فلسطين و صهيونيزم (4) زمينه هاى پيدايش صهيونيزم

عـلاوه بـر زمـيـنـه هـاى عـيـنـى پـيـدايـش صـهـيـونـيـزم ، زمينه هاى فكرى و اعتقادى صهيونيستها عـامـل مـؤ ثـرى در راسـتـاى (تـز حـكـومـت جـهـانـى يـهـود) بـوده اسـت . مـى تـوان ايـن عامل را زير بنايى اساسى ناميد كه توجيه گر اقدامات يهود در راستاى ايجاد حكومت آنهاست .
دوشنبه، 8 شهريور 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فلسطين و صهيونيزم (4) زمينه هاى پيدايش صهيونيزم

فلسطين و صهيونيزم (4) زمينه هاى پيدايش صهيونيزم
فلسطين و صهيونيزم (4) زمينه هاى پيدايش صهيونيزم


 

نويسنده : مرتضی شيرودی




 

درس چهارم: زمينه هاى پيدايش صهيونيزم (3)
 

عـلاوه بـر زمـيـنـه هـاى عـيـنـى پـيـدايـش صـهـيـونـيـزم ، زمينه هاى فكرى و اعتقادى صهيونيستها عـامـل مـؤ ثـرى در راسـتـاى (تـز حـكـومـت جـهـانـى يـهـود) بـوده اسـت . مـى تـوان ايـن عامل را زير بنايى اساسى ناميد كه توجيه گر اقدامات يهود در راستاى ايجاد حكومت آنهاست .

نژاد پرستى
 

يـكـى از خصوصيات و ويژگيهاى صهيونيسم ، نژاد پرستى و اعتقاد به تز موهوم (برترى نـژادى) اسـت .
آنـهـا بـا تـوسـّل بـه ايـن پـندار ، تمام جنايات خود را توجيه مى كنند. واقعيت مزبور بدون نياز به تحقيق و كاوش چنان ملموس و روشن است كه تمامى كوششها در جهت كتمان و انـكـار آن ، ذرّه اى مـؤثـّر و مـفيد نبوده و وجدانهاى بيدار و آگاه ، همواره از وجود اين خصيصه سرطانى ، در رنج و اضطراب بوده اند.
بـطـور كـلى ، تـز بـرتـرى نـژادى از خـصـايـص بسيار بارز جهانخوارانى است كه تا كنون مـيـليـونها انسان از رنگ ، نژاد، سنن ، ملل ، زبان ، مذهب و آيين هاى مختلف را قربانى نموده اند. افـسانه (قوم برگزيده) همواره تهاجمات ، توسعه طلبيها و سلطه گريها را مقدّس وانمود كرده است .
افسانه پوچ و موهوم برترى نژادى كه در قرن اخير، صهيونيسم جهانى پرچمدار آن اسـت ، درگـذشـتـه نـيز در ميان برخى از اقوام بويژه بعضى طيفها و جريانات انحرافى و قـدرت طـلب يـهـود، مـطـرح بـوده كـه با تحريف و تفسير مبانى مذهبى و حتى ساختن داستانها و افسانه هاى واهى ، درجهت منافع واغراض خويش به تبليغ آن پرداخته اند.
امـروزه ايـن تـفـكـر شـيـطـانـى ، انحصار طلبى را بحدى رسانده كه حتى موجب اعتراض ‍ شديد يهوديت گشته ، بطورى كه يكى از شخصيتهاى يهودى در اين زمينه مى گويد:
(در فـرهـنـگ صـهـيـونـيـسـتـى (حـتـى) خـداى خـالق هـسـتـى و خـالق انـسـان ، تـبـديـل بـه خـداى قـومـى و جـداگـانـه اى مـى شـود كـه بـا اصول مذهب يهود تضاد آشكار دارد).(87)
ايـدئولوژى سـيـاسـى نژادپرستانه يهود و صهيونيسم ناشى از مطالبى است كه در تورات آمـده اسـت .
هـمـچـنـين در تلمود كه به دست يهوديان نوشته شده ، آمده است كه ارواح يهوديان از ارواح ديگران بالاتر است ، زيرا اين ارواح جزء خداوند است ، اما ارواح ديگران شيطانى و مانند ارواح حيوانات است .
ايـن تـعاليم خودساخته ، بهشت را فقط مخصوص يهوديان مى داند و بر اين اعتقاد است كه هنوز مـسـيـح پـيـامـبـر نيامده و وقتى بيايد، پادشاهى يهود ايجاد خواهد شد. طبق تعاليم تلمود، اگر يـهـود نـبـود، بـركـت از روى زمين برداشته مى شد، آفتاب ظاهر نمى شد و باران نمى باريد. همچنين غير يهوديان براى خدمت كردن به يهوديان خلق شده اند.(88)
قـرآن كريم در مورد افكار نژادپرستانه و اعتقادى كه آنها نسبت به برترى قوم يهود دارند، مى فرمايد:
(وَ قالُوا لَنْ جََسَّنَا النّارُ اِلاّ اَيّاماً مَعْدُودَةً قُلْ اَاََّذْدُْ عِنْدَ اللّهِ عَهْداً)(89)
و گـفـتـنـد: (هـرگـز آتـش دوزخ ، جز چند روزى به ما نخواهد رسيد.)
بگو: آيا پيمانى از خدا گرفته ايد؟!

پروتكل ها يا اصول عقايد صهيونيسم
 

صـهـيـونـيـسـتـهـا، نـيـّات درونـى خـود را در قـالب اصـولى كـه بـه (پـروتـكـل) مـعـروف اسـت ؛ بـيـان كـرده انـد. مـجـامـع صـهـيـونـيـسـتـى در سـال 1276 (1897 م) انـجـمـنـى تـشكيل دادند و در آن تصميماتى گرفتند و صورت مجلسى تـهـيـه كـرده ، نـام آن را (پـروتكل) نهادند. مجموعه اين پروتكلها در كتابى چاپ شده است ، ولى هـربـار پـس از چـاپ ، بـلافـاصـله ناياب شده است . چراكه يهوديان ، به سرعت آنها را خريده و جمع آورى مى كردند.(90)
نكات اساسى پروتكلها(91)
بـا مـطالعه و تشريح پروتكلها و مقدمه هايى كه برآن نوشته شده ، سه نكته اساسى را در مى يابيم :
1 ـ انتقاد فلسفى از اصول آزاديخواهى و توصيف رژيم حكومت مطلقه و استبداد.
2 ـ طرح نقشه نبرد اجتماعى به منظور اطمينان يهوديان براى حكومت مطلقه در عالم .
3 ـ پيشگويى (92) به منظور اجراى نكات اساسى نقشه يهود.
در راسـتـاى اجـراى نـقـشـه هـاى يـهـود، صـهـيـونـيـسـتـهـا امـور زيـر را دنبال مى كنند:
1 ـ اشغال سرزمين فلسطين و گردآورى جماعتى تحت عنوان يهود درآن منطقه .
2 ـ تلاش و كوشش براى برپايى حكومت جهانى صهيونيستى .
3 ـ سـلاح يـهـود بـراى رسـيـدن بـه ايـن اهـداف ادعـاى مـوهـوم بـرتـرى نـژادى و اعـتـقـاد بـه اعمال اين تز سياسى درجهان است .
4 ـ مـحـو ايـمـان و اعـتـقادات مذهبى و در واقع نابودى اديان توحيدى بويژه اسلام به هر طريق حتّى با رنگ و لعاب مذهبى .(93)
بـطـور كـلى صـهـيـونـيـسـتـهـا بـراى رسـيـدن بـه اهـداف كـلى خـود، بـرنـامـه هـاى زيـر را دنـبـال مـى كـنـنـد. زيـر سؤ ال بردن اعتقادات مذهبى مردم ، از بين بردن رهبران مذهبى ، خشونت ، اعـمـال خـدعـه و خيانت ، ترويج فساد و فحشا، بى رحمى و جلادى ، نشر صور قبيحه و تبليغ اعـمـال مـنـافـى عـفـت ، سـرگـرم كـردن مـردم بـه عـيـش و عـشـرت ، تـبـليـغ مـنـكـرات ، تـرويج تـجـمـّل پـرسـتـى ، دور كـردن مـردم ازمـسـائل سـيـاسى ، آشوب افكنى و تفرقه انگيزى ، جنگ افروزى ، توسعه طلبى و اشغالگرى .(94)

صهيونيسم در تعارض با يهود و يهوديت
 

صـهـيـونـيـسـتـهـا چـنـين وانمود مى كنند كه ارتكاب اين همه جنايت در جهان ، براى تحقّق آرمان و اعـتـقـادات مـردم يـهـود اسـت . از ايـن رو، بـراى تـوجـيـه جـنـايـات خـود در تـمـامـى محافل و سازمانهاى بين المللى از شعارها، رمزها، نشانه ها و رنگهاى منتسب به يهود استفاده مى كنند و با اين شيوه مى كوشند تا بر تمامى اعمال وحشيانه و ضدانسانى خود ماسك دينى زده ، جهانيان را به طرفدارى و حمايت از خود تشويق و ترغيب كنند.
در حـالى كـه واقـعـيـت جـز ايـن اسـت و مـيـان يـهـوديـت و صـهـيـونـيـسـم تـفـاوت قـابـل تـوجـه و آشـكـارى وجـود دارد. عـنـوان (يـهـودى) بـه فـردى اطلاق مى شود كه تابع دستورات و مقرراتى است كه از طرف خداوند به حضرت موسى (ع) ابلاغ گرديده و رفتار و گـفـتـار او در ايـن چـارچـوب انـجـام گـيـرد، بـگـونـه اى كـه او را از تـمـامـى صفات و اخلاق و اعـمـال نـكـوهـيـده و نـاپـسـنـد باز داشته و به راستى و درستى و روابط حسنه بين انسانها كه شايسته يك انسان الهى است رهنمون گردد.
يـهـودى حـقيقى نه تنها معتقد و مؤ من به اصول اوليه آيين يهود است ، بلكه مجرى تمام احكام و دسـتـورات آن نـيـز مـى بـاشـد و خـود را بـنـده اى از بـنـدگـان خـدا و او را شـاهـد بـر اعـمـال خويش مى داند، در حالى كه صهيونيسم ، مسلكى سياسى با اهداف دنيوى است و نه تنها هـيـچ يـك از او صـاف و ويـژگيهاى ياد شده را ندارد، بلكه به ضدّ آن مى انديشد و عكس آن را عمل مى كند.(95 )
ويـژگـى اشـغـالگـرى و تـوسـعه طلبى ، شيطنت و آتش افروزى ، تعدّى و تجاوز به حقوق ديـگـران ، ثـروت انـدوزى بـا هـر حيله اى و غصب مال ديگران و هزاران مفاسد اخلاقى و اجتماعى ديگر از صفات بارزمسلك صهيونيسم است .(96)
صهيونيستها هميشه خواسته اند اين مطلب را به جهانيان بقبولانند كه هر كس ‍ صهيونيست نيست ، يـهـودى نـيـسـت در حـالى كه مخالفتهاى محافل يهودى سراسر جهان با سياستهاى صهيونيستها دليـل قـاطـعـى بـرردّ ايـن ادّعـاسـت . بـه عـنـوان مـثـال ، مـجـامـع مـسـتـقـل يـهـودى جـهـان بـر خـلاف نـظـر صـهـيـونـيستها خواستار همزيستى مسالمت آميز و ادغام در سيستمهاى حكومتى محل زندگى خود بوده اند.(97 )
بـا تـوجـه به واقعيتها و با استناد به بسيارى از منابع و اقرار يهوديان جهان و حتى رهبران يـهـودى ، صـهيونيسم پديده اى جداى از يهود و يهوديت بوده كه با سوء استفاده از لفظ يهود تاكنون جنايتهاى بى شمارى را مرتكب گشته است .

يكى از هبران يهودى مى گويد:
 

(صـهـيـونـيـسـم آيـيـن يـهـود را دسـتـاويـزى بـراى تـحقّق آرمانهاى سياسى خود قرار داده است .)(98) نشريه تموز ارگان جامعه كليميان روشنفكر ايران مى نويسد:
(صـهـيـونـيـسـتـهـا... بـا ارزش تـوحـيـدى ديـن يـهود و فرامين الهى حضرت موسى كليم اللّه ، كوچكترين رابطه اى ندارند.)(99)
هـر تزل تئوريسين صهيونيسم به گواهى تاريخ ، بى دين بود و هيچ گونه اعتقادى به خدا نداشت .(100)
از سوى ديگر، همه صهيونيستها يهودى نبوده و نيستند، بلكه بسيارى از سردمداران و رؤ ساى صـهـيـونيستى غير يهودى بوده اند. برخى از رؤ سا و دولتمردان دولتهاى استعمارى اروپا و آمـريكا با توجه به اينكه يهودى نبوده اند، انتساب خود را به صهيونيسم اعتراف كرده و عملا نـسـبـت بـه آن افـتـخـار نموده اند.(101) و نيز بايد گفت كه همه (اسرائيليها) يهودى نـيـسـتـنـد، چـرا كـه بـسـيارى از كسانى كه از همان ابتدا از كشورهاى اروپايى و آمريكايى به سرزمينهاى اشغالى كوچ كردند، يهودى نبوده و حتى اصالت يهودى نداشته اند.(102)

توسعه طلبى صهيونيستها
 

صهيونيستها براى توجيه توسعه طلبيهاى خود به مطالب جعلى تورات در مورد حدود (ارض موعود) استناد مى كنند. به اعتقاد (روژه گارودى) هدف آشكار سياست نظاميگرى (103) رژيـم صـهـيونيستى ، تنها دفاع از اسرائيل نيست ، بلكه از هم پاشيدن كشورهاى عربى منطقه اسـت . تـورات هـم ، بـراى (تـوجيه) گسترش دائمى مرزها و هم براى (مشروع) جلوه كردن شيوه هاى كشتار و تروريسم دولتى ، مورد سوء استفاده قرار مى گيرد.(104)
از ديـدگـاه (بـن گـوريـون) ،(105) سـرزمـيـن اسـرائيـل بـايـد پـنـج مـنـطـقه را در برگيرد:
جنوب لبنان تا رود ليطانى ، جنوب سوريه ، سـرتـا سـراردن ، سـرتـاسـر فـلسطين و شبه جزيره سينا. حتى برخى ديگر از صهيونيستها مـرزهـاى شـمـالى تـركـيـه را جـزء قـلمـرو رژيـم صهيونيستى مى دانند.(106) (تئودور هـرتـزل) در سـال (1277 ـ 1898/م) مـرزهـاى اسـرائيـل را از رود نـيـل تـا فـرات تـعـيـيـن كـرده بـود.(107) (بـن گـوريـون) مـعـتـقـد اسـت امـپـراتـورى اسـرائيـل هـم از راه نـظـامـى بـنـا خـواهـد شـد و هـم از راه سـيـاست .(108)
همچنين بر درب پارلمان رژيم صهيونيستى نوشته اند:
(اى يهوديان ، ميهن شما از نيل تا فرات امتداد يافته است .)(109)
صـهـيـونـيـسـتـهـا هميشه هدفهاى دورتر خود را مخفى نگه مى دارند يا در لفافه از آن سخن مى گـويـنـد و هـدف نـزديـكـتـر را عـنـوان مى كنند.
بطور مثال از سالهاى 1276(1897)تا 1325 (1946 م) مـى گـفـتـنـد:
تـنـهـا خواهان ايجاد يك كانون يهودى هستند نه دولت يهودى و تصميم نـدارنـد فـلسـطـيـنـى هـا را اخـراج كـنـنـد، امـّا وقـتـى قـدرت گـرفـتـنـد، خـواهـان تـشـكـيـل دولت يـهـودى شـدنـد. (اريـل شـارون) وزير دفاع اسبق رژيم صهيونيستى در تبيين استراتژى صهيونيسم در دهه 1360 (1980م) گفته است :
(ضـرورت اسـت مـصـلحـت اسـتـراتـژيك و امنيتى اسرائيل تا آن سوى كشورهاى عربى موجود در خـاورمـيـانـه و در سـواحـل مـديـتـرانـه و دريـاى سـرخ فـراتـر رفـتـه و در دهـه 80 شـامـل كـشـورهـايـى از قـبـيـل تـركـيه ، ايران ، پاكستان و مناطق خليج فارس و آفريقا بويژه كشورهاى آفريقاى شمالى و مركزى شود.)(110)

پی نوشت ها :
 

87 ـ هـارون يـاشـايـى ، عضو جامعه روشنفكران كليمى ايران ، اطلاعات سياسى ، اقتصادى شماره 12، خرداد 1365.
88 ـ ر.ك : اسـرائيـل ، فـاشيسم جديد، وزيرى كرمانى ، ص 190 ـ 202؛ جهان زير سلطه صهيونيسم ، دفتر سياسى سپاه ، ص 112 ـ 126؛ توطئه جهانى ، تقى پور، ص 44 ـ 54.
89 ـ بقره (2)، آيه 80.
90 ـ خطر جهود براى جهان اسلام و ايران ، سيد غلامرضا سعيدى ، ص 96 ـ 103، بى جا، كتاب معراج ، بى نا.
91 ـ جـهان زير سلطه صهيونيسم ، دفتر سياسى سپاه ، ص 89، انتشارات سپاه پاسداران ، 1361.
92 ـ پـيـشگوييهاى پروتكل يهود درمورد حوادثى نظير انقلاب روسيه ، تأسيس حكومتهاى جـامـعـه مـلل و تـعـيـيـن اورشـليـم بـه عـنـوان مـركـز مقدس يهود، درست از آب درآمده است كه جاى تأمل و دقت نظر دارد.
93 ـ توطئه جهانى ، تقى پور، ص 30.
94 ـ ر.ك : جـهـان زير سلطه صهيونيسم ، ص 89 ـ 100 ؛ توطئه جهانى ، تقى پور ، ص 30 ـ 32 .
95 ـ ماجراى اسرائيل ، صهيونيسم سياسى ، روژه گارودى ، ص 25 و 31 .
96 ـ ر . ك : پـروتـكـلهـاى دانـشوران صهيون ، عجاج نو يهض ، ترجمه حميد رضا شيخى ، ص 249 ـ 375 ، انتشارات آستان قدس رضوى .
97 ـ توطئه جهانى ، تقى پور ، ص 35.
98 ـ كيهان ، 13 خرداد1365 . به نقل از خاخام موشه هيرش از رهبران جمعيت يهودى ناطورتا كاراتا در مصاحبه با مجله التضامن .
99 ـ توطئه جهانى ، تقى پور، ص 35 .
100 ـ ماجراى اسرائيل ، صهيونيسم سياسى ، روژه گارودى ، ص 12 .
101 ـ اسرائيل ، فاشيسم جديد ، وزيرى كرمانى ، ص 59 .
102 ـ توطئه جهانى ، تقى پور ، ص 34 .
103 ـ بـر اسـاس گـزارش بانك جهانى ، بيش از 50 درصد از بودجه رژيم صهيونيستى صرف ارتش مى شود. ر . ك ماجراى اسرائيل ، روژه گارودى ، ص 26.
104 ـ ماجراى اسرائيل ، صهيونيسم سياسى ، روژه گارودى ، ص 26.
105 ـ بـن گـوريـون اوّليـن نخست وزير رژيم صهيونيستى پس از اعلام موجوديت اين رژيم است .
106 ـ ماجراى اسرائيل ، روژه گارودى ، ص 27.
107 ـ پرونده فلسطين ، حكم دروزه ، ترجمه كريم زمانى ، ص 42 ، انتشارات بعثت ، بى نا.
108 ـ ترس ، اميد و پيشداورى ، همايون پور هرمز، ص 65 ، انتشارات كتاب سرا، تهران ، 1354 .
109 ـ حـقـايـقـى دربـاره صـهـيـونـيـسـم ، رمـان بـرادسـكى ، ترجمه احمد آبادى ، ص 41 ، انتشارات كتيبه ، تهران ، 58.
110 ـ اسـتراتژى صهيونيسم در منطقه عربى و كشورهاى همجوار آن ، مؤ سسة الارض ويژه مطالعات فلسطين ، ص 165 . انتشارات بين الملل اسلامى ، تهران ، 1363 .

ارسال توسط کاربر محترم سایت : sm1372



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط