طرز تهیه کوکی های قندی هندوانه ای

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه یک نوع کوکی قندی با شکل و طعم هندوانه آشنا کنیم. این کوکی ها را شب یلدا می توانید درست کنید از مهمانانتان پذیرایی کنید، در ادامه همراه ما باشید.
يکشنبه، 20 آذر 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کوکی های  قندی هندوانه ای

مواد لازم برای تهیه کوکی های قندی

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره دو و یک چهارم پیمانه (281 گرم)
بیکینگ پودر یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک چهارم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق سه چهارم پیمانه (170 گرم)
شکر گرانول سه چهارم پیمانه (150 گرم)
تخم مرغ بزرگ، به دمای اتاق رسیده یک عدد
عصاره وانیل خالص دو قاشق چای خوری
عصاره هندوانه یک چهارم قاشق چای خوری (اختیاری)


مواد لازم برای تزئین

مواد غذایی مقدار
رویال آیسینگ یا آیسینگ آسان به مقدار لازم
رنگ خوراکی ژله ای سبز و صورتی به مقدار لازم
مینی چیپس شکلات یک سوم پیمانه (60 گرم)


طرز تهیه کوکی های  قندی هندوانه

امروز می خواهیم یک کوکی خوشمزه و بسیار جذاب را به شما دوستان گرامی آموزش بدهیم. این کوکی ها با ظاهر زیبا و مزه عالی که دارند ایده بسیار خوبی برای شب یلدا هستند شما می توانید آن ها را درست کنید و بچه ها را سوپرایز کنید. برای تهیه این کوکی ها کلا نیاز به 6 ساعت زمان دارید که کلا 3 ساعت صرف آماده سازی مواد و 11 دقیقه صرف پخت کوکی ها و الباقی صرف تزئین آن ها می شود. همراه ما باشید که این کوکی ارزش امتحان کردن را دارند.

مرحله اول: ترکیب کردن مواد خشک
دویست و هشتاد و یک گرم آرد، یک دوم قاشق چای خوری بکینگ پودر و یک چهارم قاشق چای خوری نمک را در یک کاسه متوسط ریخته و ​​باهم مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه بزرگ دیگر با استفاده از همزن دستی یا برقی، صد و هفتاد گرم کره را با سرعت متوسط ​​رو به بالا حدود یک دقیقه هم می زنیم تا یکدست شود. بعد صد و پنجاه گرم شکر گرانول سفید را اضافه می کنیم و دوباره با سرعت متوسط ​​رو به بالا حدود دو دقیقه دیگر هم می زنیم  تا کرم رنگ شود. یک عدد تخم مرغ، دو قاشق چای خوری وانیل و یک چهارم قاشق چای خوری عصاره هندوانه (در صورت استفاده) را اضافه می کنیم و حدود یک دقیقه با سرعت زیاد هم می زنیم تا مخلوط شوند. کناره ها و کف کاسه را با لیسک می تراشیم و وسط کاسه جمع می کنیم و مجدداً به میزان لازم هم می زنیم تا مواد خوب باهم ترکیب شوند.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر
مواد خشک را به آرامی الک می کنیم و به مواد مرطوب اضافه می کنیم و با دور کند مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. اگر خمیر خیلی نرم به نظر می‌رسد، می‌توانیم یک قاشق غذا خوری آرد دیگر اضافه کنیم تا قوام بهتری برای باز کردن با وردنه داشته باشد.

مرحله چهارم: باز کردن خمیر
خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم. هر قسمت را روی یک تکه کاغذ روغنی یا یک ورقه پخت سیلیکونی آرد پاشی شده قرار می دهیم و به وسیله وردنه ای که آردپاشی شده به ضخامت حدود یک چهارم اینچ باز می کنیم. خمیر باز شده می تواند به هر شکلی باشد، به شرطی که ضخامت آن ها به طور مساوی یک چهارم اینچ باشد.

مرحله پنجم: استراحت خمیر در یخچال (سرد کردن خمیر)
قطعات خمیر را با کاغذ روغنی یا فویل آلومینیومی می پوشانیم و حداقل یک الی دو ساعت در یخچال می گذاریم.
نکته: خمیر را حداکثر دو روز در یخچال می توانید نگهدارید

مرحله ششم: برش زدن خمیر با استفاده از کاتر مخصوص کوکی
پس از سرد شدن خمیر ، فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۷ درجه سانتیگراد) روشن و گرم می کنیم. سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. یکی از تکه های خمیر را از یخچال خارج کرده و با استفاده از کاتر کوکی دایره ای سه اینچی، به شکل دایره برش می دهیم. خمیر باقیمانده را دوباره پهن می کنیم و برش زدن را ادامه می دهیم تا خمیرتمام شود. با قطعه دوم خمیر هم همین کار را تکرار می کنیم. سپس هر دایره را از وسط نصف می کنیم تا برش های هندوانه ای شکل تشکیل شوند.

طرز تهیه کوکی های  قندی هندوانه ای

مرحله هفتم: پخت کوکی ها
کوکی ها را داخل سینی به فاصله دو اینچ از هم می چینیم و در فر می گذاریم و به مدت ده الی یازده دقیقه می پزیم، تا زمانی که اطراف لبه ها کمی قهوه ای شود. بعد از اینکه سینی را از فر خارج کردیم اجازه می دهیم کوکی‌ها به مدت پنج دقیقه روی کاغذ روغنی بمانند و خنک شوند، سپس قبل از تزئین وی توری سیمی جمع می کنیم تا کاملا خنک شوند.

مرحله هشتم: درست کردن رویال آیسینگ یا آیسینگ ساده
رویال آیسینگ را به این صورت آماده می کنیم که چهار پیمانه شکر قنادی، سه قاشق غذا خوری پودر مرنگ و 9 قاشق غذاخوری آب را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و با استفاده از یک همزن دستی یا برقی، مواد را با سرعت بالا به مدت 1.5 تا 2 دقیقه با هم می زنیم. هنگام برداشتن مواد با لیسک باید در مایه در عرض 5 تا 10 ثانیه بریزد و صاف شود. اگر خیلی غلیظ بود، یک الی دو قاشق غذا خوری آب بیشتری می ریزیم. معمولا به 10 قاشق غذا خوری آب نیاز خواهیم داشت. در روزهای خشک، حداکثر 12 تا 14 قاشق غذا خوری آب مصرف خواهیم کرد.
نکته: توجه کنید که هر چه مدت زمان بیشتری رویال آیسینگ را هم بزنید، غلیظ تر می شود. اگر رویال آیسینگ شما خیلی رقیق است، فقط به زدن آن ادامه دهید تا هوای بیشتری وارد شود و غلیظ تر شود و یا می توانید شکر شیرینی پزی بیشتری اضافه کنید.
نکته: آیسینگ در دمای اتاق حدود 2 ساعت زمان می برد تا کاملا خشک شود.
نکته: اگر قوام آیسینگ خیلی کم و روان باشد، خشک شدن آن زمان بیشتری می برد. اگر روی شیرینی ها لایه ضخیمی از آن بریزیم خشک شدن آن نیز زمان بیشتری می برد.
نکته: اگر از رویال آیسینگ برای طرح‌های خاصی روی کوکی‌ها استفاده می کنید و نیاز دارید که سریع ببندند، آن‌ها را در یخچال قرار دهید.
نکته: هنگامی که مستقیماً با رویال آیسینگ کار نمی کنید (مثلاً در حال تزئین کوکی ها هستید و هنوز مقداری از آن در کاسه باقی مانده است که قصد استفاده از آن را دارید)، یک دستمال کاغذی مرطوب را مستقیماً روی سطح رویال آیسینگ قرار دهید، این کار از سفت شدن آن جلوگیری می کند.
نکته: وقتی آب را اضافه می‌کنید، می‌توانید یک دوم  قاشق چای‌خوری از عصاره مورد علاقه‌تان مانند لیمو، پرتقال، افرا، نعناع
فلفلی و غیره را اضافه کنید. بعد از مخلوط شدن مایه  از آن میل کنید و در صورت تمایل بیشتر اضافه کنید. همچنین می توانید از یک قاشق چای خوری عصاره وانیل هم استفاده کنید.
نکته: در دستور العمل های سنتی رویال آیسینگ از سفیده تخم مرغ خام استفاده می شود، اما ما در اینجا از پودر مرنگ استفاده کردیم. همان قوام را دارد و در عرض 1 تا 2 ساعت روی کوکی ها خشک می شود. پودر مرنگ را از فروشگاه ها یا لوازم قنادی ها می توانید تهیه کنید.

به جای رویال آیسینگ از آیسینگ ساده هم می توانید استفاده کنید که در ادامه طرز تهیه آن را بیان می کنیم:
با استفاده از چنگال، سه پیمانه شکر قنادی، نصف قاشق چای خوری عصاره وانیل، دو قاشق چای خوری شربت ذرت و چهار و نیم قاشق غذا خوری (67 میلی لیتر) آب را در یک کاسه متوسط ​​با هم مخلوط می کنیم. مایه بسیار غلیظی بدست می آید و اگر نمیتوانید با چنگال هم بزنید آن را به یک لیسک تغییر دهید و نصف قاشق غذا خوری (8 میلی لیتر) آب بیشتری اضافه کنید و هم بزنید تا به غلظت مورد نظر برسد.
نکته: اگر خیلی غلیظ است، نصف قاشق غذا خوری دیگر (8 میلی لیتر) آب یا کمی بیشتراضافه کنید وهم بزنید تا به غلظت مناسب برسد.

مرحله آخر: تزئین کوکی ها
بعد از اینکه رویال آیسینگ یا آیسینگ آسان را آماده کردیم. یک دوم از آن را در یک کاسه جداگانه می ریزیم. با استفاده از چند قطره رنگ خوراکی ژله ای، آن را صورتی رنگ می کنیم. نیمی از پودر باقیمانده را با استفاده از چند قطره رنگ خوراکی ژله ای به رنگ سبز رنگ می کنیم. باقیمانده مایه را سفید نگه می داریم. آیسینگ سبز را داخل یک قیف یکبار مصرف می ریزیم و سر آن را کمی سوراخ می کنیم  و یک خط منحنی در قسمت ته هر کوکی می کشیم. سینی فر را در یخچال قرار می دهیم تا مایه کیک به مدت پانزده دقیقه بماند و ببندد. این دفعه آیسینگ سفید را داخل قیف یکبار مصرف می ریزیم و مثل سبز یک منحنی بالا سبز (به سمت داخل) می کشیم و سینی فر را در یخچال قرار می دهیم تا مایه آیسینگ به مدت پانزده دقیقه بماند و ببندد. حالا آیسینگ صورتی را داخل قیف ریخته و روی بقیه برش هندوانه ای شکل کوکی می ریزیم و شکلات چیپسی کوچک را به عنوان دانه های هندوانه روی آن قرار می دهیم و در یخچال می گذاریم تا آیسینگ ببندد.

طرز تهیه کوکی های  قندی هندوانه ای

طرز تهیه کوکی های  قندی هندوانه ای

طرز تهیه کوکی های  قندی هندوانه ای

این کوکی ها هندوانه ای شکل را در کنار خانواده و بچه ها در شب یلدا با یک فنجان چای میل کنید و لذت ببرید.

نکاتی برای بهتر شدن کوکی ها
حتما توجه کنید که بین هر خط منحنی که با آیسینگ می کشید 15 دقیقه کوکی ها را در یخچال بگذارید تا مایه سرد شود و ببندد این باعث می شود که رنگ ها در همدیگر نفوذ نکنند.
کوکی های تزئین شده یا ساده را می توانید تا 1 هفته در یخچال نگهدارید.
کوکی‌های شکری ساده یا تزئین شده را می توان تا ۳ ماه در فریزر منجمد کرد. دقت کنید که قبل از اینکه آن ها را بین ورق های کاغذ روغنی بپیچید و در یک ظرف مناسب فریزر قرار دهید، صبر کنید تا مایه آیسینگ کاملاً ببندد. برای یخ زدایی هم کافی است آن ها را در یخچال یا در دمای اتاق قرار دهید. همچنین می توانید خمیر کوکی را تا 3 ماه در فریزر قرار دهید به این ترتیب که خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید، هر دو نیمه را به صورت یک دیسک صاف کنیدبعد هر کدام را در پلاستیک بپیچید و سپس فریز کنید. برای یخ زدایی خمیرها را در یخچال بگذارید و سپس حدود 1 ساعت به دمای اتاق برسانید. خمیر را طبق دستور باز کنید و سرد کنید. توجه کنید که نیازی نیست 1 تا 2 ساعت سرد کنید 45 دقیقه کافی است.

استفاده از عصاره هندوانه اختیاری است و اگر دوست دارید آن را استفاده کنید اما در دسترستان نیست می توانید به جای آن از یک قاشق چای خوری عصاره لیمو یا پرتقال استفاده کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.