وظایف مردانه دوران بارداری

نمي‌دانم شما آقاي محترمي که انتظار پدر شدن را مي‌کشيد در چه سطحي از تحصيلات هستيد يا چه تخصص و حرفه‌اي داريد، اما مي‌خواهم به شما اطمينان دهم که هيچ‌کدام از اينها مهم نيستند. شما براي اينکه يک پدر خوب باشيد يا به عنوان همسري آگاه که سعي دارد دوران بارداري پرنشاط و سلامتي براي همسرش ايجاد کند،
يکشنبه، 9 آبان 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وظایف مردانه دوران بارداری

وظایف مردانه دوران بارداری
وظایف مردانه دوران بارداری


 





 
نمي‌دانم شما آقاي محترمي که انتظار پدر شدن را مي‌کشيد در چه سطحي از تحصيلات هستيد يا چه تخصص و حرفه‌اي داريد، اما مي‌خواهم به شما اطمينان دهم که هيچ‌کدام از اينها مهم نيستند. شما براي اينکه يک پدر خوب باشيد يا به عنوان همسري آگاه که سعي دارد دوران بارداري پرنشاط و سلامتي براي همسرش ايجاد کند، شناخته شويد، هيچ نيازي به اطلاعات تخصصي نداريد. چه بسيارند مردهايي که حتي در رشته‌هاي وابسته به علوم پزشکي تحصيل کرده‌اند اما نمي‌توانند نقش موثر و پررنگي در اين دوره مهم زندگي خود ايفا کنند.
در مقابل، آقاياني هم وجود دارند که تصميم مي‌گيرند پا به پاي همسرشان از لحظه به لحظه بارداري و رشد جنين خود لذت ببرند و هرکاري از دست‌شان برمي‌آيد انجام مي‌دهند. کافي است اسباب آرامش همسرتان را مهيا کنيد. مثلا از محل کارتان يک تماس تلفني کوتاه به قصد احوالپرسي از همسر و فرزندتان بگيريد يا يک پيامک بدهيد. کمي در مورد آنچه همسرتان مي‌خورد دقت کنيد و يادآور شويد هيچ دارويي را بدون مشورت با پزشک استفاده نکند. در هفته هشتم دوره روياني آغاز شده است (از زمان لقاح تا هفته دهم بارداري دوره روياني است) در اين دوره، جنين شما در حال گذراندن بخش مهمي از تکامل خود است و بسيار حساس است.
اگر مي‌توانيد اجازه ندهيد کسي در محيطي که همسرتان قرار دارد سيگار بکشد. حواس‌تان به ميزان کلسيم و آهن دريافتي او نيز باشد. نيازي نيست که مدام به او اصرار کنيد بيشتر و بيشتر بخورد چون برخي از خانم‌ها در اين دوره به سوزش سردل مبتلا مي‌شوند و فقط قادرند غذاي مختصري بخورند. بايد تعداد دفعات غذا خوردنش را بيشتر و حجم غذايي که در هر وعده مصرف مي‌کند، کمتر کنيد، در ضمن اصرار نکنيد بلافاصله بعد از خوردن دراز بکشد. اين کار نه تنها براي او بلکه براي همه مضر است و علايم ريفلاکس (ترش کردن) را بيشتر خواهد کرد.
شايد همسرتان از دوست و آشنا اين واقعيت را شنيده باشد که سقط در سه ماهه اول بارداري امکان بيشتري دارد و به همين دليل نگراني‌هايي داشته باشد. گاهي اين نگراني روي روابط زناشويي شما تاثير مي‌گذارد. گروهي از مردها نيز با نگراني مي‌پرسند آيا اين مساله صدمه‌اي به جنين مي‌رساند يا خير، اگر همسر شما يک بارداري کم‌خطر را مي‌گذراند داشتن رابطه زناشويي ايرادي ندارد. از جنين به وسيله مايع آمنيوتيکي و کيسه آمنيوتيک به خوبي محافظت مي‌شود. يک پوشش محافظ ضخيم دهانه رحم را مي‌پوشاند ومانع از انتقال عفونت مي‌شود. البته بهتر است در يکي از جلسات مراقبت بارداري که به اتفاق همسرتان مي‌رويد اين پرسش را با پزشک مطرح کنيد اما اغلب پزشکان در بارداري‌هاي سالم مشکلي براي روابط جنسي نمي‌بينند. گروهي از آنها در 4 هفته آخر بارداري آن را ممنوع مي‌کنند ولي همه پزشکان موافق اين نظر نيستند. گذشته از روابط زناشويي، داشتن روابط عاطفي و استفاده از کلمات محبت‌آميز براي تامين سلامت رواني همسرتان الزامي است. همسر شما هنوز تغييرات ظاهري ندارد و حتي مي‌تواند لباس‌هاي قبلي که دور کمر تنگي دارند را بپوشد اما جنين شما به سرعت در حال رشد است.حواستان به او و مادرش باشد.
منبع:http://www.salamat.com



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.