مروري گذرا بردندان پزشکي کاشت دندان

ازديدگاه اصطلاح شناسي واژه Implant از دوجزءImبه معناي درون و Implant به معناي کاشتن و کارگذاشتن است. درتعريف عمومي ايمپلنت جسمي است که در محلي کاشته يا گذاشته مي شود. ايمپلنت دنداني، وسيله اي است که ازمخاط دهان عبورکرده و در استخوان مربوط دردهان قرار مي گيرد. ايمپلنت ،داراي قابليت تطابق و
سه‌شنبه، 23 شهريور 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مروري گذرا بردندان پزشکي کاشت دندان

مروري گذرا بردندان پزشکي کاشت دندان
مروري گذرا بردندان پزشکي کاشت دندان


 






 

IMPLANT
 

ازديدگاه اصطلاح شناسي واژه Implant از دوجزءImبه معناي درون و Implant به معناي کاشتن و کارگذاشتن است. درتعريف عمومي ايمپلنت جسمي است که در محلي کاشته يا گذاشته مي شود. ايمپلنت دنداني، وسيله اي است که ازمخاط دهان عبورکرده و در استخوان مربوط دردهان قرار مي گيرد. ايمپلنت ،داراي قابليت تطابق و سازندگي همانند دندان طبيعي بوده و حتي جهت حمايت ازساير پروتزهاي ثابت و متحرک مورد استفاده قرارمي گيرد.
امروزه ايمپلنت به اين دليل بکار مي رود که همانند يک دندان طبيعي زيباو کاراست و دوامي برابر بادندان طبيعي دارد. شايان ذکراست که دربسياري از بيماران بي دنداني به علت اثراتي که برعملکرد دهاني و شرايط روحي و رواني بيمار مي گذارد نوعي معلوليت محسوب مي شود. مطالعات دراز مدت نشان داده ميزان موفقيت عملکرد ايمپلنت درفک پايين 95 درصد و درفک بالا 93 درصد است.

هزينه درمان ايمپلنت
 

هزينه هاي درمان بسته به نوع ايمپلنت هاي دنداني متغيراست اما حتي الامکان بهتراست از سيستم هاي شناخته شده و مورد تاييد سازمانهاي معتبردندان پزشکي استفاده شود. سيستم هاي ارزان و غيراستاندارد صدمات غيرقابل جبراني را به بار خواهند آورد ولي ايمپلنت هاي استاندارد طول عمر نامحدودي دارند.شايان ذکراست هزينه درمان با توجه به تجهيزات و مواد و بهره گيري از تکنيک هاي جديد نسبت به انواع ديگر پروتز بالا نيست به گونه اي که هزينه يک واحد ايمپلنت تقريباً برابر يک بريچ سه واحدي ايده آل است.

آخرين دستاوردهاي کاشت دندان درسال 2008 چيست ؟
 

با استفاده از روش overdenture بيماران محترم با حداقل تعداد ايمپلنت و درحداقل زمان احساس واقعي دندان طبيعي را احساس خواهند کرد.
روش جديد immediateimplantion (کاشت سريع)که ايمپلنت درست پس ازکشيدن دندان جاي گذاري شود.
درصورتي که ضخامت و سلامت استخوان ايده آل باشد در حداقل زمان بيماران صاحب دندانهاي طبيعي و زيبا و کارآمد خواهد شد.امروزه با بهره گيري از جديدترين وسايل تشخيص از جمله توموگرافي کامپيوتري و سه بعدي و ساخت مدل راهنما کيفيت -کميت استخوان و تعيين موفقيت دردرمان ايمپلنت و تعيين زاويه قرارگيري ايمپلنت به راحتي براي تيم کاشت دندان ميسراست.
بالاخره بنابراين با بهره گيري از روشهاي جديد و تکنولوژي روز دنيا دانش ايمپلنت آنچنان گسترش يافته که بيماران نگراني هاي قبلي خود را نسبت به نتيجه درمان موفقيت درمان و يا دردوتروماهاي ناشي ازکاشت دندان براي هميشه فراموش خواهند کرد.درآخر همه بايد بدانيم کاشت ايمپلنت توسط متخصص کارآمد سهل تر از آن تصوري است که در ذهن داريم.
منبع:نشريه زندگي ايده آل ,شماره 48



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.