمیت تنظیم صحیح صندلی اداری :

صندلی های اداری یکی از کاربردی ترین ابزار در مبلمان اداری به شمار می رود که قبل از خرید آن باید به نکاتی توجه شود تا انتخابی درست و اصولی داشته باشید زیرا صندلی های اداری دارای تنوع گسترده ای در نوع و مدل می باشند و باید نسبت به نوع فعالیت و کسب و کار آن را خریداری کرد.

اصلی ترین مورد در خرید صندلی های اداری راحتی و دوام آن می باشد. هرچه صندلی دارای قابلیت های بیشتری باشد، در نتیجه راحتی و آرامش و همچنین راندمان کاری افزایش خواهد داشت. پس سعی کنید صندلی اداری را به نحوی انتخاب نمایید که دارای چرخ، قابلیت تنظیم پشتی، قابلیت تنظیم ارتفاع ، بهره مندی از رویه و جنس مناسب و پشتی گردنی داشته باشد و با اصول ارگونومیک و استاندارد ساخته شده یاشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.