همه چیز درباره طرقبه و شاندیز مشهد

شاندیز مشهد در انتهای بلوار وکیل‌آباد در 16 کیلومتری پارک وکیل‌آباد واقع شده است. شاندیز، مقصدی است که باید حتماً در سفر مشهد آن را ببینید.
چهارشنبه، 13 دی 1402
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
همه چیز درباره طرقبه و شاندیز مشهد
شهرستان طرقبه شاندیز که در گذشته به نام شهر بینالود شناخته می‌شد، از دو ناحیه شاندیز و طرقبه تشکیل شده است. این شهرها به دلیل داشتن شرایط آب‌و‌هوایی مناسب معروف هستند و از محبوب‌ترین جاذبه‌های نزدیک مشهد به شمار می‌روند. بازدیدکنندگان می‌توانند با بازدید از این دو ناحیه، این مناطق را کشف کنند. در این مقاله در مورد ویژگی‌های مختلف این مناطق توضیحاتی ارائه می‌دهیم؛ با ما همراه باشید.
 

شاندیز و طرقبه مشهد کجا هستند؟

شاندیز مشهد در انتهای بلوار وکیل‌آباد در 16 کیلومتری پارک وکیل‌آباد واقع شده است. شاندیز، مقصدی است که باید حتماً در سفر مشهد آن را ببینید. طرقبه مشهد نیز تا پارک وکیل‌آباد مشهد تقریباً 8 کیلومتر فاصله دارد. پس از عبور از بلوار وکیل‌آباد به سمت چپ رفته و وارد بلوار امام رضا شوید تا به طرقبه برسید. اگر بلیط هواپیما مشهد یا بلیط قطار را خریداری کردید و به این شهر رفتید، توصیه می‌کنیم حتماً به این دو منطقه زیبا و خوش آب‌وهوا، در نزدیکی مشهد مراجعه کنید.
 

گشت‌وگذار در شاندیز و طرقبه

هر دو شهر شاندیز و طرقبه، به دلیل موقعیت جغرافیایی خود جاذبه‌های گردشگری مختلفی دارند که با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود گردشگران را به خود جذب می‌کنند. جاذبه‌های طبیعی مانند روستاها در هر دو شهر به دلیل مجاورتشان با یکدیگر مشابه هم هستند. بااین‌حال، شهر طرقبه دارای روستاهای تاریخی و بکر بیشتری است. برای بررسی عمیق‌تر مقایسه جاذبه‌های گردشگری طرقبه و شاندیز، در ادامه اطلاعات بیشتری ارائه خواهیم داد.
 

جاذبه‌ها و رستوران‌های شاندیز

شاندیز جاذبه‌های گردشگری مختلفی ازجمله روستاهای تاریخی، مسیرهای دیدنی، سرگرمی‌های هیجان‌انگیز و رستوران‌های متنوع را ارائه می‌دهد. بیایید برخی از این جاذبه‌ها را با جزئیات بررسی کنیم:

همه چیز درباره طرقبه و شاندیز مشهد

۱. پاراموتور شاندیز

هیجان پاراموتورینگ یا پاراگلایدر را در مجموعه پروازی شاندیز و میدان ولیعصر تجربه کنید. پاراموتور شبیه پاراگلایدر است، اما با قدرت اضافی یک موتور. این مجموعه همچنین فرصت‌هایی را برای علاقه‌مندان به پاراگلایدر فراهم می‌کند.

۲. پیست اسکی شیرباد شاندیز
پیست اسکی که در میان کوه‌های بینالود واقع شده است، تقریباً 27 کیلومتر با شاندیز فاصله دارد. در طول مسیر از روستاهای جذابی مانند آبرده و زشک گذر خواهید کرد. این استراحتگاه با مسیرهای مختلف، میزبان اسکی‌بازان مبتدی، متوسط و حرفه‌ای است. تجهیزات اسکی برای اجاره در دسترس است و این مجموعه همچنین دارای تله‌کابین، رستوران، کافی‌شاپ و سوئیت است.
 

۳. پیست موتور سیکلت شاندیز

این پیست که در جاده شاندیز قرار دارد، مجموعه‌ای از مسیرهای اختصاصی را برای موتور سیکلت، اتومبیل و دوچرخه فراهم می‌کند. ورود به این پیست، برای مردان و زنان آزاد است. علاوه بر این، پیست موتور کراس سامان که در 9 کیلومتری شاندیز، نزدیک ورزشگاه سامان قرار دارد، هیجان بیشتری را برای علاقه‌مندان به موتور کراس ایجاد می‌کند.
 

۴. پارک جنگلی شاندیز

این پارک که به پردیس شاندیز نیز معروف است، در مسیر شاندیز به ابرده قرار دارد. این شهر دارای یک دره سرسبز و یک رودخانه روان است که حدود 30 هکتار وسعت دارد. این پارک امکانات مختلفی ازجمله مراکز پذیرایی، اقامتگاه‌ها، فروشگاه‌ها و بازی را فراهم می‌کند.
 

۵. اسکی روی یخ شاندیز

در مجموعه تفریحی پدیده شاندیز، می‌توانید با هیجان اسکی روی یخ خودتان را سرگرم کنید. پیست اسکیت در این منطقه، فعالیت‌های مختلف ورزشی مانند اسکی و هاکی روی یخ را با تجهیزات تخصصی ارائه می‌دهد. پیست اسکیت پدیده واقع در مرکز خرید پدیده شاندیز به مساحت تقریبی 1600 مترمربع است.

اگر شما هم از علاقه‌مندان به اسکی روی یخ هستید، کافی است بلیط قطار تهران مشهد یا بلیط هوایی مشهد را خریداری کرده، به شهر مشهد بیایید و به این منطقه زیبا در اطراف مشهد مراجعه کنید.

شاندیز به خاطر رستوران‌های متعددش به‌ویژه به خاطر ششلیک‌هایش معروف است. از بهترین رستوران‌های شاندیز می‌توان به پدیده شاندیز، رستوران ارم، حسین ششلیکی، روستای شاندیز و رستوران حاج حسن اشاره کرد.
 

۱. رستوران پدیده شاندیز

رستوران پدیده شاندیز، انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی را در سه بخش سرو می‌کند. از ویژگی‌های قابل‌توجه این مجموعه رستوران می‌توان به اجرای موسیقی زنده، باغ پرندگان و سفره‌خانه سنتی اشاره کرد. رستوران پدیده واقع در خیابان ولی‌عصر شهر شاندیز است.
 

۲. رستوران ارم شاندیز

رستوران ارم شاندیز، یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های شاندیز، در سال 1362 افتتاح شد و دارای سه بخش است: رستوران سنتی، فضای باز و بخش VIP. این رستوران به خاطر کباب‌ها و ششلیک‌های خوشمزه‌اش معروف است. این رستوران نیز در بلوار ولی‌عصر، نزدیک به میدان شهدا واقع شده است.
 

جاذبه‌های گردشگری و رستوران‌های طرقبه

طرقبه، طیف وسیعی از جاذبه‌های گردشگری ازجمله مکان‌های تاریخی و طبیعی را ارائه می‌دهد. از جاذبه‌های مهم طرقبه می‌توان به چالیدره، روستای جاغرق، روستای کنگ و سد گلستان اشاره کرد. در ادامه بیشتر در مورد این مناطق صحبت خواهیم کرد.
 

۱. سد گلستان در طرقبه

سد گلستان در فاصله شش کیلومتری طرقبه، بر روی رودخانه گلستان بین طرقبه و مشهد ساخته شده است. بازدیدکنندگان با مراجعه به این منطقه، می‌توانند از قایق‌سواری و گذران اوقات خود در این منطقه لذت ببرند.
 

۲. مجموعه گردشگری چالیدره طرقبه

این مجموعه در دو کیلومتری شهر طرقبه واقع شده و دارای دریاچه و انواع ورزش‌های آبی است. بازدیدکنندگان می‌توانند از ماهیگیری، غواصی، قایق‌سواری، زیپ‌لاین، بانجی جامپینگ، سافاری، کارتینگ و همچنین صرف غذا و اقامت در رستوران‌ها و امکانات اقامتی مجموعه لذت ببرند.

همه چیز درباره طرقبه و شاندیز مشهد
 

۳. رستوران چهارفصل عنبران

رستوران چهارفصل عنبران که با نام بلبل عنبران نیز شناخته می‌شود، به خاطر امکانات استثنایی خود ازجمله گاوداری، باغ و پرورش ماهی شهرت دارد. تمامی لبنیات و ترشی‌های سروشده در این رستوران در داخل و با روش‌های طبیعی تهیه می‌شود. علاوه بر این، رستوران دارای آلاچیق و پارکینگ اختصاصی است. این رستوران را می‌توانید در 4 کیلومتری طرقبه، قبل از روستای جاغرق پیدا کنید.
 

۴. رستوران تشریفات

رستوران تشریفات طرقبه یکی از بزرگ‌ترین و بهترین رستوران‌های طرقبه است که در نزدیکی روستای جاغرق واقع شده است. این رستوران طیف گسترده‌ای از غذاهای ایرانی و بین‌المللی را ارائه می‌دهد که ششلیک آن‌ها از محبوبیت خاصی برخوردار است. این رستوران، بعد از شهر طرقبه و فقط 500 متر با جاغرق فاصله دارد.
 

چگونه به طرقبه و شاندیز برویم؟

اگر از دوستداران مناطق خوش آب‌وهوا و باصفا هستید، حتماً در سفر مشهد، به یکی از این دو ناحیه بروید. علاقه‌مندان به مراجعه به این دو منطقه می‌توانند پس از بررسی قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد رفت و برگشت و خرید بلیط هوایی یا بلیط قطار، به مشهد سفر کنند و یکی از روزهای سفر خود را به گشت‌وگذار در این مناطق اختصاص دهند.
 
کلام آخر
در این نوشته، برترین جاذبه‌ها، مکان‌های غذاخوری و مراکز خرید در شهرهای طرقبه و شاندیز را بررسی کردیم. تصمیم‌گیری برای مراجعه به یکی از این دو شهر، به ترجیحات شما بستگی داشته باشد. اگر اهل سرگرمی و غذاخوری‌های مجلل هستید، شاندیز مکان مناسبی است. از سوی دیگر، طرقبه گزینه‌های غذاخوری باکیفیت بالا و مکان‌های تفریحی طبیعی بیشتری را ارائه می‌دهد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.