معيارهاي انتخاب موکت

پوشش کف اتاق در دکوراسيون داخلي از چنان اهميت بالايي برخوردار است که کف اتاق را پايه اصلي اتاق مي‌نامند. بسياري از دکوراتورها، دکور اتاق را بر مبناي پوشش کف انجام مي‌دهند. پوشش کف با توجه به کاربري اتاق و سويه‌هاي زيباشناختي انتخاب مي‌شود. هنگام انتخاب پوشش کف بايد الگوهاي رفت و آمد را نيز در نظر داشت. به‌طور
پنجشنبه، 29 مهر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معيارهاي انتخاب موکت

معيارهاي انتخاب موکت
معيارهاي انتخاب موکت


 





 
پوشش کف اتاق در دکوراسيون داخلي از چنان اهميت بالايي برخوردار است که کف اتاق را پايه اصلي اتاق مي‌نامند. بسياري از دکوراتورها، دکور اتاق را بر مبناي پوشش کف انجام مي‌دهند. پوشش کف با توجه به کاربري اتاق و سويه‌هاي زيباشناختي انتخاب مي‌شود. هنگام انتخاب پوشش کف بايد الگوهاي رفت و آمد را نيز در نظر داشت. به‌طور معمول در مکان‌هاي پر رفت و آمد از کف‌پوش‌هاي سخت و بادوام و در جاهاي کم ‌رفت و آمد از کف‌پوش‌هاي تزييني استفاده‌ مي‌شود.
پوشش‌هاي کف با توجه به کاربرد و ظاهرشان به انواع مختلفي تقسيم مي‌شوند. فرش، قاليچه، کف‌پوش‌ وينيل قابل انعطاف، سراميک، کاشي وينيل، چوب و غيره همگي در فهرست کف‌پوش‌ها قرار مي‌گيرد. موکت، از ديرباز، به دليل راحتي و آسايشي که با خود همراه دارد، از اولين انتخاب‌هاي هر خانواده‌اي بوده ‌است. موکت‌ها با هر نوع سبک مبلمان و دکوري کاملا هماهنگ هستند و از لحاظ تجملي نيز در سطح بالايي هستند. موکت ثابت سراسري، رنگ و بافت و نقش را به اتاق‌هاي شما مي‌آورد.
به علاوه، بافت موکت‌ عايق حرارت و صوت است. به همين دليل در مکان‌هاي پر سر و صدا و سرد استفاده از موکت بسيار مناسب است. هم موکت‌ و هم فرش، به خاطر بافت ملموس و لطيفي که دارند، باعث تلطيف خطوط راست و معماري هندسي اتاق‌ مي‌شوند. از آنجايي که موکت‌ها در بافت، رنگ و طرح‌هاي متنوع در دسترس هستند، هماهنگ کردن آن‌ها با انواع دکوراسيون نيز به راحتي صورت مي‌گيرد.

معيارهاي انتخاب موکت

به‌طور معمول اتاق‌هاي کم اثاثيه را موکت مي‌کنند تا مبله‌تر به نظر برسد. موکت‌ براي پوشش اتاق‌هايي که کف چندان زيبايي ندارند، بسيار مناسب است. انتخاب موکت طرح‌دار براي فضاهاي بزرگ، کار بسيار هوشمندانه‌اي است، چرا که با اين کار، فضا، کوچک‌تر و دوستانه‌تر به نظر مي‌رسد. براي اتاق‌هاي کوچک از موکت‌هاي ساده و بدون طرح و با رنگ روشن استفاده کنيد تا اتاق بزرگتر به نظر برسد.
نکته ديگر اينکه هر چه پرز موکت‌ها کمتر باشد، فضاي اتاق بزرگتر جلوه مي‌کند. موکت‌هايي که رنگ تيره دارند، فضاهاي بزرگ را به جايي دنج و کوچک تبديل مي‌کنند.
موکت‌هايي که در آن رنگ‌هاي آفتابي به‌کار رفته ‌است حس گرماي مطلوبي را به محيط مي‌دهند و براي اتاق‌هايي که از نور طبيعي آفتاب بي‌بهره‌اند، گزينه خوبي به شمار مي‌روند. موکت‌هايي که رنگ سرد دارند باعث تعديل فضاهاي بسيار روشن مي‌شوند.

منبع:http://www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.