کالری ماکارونی چقدر است؟ + ارزش غذایی

ماکارونی یک غذای خوشمزه و پرطرفدار است که طبق تاریخچه حتی قبل از به وجود آمدن نان هم مورد استفاده قرار میگرفته است. ماکارونی انواع مختلف دارد و در کشور های مختلف به صورت های مختلف طبخ میشود. ماکارونی یک غذای گندمی کامل به شمار می اید و دارای خواص فراوان است البته اگر به اندازه و درست مصرف شود. در مطلب زیر درباره ارزش غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی آن صحبت کرده ایم.
دوشنبه، 24 مهر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری ماکارونی چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی ماکارونی در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 168 کیلوکالری
کربوهیدرات 22.08 گرم
پروتئین 7.60 گرم
چربی 5.27 گرم
آب 55.48 گرم
فیبر 1.60 گرم
قند 1.53 گرم
کلسترول 14.67 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در ماکارونی در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 42.70 میکروگرم
ویتامین D 0.01 میکروگرم
ویتامین E 1.25 میلی گرم
ویتامین K 1.96 میکروگرم
ویتامین C 1.90 میلی گرم
تیامین (B1) 0.04 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.07 میلی گرم
نیاسین (B3) 1.61 میلی گرم
کولین (B4) 20.35میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.23 میلی گرم
ویتامین B6 0.10 میلی گرم
فولات (B9) 8.98میکروگرم
ویتامین B12 0.28 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در ماکارونی در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 13.94 میلی گرم
آهن 0.77 میلی گرم
منیزیم 17.96 میلی گرم
فسفر 74.07 میلی گرم
پتاسیم 152.42 میلی گرم
سدیم 280.87 میلی گرم
روی 0.99 میلی گرم
مس 0.10 میلی گرم
منگنز 0.24 میلی گرم
سلنیم 19.05 میکروگرم
 

ماکارونی برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
دارای ویتامین های بسیار و کمک به سلامت پوست
یکی از ویتامین هایی که در ماکارونی به وفور دیده میشود ویتامین های گروه B می باشد. هم چنین ماکارونی دارای ویتامین آ میباشدکه به رشد و تکثیر سلول‌ های پوستی کمک بسیاری می‌ کند و برای پوست بسیار موثر و مفید می باشد. هم چنین ماکارونی به خار داشتن اسید فولیک برای درمان جوش و آکنه بسیار مفید است.
 
سبب تحریک رشد مو میگردد
ماکارونی به خاطر وجود مقادیر زیاد اسید فولیک و داشتن یک نوع گندم کامل درون خود، در رشد و جلوگیری از ریزش مو بسیار کمک میکند. سعی کنید ماکارونی را در لیست برنامه غذایی خود قرار دهید. اما توجه کنید که در مصرف آن زیاده روی نکنید.
 
کمک به سلامت قلب و عروق
یکی دیگر از مواد مغذی و بسیار مفیدی که در ماکارونی میتوان به آن اشاره کرد پتاسیم می باشد. پتاسیم در سلامت وضعیت قلب و عروق نقش بسیار مهمی دارد. به علاوه در کاهش کلسترول هم نقش بسزایی دارد و از این رو به بهبود عملکرد قلب و عروق کمک می کند.
 
کمک به تقویت عضلات
اگر از درد عضلانی، اسپاسم عضلانی و مشکلات مربوط به عضلات رنج میبرید حتما از ماکارونی در لیست غذای خود غافل نشوید چراکه پتاسیم موجود در آن تاثیر بسزایی در رفع مشکلات عضلانی دارد.
 
افزایش وزن سالم
یکی از مواد دیگری که در ماکارونی بسیار دیده میشود کربوهیدرات است. اگر می خواهید در مدت بسیار کم وزن خود را افزایش دهید از خوردن ماکارونی غافل نشوید چرا که در هر صد گرم از این ماده غذایی 50 گرم کربوهیدرات وجود دارد.
 
انرژی زا و جلوگیری از ضعف و بی حالی
یکی دیگر از فواید کربوهیدرات موجود در ماکارونی  افزایش سوخت و ساز بدن و پیشگیری از ضعف و بی‌ حالی و ایجاد انرژی بسیار زیاد در بدن می باشد. اگر احساس ضعف و بی حالی داید یک شقاب ماکارونی میتواند مشکل شما را تا چند ساعت رفع کند و انرژی تحلیل رفته را به شما برگرداند.
 
درمان کم‌ خونی
یکی دیگر از مواد معدنی موجود در ماکارونی آهن می باشد و تاثیر بسزایی در رفع کم خونی دارد. ماکارونی با داشتن آهن میتواند سطح هموگلوبین در بدن را در حالت طبیعی نگر دارد و هم چنین در تشکیل گلبول های قرمز هم به بدن کمک کند. خوردن ماکارونی در دوران بارداری هم به خانم ها توصیه می شود.
 
تقویت استخوان
یکی از غذاهای مورد علاقه در کودکان ماکارونی میباشد. این یک فرصت مناسب برای مادرانی است که نگران رشد استخوان در فرزندانشان هستند. ماکارون به خاطر داشتن اسیدهای آمینه و پروتئین برای کودکان و خردسالان مبسیار مناسب است. اسیدهای آمینه و پروتئین موجود در ماکارونی در تقویت و رشد استخوان‌ هابسیار موثر هستند. اگر احساس درد در مصل های خود دارید حتما ماکارونی را در رژیم غذایی خود قرار دهید البته زیر نظر پزشک.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.