طرز تهیه کیک کدو حلوایی با تاپینگ شکر قهوه ای

در این مطلب قصد داریم شما همراهان گرامی را با طرز تهیه یک مدل کیک کدوحلوایی خاص آشنا کنیم در ادامه همراه ما باشید.
يکشنبه، 16 بهمن 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک کدو حلوایی با تاپینگ شکر قهوه ای

مواد لازم برای تهیه تاپینگ شکر قهوه ای

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره (الک شده) یک دوم پیمانه (63 گرم)
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده یک دوم پیمانه (100 گرم)
دارچین آسیاب شده یک و نیم قاشق چای خوری
کره بدون نمک، سرد یک چهارم پیمانه (چهار قاشق غذا خوری یا 60 گرم)


مواد لازم برای تهیه مایه کیک  کدو حلوایی

مواد غذایی مقدار
آرد همه منظوره (الک شده) دو پیمانه (250 گرم)
جوش شیرین یک قاشق چای خوری
بیکینگ پودر یک دوم قاشق چای خوری
نمک یک دوم قاشق چای خوری
دارچین آسیاب شده یک و یک دوم قاشق چای خوری
جوز هندی آسیاب شده یک دوم قاشق چای خوری
میخک آسیاب شده یک چهارم قاشق چای خوری
زنجبیل آسیاب شده یک چهارم قاشق چای خوری
پوره کدو تنبل یک پیمانه (230 گرم)
شکر قهوه ای روشن یا تیره بسته بندی شده یک دوم پیمانه (100 گرم)
روغن کانولا یا گیاهی (یا روغن نارگیل ذوب شده در صورت تمایل) یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر)
شربت افرا خالص یک چهارم پیمانه (82 گرم)
شیر یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر)


مواد لازم برای تهیه آیسینگ وانیلی

مواد غذایی مقدار
شکر قنادی یک پیمانه (120 گرم)
خامه نصف و نیم یا شیر دو قاشق غذا خوری
عصاره وانیل خالص یک چهارم قاشق چای خوری


طرز تهیه کیک کدو حلوایی با تاپینگ شکر قهوه ای

کیک کدو حلوایی یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار فصل سرد سال است که با دستور های متنوعی درست می شود. کیکی که در اینجا آموزش می دهیم با تاپینگ شکر قهوه ای همراه است که آن را بسیار خوشمره و شگفت انگیز کرده است. همراه راسخون باشید تا با دستور تهیه این کیک خوشمزه آشنا شوید.

برای تهیه این کیک در کل به پنجاه دقیقه زمان نیاز داریم که پانزده دقیقه برای آماده سازی مواد اولیه و سی و پنج دقیقه برای پخت آن صرف می شود. همچنین با مواد اولیه اشاره شده در این دستور می توانیم برای نه نفر کیک آماده کنیم.

مرحله اول: گرم کردن فر و آماده کرن قالب
فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتی گراد) روشن می کنیم تا گرم شود. در ادامه یک قالب مربعی 9 اینچی یا قالب کمربندی 9 اینچی (یا هر ققالبی با ظرفیت 2.5 لیتری) را با اسپری چرب می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم: آماده کردن تاپینگ شکر قهوه ای
در یک کاسه متوسط یک دوم پیمانه (63 گرم) آرد، یک دوم پیمانه (100 گرم) شکر قهوه ای و یک و نیم قاشق چای خوری دارچین را می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم.
سپس یک چهارم پیمانه (چهار قاشق غذا خوری یا 60 گرم) کره سرد را اضافه می کنیم و آن را با استفاده از مخلوط کن شیرینی پزی یا چنگال برش می دهیم و خرد می کنیم و با بقیه مواد مخلوط می کنیم طوری که مخلوط شکر قهوه ای با تکه هایی به اندازه نخود حاصل می شود، آن را کنار می گذاریم.

طرز تهیه کیک کدو حلوایی با تاپینگ شکر قهوه ای

مرحله سوم: ترکیب کردن مواد خشک
در این مرحله دو پیمانه (250 گرم) آرد، یک قاشق چای خوری جوش شیرین، یک دوم قاشق چای خوری بکینگ پودر، یک دوم قاشق چای خوری نمک، یک و نیم قاشق چای خوری دارچین، یک دوم قاشق چای خوری جوز هندی، یک چهارم قاشق چای خوری میخک و یک چهارم قاشق چای خوری زنجبیل را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم تا ترکیب شوند.

مرحله چهارم: ترکیب کردن مواد تر
در یک کاسه متوسط دیگر و با استفاده از همزن دستی یا برقی​​ یک پیمانه (230 گرم) کدو تنبل، یک دوم پیمانه (100 گرم) شکر قهوه ای، یک دوم پیمانه (120 میلی لیتر) روغن، یک چهارم پیمانه (82 گرم) شربت افرا و یک چهارم پیمانه (60 میلی لیتر) شیر را هم می زنیم تا مخلوط شوند.

مرحله پنجم: ترکیب کردن مواد خشک و مواد تر (درست کردن مایه کیک)
مواد خیس را داخل مواد خشک الک شده می ریزیم و هم می زنیم طوری که فقط باهم ترکیب شوند.
نکته: از مخلوط کردن بیش از حد مواد خودداری کنید، مایه بسیار غلیظ خواهد بود پس نگران نباشید.

مرحله ششم: ریختن مایه کیک در قالب آماده شده
مایه کیک به دست آمده را در قالب آماده شده می ریزیم و خوب پخش می کنیم تا سطحی صاف ایجاد شود. تاپینگ شکر قهوه ای را هم به طور یکنواخت روی آن می ریزیم و به آرامی آن ها را فشار می دهیم تا به مایه کیک بچسبند.

طرز تهیه کیک کدو حلوایی با تاپینگ شکر قهوه ای

مرحله هفتم: پختن کیک
در این مرحله قالب را داخل فر می گذاریم و کیک را به مدت سی الی سی و پنج دقیقه می پزیم و آماده بودن کیک را در دقیقه سی ام با فرو کردن یک خلال دندان در مرکز آن بررسی می کنیم، اگر خلال دندان تمیز بیرون بیاید کار تمام است و کیک پخته است.
نکته: اگر از مایه کیک به خلال دندان چسبید، کیک را به مدت 5 دقیقه دیگر یا تا زمانی که خلال دندان تمیز بیرون بیاید، بپزید.

مرحله هشتم: خنک کردن کیک
بعد از سپری شدن مدت زمان پخت قالب را از فر خارج می کنیم و روی توری سیمی می گذاریم اجازه می دهیم کیک در قالبش بماند و کمی خنک شود.

مرحله نهم: درست کردن آیسینگ وانیلی
در همین حین که کیک در حال خنک شدن هست می توانیم آیسینگ را درست کنیم، به این ترتیب که یک پیمانه (120 گرم) شکر قنادی، دو قاشق غذا خوری خامه نصف و نیم یا شیرو یک چهارم قاشق چای خوری عصاره وانیل را در یک کاسه متوسط می ریزیم و باهم مخلوط می کنیم. اگر آیسینگ غلیظ است می توانیم مقداری خامه یا شیر به آن اضافه کنیم تا رقیق شود. حالا آن را روی کیک گرم یا خنک شده می ریزیم.

مرحله آخر: سرو و نگهداری کیک
کیک را برش می زنیم و در یک ظرف مناسب می چینیم و به همراه یک فنجان چای یا قهوه سرو می کنیم و روی باقیمانده آن را محکم می پوشانیم و تا سه روز در دمای اتاق یا در یخچال نگهداری می کنیم.

طرز تهیه کیک کدو حلوایی با تاپینگ شکر قهوه ای

در آخر به نکاتی جهت بهتر شدن دستور پخت اشاره می کنیم
دستورالعمل انجماد: این کیک را می توانید تا 2 ماه منجمد کنید. برای یخ زدایی هم کافی است یک شب در یخچال قرار دهید و سپس سرو کنید.

ادویه ها: به جای دارچین، جوز هندی، میخک و زنجبیل در مایه کیک، می توانید از دو و نیم قاشق چای خوری ادویه پای کدو تنبل استفاده کنید. همچنین می توانید جوز هندی، میخک و زنجبیل را با ادویه پای کدو تنبل جایگزین کنید و دارچین را در دستور پخت نگه دارید.

شیر: می‌توانید از هر شیری، چه لبنی چه غیر لبنی، در مایه کیک استفاده کنید. اگر به دوغ دسترسی دارید می توانید از آن هم استفاده کنید چون کیک را بسیار مرطوب می کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.