طرز تهیه کیک باندت زنجبیلی و شکلاتی با فراستینگ پنیر خامه ای

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهی یک نوع کیک ادویه دار آشنا کنیم، این کیک پر از ادویه های گرم است و با فراستینگ پنیر خامه ای همراه می شود که آن را خاص می کند. اگر می خواهید دوستان و مهمانانتان را شگفت زده کنید در ادامه همراه ما باشید تا با دستور پخت این کیک بی نظیر آشنا شوید.
جمعه، 2 دی 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک باندت زنجبیلی و شکلاتی با فراستینگ پنیر خامه ای

مواد لازم برای تهیه مایه کیک باندت زنجبیلی و شکلاتی با فراستینگ پنیر خامه ای

مواد غذایی مقدار
روغن گیاهی یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)
ملاس تیره یک دوم پیمانه (156 گرم)
شکر قهوه ای تیره بسته بندی شده سه چهارم پیمانه (150 گرم)
آب یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر)
تخم مرغ بزرگ دو عدد
شیر کامل یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر)
آرد همه منظوره (الک شده) یک پیمانه (125 گرم)
پودر کاکائو شیرین نشده، به علاوه مقداری بیشتر یک دوم پیمانه (41 گرم)
جوش شیرین سه چهارم قاشق چای خوری
نمک درشت یک دوم قاشق چای خوری
زنجبیل آسیاب شده دو قاشق چای خوری
دارچین آسیاب شده یک قاشق چای خوری
میخک آسیاب شده یک چهارم قاشق چای خوری
جوز هندی آسیاب شده یک چهارم قاشق چای خوری


مواد لازم برای تهیه فراستینگ خامه پنیری

مواد غذایی مقدار
کره بدون نمک، نرم شده در دمای اتاق یک چهارم پیمانه (60 گرم)
پنیر خامه ای، نرم شده در دمای اتاق چهار اونس (112 گرم)
شکر قنادی دو الی سه  پیمانه (240 تا 360 گرم)
شیر دو الی چهار قاشق غذا خوری
عصاره وانیل خالص یک قاشق چای خوری
اختیاری: سس شکلات، برای تزئین به مقدار لازم


طرز تهیه کیک باندت زنجبیلی و شکلاتی با فراستینگ پنیر خامه ای

در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهی یک نوع کیک ادویه دار آشنا کنیم، این کیک پر از ادویه های گرم است و با فراستینگ پنیر خامه ای همراه می شود که آن را خاص می کند. اگر می خواهید دوستان و مهمانانتان را شگفت زده کنید در ادامه همراه ما باشید تا با دستور پخت این کیک بی نظیر آشنا شوید.
برای تهیه این کیک در کل به دو ساعت و سی دقیقه زمان نیاز داریم که بیست دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه، سی دقیقه برای پخت و الباقی برای تزئین و خنک کردن صرف می شود همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم برای ده تا دوازده نفر کیک درست کنیم.

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کردن قالب
فر را با دمای 325 درجه فارنهایت (163 درجه سانتیگراد) روشن می کنیم تا گرم شود. یک قالب 9 اینچی Bundt را با اسپری چرب می کنیم و پودر کاکائو می پاشیم و مقدار اضافی آن را می گیریم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد تر
روی حرارت متوسط ​​رو به پایین، صد و بیست میلی لیتر روغن، صد و پنجاه و شش گرم ملاس، صدو پنجاه گرم شکر قهوه ای و یک چهارم فنجان آب را در یک قابلمه متوسط ​​آب می کنیم تا تمام شکر قهوه ای حل شود. سپس آن را به یک کاسه بزرگ منتقل می کنیم و می گذاریم پنج دقیقه بماند و خنک شود. بعد دو عدد تخم ‌مرغ‌ و شصت میلی لیتر شیر را بعد از سرد شدن به مخلوط ملاس اضافه می کنیم و هم می زنیم و کنار می گذاریم.
نکته: برای جلوگیری از گرم شدن شیر و تخم مرغ ها اجازه می دهیم مخلوط ملاس سرد شود سپس آن ها را اضافه می کنیم.
توجه: ملاس یکی از محصولات جانبی کارخانه‌های تولید قند و شکر است که در طی استخراج قند از چغندر قند و نیشکر به دست می‌آید و به شکل شربت غلیظ، قهوه‌ای رنگ و چسبناک حاوی انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها است و مقدار این مواد به فرایند تولید، نوع و سن گیاه و مرحله استخراج، بستگی مستقیم دارد. ملاس غنی از مواد مغذی از جمله ۴۶ درصد سوکروز، ۳ درصد پروتئین، میزان زیادی منیزیم، منگنز، کلسیم و ویتامین ب ۶، مس و پروتئین است. یک قاشق غذاخوری از آن دارای ۶۰ کالری و مقدار کمی قند است و هیچ گونه چربی یا فیبر غذایی در ملاس سیاه وجود ندارد.

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد خشک
صد و بیست و پنج گرم آرد، چهل و یک گرم پودر کاکائو، سه چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین، یک دوم قاشق چای خوری نمک، دو قاشق چای خوری زنجبیل آسیاب شده، یک قاشق چای خوری دارچین، یک چهارم قاشق چای خوری میخک و یک چهارم قاشق چای خوری جوز هندی را در یک کاسه متوسط ریخته و مخلوط می کنیم و سپس ​​الک می کنیم.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر
مخلوط آرد را به آرامی در مخلوط ملاس می ریزیم و هم می زنیم تا کاملا ترکیب شوند و هیچ  توده ای باقی نماند.

مرحله پنجم: پختن کیک
مایه کیک را در قالب آماده شده می ریزیم و آن را داخل فر می گذاریم و حدود سی دقیقه می پزیم تا کیک از کناره ها جدا شود و یک خلال دندان در وسط آن فرو کرده اگرتمیز بیرون بیاید، کیک آماده است. قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کیک کمی داخل آن بماند تا خنک شود بعد از قالب در می آوریم و روی  توری سیمی قرار می دهیم تا کاملا خنک شود.

مرحله ششم: فراستینگ را درست می کنیم
وقتی کیک خنک شد، در یک کاسه بزرگ، شصت گرم کره و صد و دوازده گرم پنیر خامه ای را می ریزیم و با همزن برقی هم می زنیم تا کرم رنگ شوند. بعد دویست و چهل الی سیصد و شصت گرم شکر قنادی  را کم کم اضافه می کنیم و هم می زنیم سپس یک قاشق چای خوری عصاره وانیل و دو الی چهار قاشق غذا خوری شیر را (هر بار یک قاشق غذا خوری اضافه می کنیم) اضافه می کنیم و هم می زنیم تا به غلظت دلخواه برسد. در صورت لزوم کمی بیشتر شکر یا شیر اضافه می کنیم تا به یک فراست قابل پخش برسیم.

مرحله آخر: تزئین و سرو و نگهداری کیک
کیک را داخل یک ظرف مناسب می گذاریم و روی آن را با فراستینگ پنیر خامه می پوشانیم و نیز با سس شکلاتی تزئین می کنیم و برش می زنیم و سرو می کنیم. باقیمانده آن را تا 4 روز می توانیم در یخچال نگهداریم.

یادداشت: در آخر طرز تهیه سس شکلاتی را بیان می کنیم تا در صورت تمایل آن را درست کنید و کیکتان را تزئین کنید.

مواد لازم برای تهیه سس شکلاتی
یک تکه چهار اونس (۱۱۳ گرم) شکلات نیمه شیرین با کیفیت، ریز خرد شده
نصف پیمانه (4 اونس؛ 120 میلی‌لیتر) خامه یا خامه سنگین

طرز تهیه سس شکلاتی
صد و سیزده گرم شکلات خرد شده را در یک کاسه ریخته و کنار می گذاریم. سپس صد و بیست میلی لیتر خامه را در یک قابلمه کوچک می ریزیم و روی حرارت متوسط ​​گرم می کنیم تا به آرامی شروع به جوشیدن کند. (اجازه ندهید سریع بجوشد) حالا خامه را روی شکلات های خرد شده می ریزیم، سپس می گذاریم 2 تا 3 دقیقه بماند و شکلات به آرامی نرم شود. با یک قاشق فلزی یا کاردک پلاستیکی کوچک خیلی آرام هم می زنیم تا کاملا ترکیب شده و شکلات آب شود. هرچه شکلات را ریزتر خرد کنیم سریعتر با خامه ترکیب می شود.

طرز تهیه کیک باندت زنجبیلی و شکلاتی با فراستینگ پنیر خامه ای
امیدواریم از این دستور راضی باشید و آن را تهیه کنید و با عزیزانتان میل کنید و لذت ببرید. نوش جان!


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.