آموزش قدم به قدم فروش زمین در متاورس

برای به دست آوردن اطلاعات مفید و به‌روز در مورد فروش زمین متاورس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.
چهارشنبه، 20 ارديبهشت 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
آموزش قدم به قدم فروش زمین در متاورس
فروش زمین متاورس اصطلاحی است که این روزها زیاد می‌شنویم، اصطلاحی که حسابی گردوخاک کرده و به ترند فضای مجازی تبدیل شده است. این همه هیاهو در مورد زمین مجازی و فروش زمین متاورس برای چیست؟

یکی از بزرگ‌ترین مزایای Metaverse این است که گزینه‌های متعددی را برای افراد جهت کسب درآمد فراهم می‌کند. گزینه‌هایی شامل فروش توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، ارائه خدمات طراحی، میزبانی رویدادها و همچنین فروش زمین متاورس و املاک مجازی. همین الان که در حال مطالعه این مطلب هستید، بسیاری از برندهای بزرگ حضور خود را در املاک مجازی آغاز کرده‌اند. برخی از این شرکت‌ها عبارت‌اند از نایکی، آدیداس، گوچی، هیوندای، سامسونگ، کوکاکولا و پرادا.

متاورس همچنین به فضایی پرجنب‌وجوش برای میزبانی رویدادها تبدیل شده است و هنرمندان مشهوری مانند Marshmello و Justin Bieber در آن کنسرت‌های مجازی اجرا می‌کنند. رویدادهای بزرگ از جمله Coachella نیز به‌صورت مجازی اتفاق می‌افتند، در نتیجه تبلیغات زیادی در مورد املاک مجازی و فروش زمین متاورس ایجاد می‌کنند. برای به دست آوردن اطلاعات مفید و به‌روز در مورد فروش زمین متاورس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.
 

املاک متاورس دقیقاً چیست؟

مشابه زمین در دنیای واقعی، املاک و مستغلات مجازی به کاربران فرصتی برای خرید مناطق مشخص (معروف به پیکسل) در دنیای مجازی ارائه می‌دهد. این پیکسل‌ها قابل برنامه‌ریزی هستند و کاربران می‌توانند دنیای مجازی خود را در این زمین‌ها بسازند.

هر پلتفرم Metaverse دارای تعداد محدودی پلات (Plot) است. به‌عنوان مثال، سندباکس تنها ۱۶۶۶۵۴ قطعه زمین دارد. این قطعات زمین می‌توانند به‌سرعت و با گذر زمان ارزش پیدا کنند و کاربران می‌توانند با خریدوفروش آن‌ها سود کسب کنند.

کاربران می‌توانند املاک متاورس را از طریق بازارهای درون بازی و ثانویه خریداری کنند. لازم به یادآوری است که موقعیت و اندازه زمین از عوامل اولیه در تعیین قیمت آن است. هر چه به مرکز یا مناطق پرجمعیت‌تر در متاورس نزدیک‌تر باشید، قیمت املاک مجازی بالاتر می‌رود.

برای مثال یک فرد ناشناس یک قطعه زمین در نزدیکی زمین اسنوپ داگ در متاورس The Sandbox را به قیمت ۴۵۰ هزار دلار خریداری کرد.

چرا املاک و مستغلات در Metaverse این‌قدر به فروش می‌رسد و بازار داغی دارند؟

خرید زمین در متاورس در سال ۲۰۱۷ تنها ۲۰ دلار در پلتفرم دسنترالند هزینه داشت؛ اما میانگین قیمت زمین اکنون به ۶ هزار دلار افزایش یافته است. اعلامیه فیس بوک در مورد تغییر نام تجاری به Meta نیز تبلیغات گسترده‌ای را در اطراف متاورس ایجاد کرد که منجر به افزایش قیمت تا ۵۰۰ درصد شد.

همه چیز در حال دیجیتالی شدن است، بنابراین سرمایه‌گذاری روی یک زمین دیجیتالی می‌تواند حکم طلا را در آینده نزدیک داشته و به هیچ عنوان ایده بدی به‌نظر نمی‌رسد. سرمایه‌گذاران مایل به پرداخت هزاران دلار به‌عنوان کارمزد برای به دست آوردن املاک مجازی در پلتفرم‌هایی مانند Otherside، سندباکس و دسنترالند هستند.

همچنین توجه به این نکته مهم است که در حالی که متاورس‌های جدید ساخته می‌شوند، تقاضا برای خریدوفروش زمین متاورس فقط در پلتفرم‌های محبوب مانند Decentraland، The Sandbox، Otherside و Voxels زیاد است. با خریدن زمین‌های مختلف توسط افراد مشهور و برندها، تقاضا برای املاک متاورس به‌شدت افزایش یافته است.

 
آموزش قدم به قدم فروش زمین در متاورس

ریسک‌های بازار املاک مجازی و خریدوفروش زمین متاورس

بازار ملک و املاک مجازی نیز همانند بازار فیزیکی در دنیای واقعی با ریسک‌هایی همراه خواهد بود و این مورد طبیعی است. از آنجایی که این فضا هنوز نسبتاً جدید است، ریسک‌های مختلفی با سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات متاورس همراه است.

به‌عنوان مثال، از آنجایی که هیچ دولت یا بانکی برای تضمین خرید شما وجود ندارد، اگر اتفاقی برای پلتفرم متاورس بیفتد، مانند نقض داده‌ها، هیچ امنیتی ندارید و اصطلاحاً دستتان به جایی بند نیست.

همچنین، اگرچه تقاضا برای املاک و مستغلات در متاورس که در حال حاضر بسیار زیاد است، به مرور زمان کاهش یابد، می‌تواند منجر به کاهش قیمت زمین شما و از دست رفتن سرمایه‌تان شود. به همین دلیل است که به‌شدت توصیه می‌شود قبل از سرمایه‌گذاری در هر پلتفرم متاورس، یک تحقیق جامع انجام دهید. پلتفرم‌های بزرگ مانند The Sandbox، Otherside و Decentraland گزینه‌های نسبتاً امنی هستند، زیرا در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه و سرمایه‌گذاری برندها، شرکت‌ها و افراد مشهور سلبریتی قرار گرفته‌اند.
 

چرا املاک مجازی متاورس را بفروشیم؟

پتانسیل بازدهی و سود بالا در بازار املاک مجازی بسیار زیاد است. شما می‌توانید زمین بخرید و آن را مجدداً بفروشید یا حتی صاحب یک مشاور املاک مجازی (شبیه به Metaverse Properties) شوید که در آن می‌توانید با ارائه خدمات املاک و مستغلات درآمد کسب کنید.

بهترین و جذاب‌ترین بخش ماجرا این است که افراد می‌توانند املاک و مستغلات مجازی خود را حتی راحت‌تر از خانه واقعی‌شان به فروش برسانند. زمین خود را در OpenSea یا بازارهای درون بازی فهرست کنید، جایی که سایر خریداران می‌توانند آگهی فروش زمین متاورس شما را دیده و برای خرید آن پیشنهاد دهند. این پلتفرم‌ها با ایجاد فضای رقابتی و مزایده‌ای، به شما این امکان را می‌دهد تا زمینتان را با قیمت بالاتری بفروشید. فروش زمین متاورس راحت‌تر از چیزی است که تصورش را می‌کنید!

۴ پلتفرم برتر فروش املاک و مستغلات Metaverse

اگر به دنبال بهترین پلتفرم‌ها برای فروش زمین متاورس خود هستید، به لیست ما نگاهی بیندازید:

The Sandbox

سندباکس اولین و بزرگ‌ترین پلتفرم خریدوفروش زمین متاورس است. The Sandbox خانه افراد مشهوری از جمله اسنوپ داگ است. مهم‌ترین فروش املاک متاورس نیز در این پلتفرم انجام می‌شود، جایی که Republic Realm زمینی به ارزش ۴.۳ میلیون دلار خریداری کرده است.

برندهای بزرگی مانند گوچی نیز در حال تثبیت حضور خود در این پلتفرم هستند که به افزایش تقاضای املاک مجازی در این Metaverse کمک می‌کنند. این پلتفرم از Sand به‌عنوان ارز رایج و بومی خود استفاده می‌کند.

زمین مجازی متاورس را می‌توان با استفاده از بازار داخلی The Sandbox یا در پلتفرم‌های ثانویه مانند OpenSea و Rarible فروخت. فروشندگان زمین متاورس باید کارمزد معامله را برای فروش قطعه زمین در نظر بگیرند. به‌عنوان مثال، بازار The Sandbox ۵ درصد از هر تراکنش را به‌عنوان کارمزد از حساب فروشنده زمین برداشت می‌کند.

دسنترالند Decentraland

Decentraland یکی دیگر از غول‌های املاک و مستغلات متاورس است که برندهای بزرگی مانند سامسونگ، نایک و لویی ویتون روی ارتباط با مشتریان از طریق این فضای مجازی کار می‌کنند. با بیش از ۳۰۰ هزار کاربر فعال ماهانه، این پلتفرم متاورس در ماه‌های اخیر بسیار محبوب شده است. برای فروش زمین متاورس خود می‌توانید روی دسنترالند حساب کنید.

 
آموزش قدم به قدم فروش زمین در متاورس



با حجم معاملاتی بالغ بر ۲.۴ میلیون دلار، دسنترالند یک پلتفرم عالی برای کاربران برای فروش املاک مجازی‌شان است. این پلتفرم از MANA به‌عنوان ارز اصلی خود استفاده می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا زمین‌های فروشی خود را در بازار درون بازی‌اش فهرست کنند. کاربران همچنین می‌توانند املاک و مستغلات را در بازارهای ثانویه مانند OpenSea بفروشند.

 

Voxels (Cryptovoxels سابق)

Voxels به کاربران امکان خریدوفروش املاک و مستغلات را از طریق بازار OpenSea فراهم می‌کند. با حدود ۷۳۵۱ قطعه زمین، سرمایه‌گذاران می‌توانند زمین‌های زیادی را خریداری کرده یا بفروشند. برخلاف سایر پلتفرم‌ها، این پلتفرم دارای توکن بومی نیست و تراکنش‌ها را می‌توان با استفاده از اتریوم (ETH) انجام داد.


کاربران برای خریدوفروش زمین متاورس در این پلتفرم به کیف پول MetaMask نیاز دارند. کیف پول باید حاوی اتریوم کافی برای خرید پیکسل و زمین موردنظر باشد. این پلتفرم ۲.۵ درصد ارزش معامله را به‌عنوان کارمزد از حساب فروشنده برداشت می‌کند.
 

Somnium Space

با حدود ۵۲۰۶ قطعه زمین در حال حاضر، Somnium Space گزینه عالی دیگری برای افرادی است که به دنبال فروش املاک و مستغلات متاورسی خود هستند. سه نوع زمین در این پلتفرم وجود دارد، کوچک، متوسط و بزرگ. نقطه مرکزی این دنیای مجازی Somnium Waypoint است. هر چه زمین به این مکان نزدیک‌تر باشد، شانس فروشنده برای فروش زمین با قیمت بالاتر، بیشتر می‌شود. زمین را می‌توان از طریق OpenSea با استفاده از ETH خریدوفروش کرد.

چگونه املاک مجازی را در متاورس بفروشیم؟

فرآیند فروش زمین متاورس نسبتاً ساده است. برای فروش زمین متاورس مراحل زیر را دنبال کنید:
  • می‌توانید زمین خود را برای فروش در بازار درون بازی یا در بازارهای ثانویه، مانند Rarible و OpenSea فهرست کنید.
  • قیمت‌های بازار را در پلتفرم دلخواه خود مشاهده کنید تا محدوده قیمت کلی را به دست آورید.
  • روی آیکون نمایه (profile icon) در سمت راست بالا کلیک کنید و گزینه sell را انتخاب کنید. پس از آن، کاربران می‌توانند NFT مورد نظر خود را برای فروش از کیف پول خود انتخاب کنند.
  • OpenSea به افراد این امکان را می‌دهد که مزایده‌هایی را برای سایر کاربران باز کنند. فروشنده می‌تواند مدت زمان فروش را با استفاده از ویژگی Timed Auction در بازار تعیین کند.
  • پس از ارائه همه پیشنهادها، مالک زمین می‌تواند بالاترین پیشنهاد را انتخاب کرده و فروش را تأیید کند.
  • همچنین فروشنده این امکان را دارد که زمین را برای یک خریدار خاص رزرو کند. این کار را می‌توان با وارد کردن آدرس کیف پول خریداران در فیلد زیر گزینه Reserve For Specific Buyer انجام داد.
  • برای دریافت پیشنهادات بیشتر و بالاتر، ویژگی‌های مثبت و نقاط قوت زمین خود را بولد کنید، از جمله جزئیات مربوط به‌اندازه طرح، مکان، پلتفرم متاورس، ابزارهای NFT (در صورت وجود) و موارد دیگر.
  • فروشندگان همچنین باید هزینه خاصی را تحت عنوان کارمزد و Gas fee برای پردازش تراکنش‌ها بپردازند.
  • هنگامی که یکی از پیشنهادهای خرید را تأیید (Approve) کردید، زمین مجازی خود را به فروش رسانده‌اید!

آموزش قدم به قدم فروش زمین در متاورس


سخن پایانی
املاک و مستغلات در Metaverse در سال‌های اخیر به کالایی بسیار پرطرفدار تبدیل شده است و روند فعلی بازار، فروش املاک مجازی را به یک گزینه فوق‌العاده پرسود تبدیل کرده است. لازم به یادآوری است که اندازه و موقعیت زمین از عوامل مهم در تعیین قیمت آن است. کاربران می‌توانند املاک متاورس خود را با فهرست کردن زمین برای فروش در بازارهای درون بازی و ثانویه بفروشند. برای فروش زمین متاورس خود مراحل ذکرشده را دنبال کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما