کالری اشکنه چقدر است؟ + ارزش غذایی

میانه شما با غذاهای آبکی چگونه است؟! اگر در نقطه عطف رژیم بدنسازی خود به سر می برید و دلتان برای یک غذای کم حجم، آبکی، خوشمزه و صدالبته ایرانی لک زده است شاید بد نباشد نگاهی به کالری اشکنه بیندازید تا تفاوت آن را با کالری انواع دیگر خورشت بهتر بدانید. اشکنه بدون شک از جمله خوراک های آسان پز است که خیلی سریع و با افزودن چند ماده غذایی ساده و دردسترس آماده می شود.
پنجشنبه، 21 دی 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری اشکنه چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی اشکنه در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 105 کیلوکالری
کربوهیدرات 2.13 گرم
پروتئین 1.40 گرم
چربی 10.27 گرم
آب 16.53 گرم
فیبر 0.44 گرم
قند 0.07 گرم
کلسترول 32.57 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در اشکنه در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 23.72 میکروگرم
ویتامین D 0.18 میکروگرم
ویتامین E 3.45 میلی گرم
ویتامین K 4.21 میکروگرم
ویتامین C 0.53 میلی گرم
تیامین (B1) 0.01 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.05 میلی گرم
نیاسین (B3) 0.10 میلی گرم
کولین (B4) 27.07میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.16 میلی گرم
ویتامین B6 0.06 میلی گرم
فولات (B9) 4.65میکروگرم
ویتامین B12 0.08 میلی گرم


مواد معدنی موجود در اشکنه در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 10.31 میلی گرم
آهن 0.44 میلی گرم
منیزیم 3.52 میلی گرم
فسفر 23.97 میلی گرم
پتاسیم 47.32 میلی گرم
سدیم 373.92 میلی گرم
روی 0.17 میلی گرم
مس 0.01 میلی گرم
منگنز 0.05 میلی گرم
سلنیم 2.79 میکروگرم
 

اشکنه برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
اشکنه مناسب گوارش به خاطر داشتن پیاز
همه سبزیجات و فواید خوراکی آنها یک طرف، پیاز و خواص دارویی و درمانی اش در طرف دیگر! بدون تردید این سبزی یکی از پرکاربردترین سبزیجات در انواع آشپزی ها در دنیاست و به معنای واقعی کلمه پای ثابت هر آشپزی به شمار می رود.ئبا افزودن پیاز به بشقاب گیاهخواری خود میتوانید از خواص ضدعفونی کنندگی و ضدسرطانی آن بهره مند شوید. انولین (نوعی فیبر) موجود در پیاز یک ترکیب مؤثر در محافظت از باکتری های مفید روده است و نقش مهمی در سلامت گوارش دارد. همچنین به خاطر بسپارید که با رعایت یک رژیم غذایی با هنرمندی انواع سبزیجات، لازم نیست نگران مشکلات شایع دفع از جمله یبوست باشید. فیبر سبزیجات با نرم شدن حرکات روده ها به دفع راحت مواد باقی مانده کمک میکند.
 
اشکنه دارای فیبر فراوان به خاطر داشتن مرزه و شنبلیله
صرف نظر از ناچیز بودن کالری اشکنه، کالری سبزی ها پایین است و بیشترین ارزش غذایی آنها به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و فیبر بالاست. با افزودن مقداری مرزه و شنبلیله میتوانید از خواص تأثیر گذار آن برای افزایش میل جنسی در هر دو جنسیت، کاهش نشانه های پریود و گرگرفتگی ناشی از پساقاعدگی (یائسگی)، بهبود گوارش، درمان مشکلات پوستی، درمان گلودرد و کنترل و پیشگیری از سوزش سرمعده بهره مند شوید. اگر قصد دارید برای چاقی و افزایش اشتها اقدام کنید، پیشنهاد ما به شما افزودن مقداری شنبلیله تازه خرد شده در خورشت اشکنه است. در کنار خاصیت افزایش اشتها، این سبزیجات تأثیر قابل توجهی در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و ترمیم مخاط آسیب دیده اندام گوارشی و همچنین دهان دارند.
 
اشکنه دارای پتاسیم فراوان به خاطر داشتن سیب زمینی و گوجه فرنگی
ما به شما توصیه نمیکنیم که از رژیم های تک بعدی یا یویویی مثل رژیم سیب زمینی یا رژیم گوجه فرنگی پیروی کنید. اما توصیه میکنیم نقش پررنگی برای هردو در رژیم فیبر خود کنار بگذارید! هر دو ماده خوراکی به دلیل بالا بودن پتاسیم بهترین محافظ خوراکی بی خطر از قلب است و با مصرف اصولی آن میتوانید سلامت قلب و عروق خود را تنظیم کنید. همچنین ناگفته نماند که مصرف سیب زمینی به روش های متنوع طبخ به جز سرخ شده، باعث کاهش فشار خون می شود. هم گوجه فرنگی و هم سیب زمینی منبع سرشار از ویتامین C است و در پیشگیری از بروز انواع سرطان به ویژه سرطان معده و روده تأثیر به سزایی دارد. برای حفظ کالری اشکنه در سطح منطقی، توصیه میکنیم رب گوجه فرنگی اضافه نکنید. انواع سس و رب گوجه باعث افزایش قند خون می شود. بهترین روش مصرف، گوجه پخته یا کباب شده است.
 
اشکنه دارای پروتئین فراوان به خاطر داشتن تخم مرغ
بدون تردید تخم مرغ به دلیل بالا بودن میزان پروتئین از جمله همیشگی ترین مواد غذایی در رژیم های لاغری به شمار می رود. درواقع با افزایش سطح پروتئین دریافتی این فرصت را به بدنتان می دهید که دیرتر گرسنه شود و مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. انواع ویتامین های E، D و K و B6 و همچنین روی و کلسیم از جمله مهم ترین ریزمغذی های موجود در یک عدد تخم مرغ هستند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط