معنی اسم زهرا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام زهرا جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام زهرا، عموماً برای دختران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند دختر خود مد نظر قرار دهید. هم چنین استفاده از نام زهرا، به دلیل ریشه عربی که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام زهرا تا به الان تقریبا 8,693,889 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
2 ساعت و 20 دقیقه پیش
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم زهرا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم زهرا

جنسیت دختر
نام به انگلیسی zahra
تلفظ نام به انگلیسی /zahrā/
تلفظ به فارسی زهرا
افراد دارای این نام 8,693,889
ابجد 213
ریشه نام عربی
 

ریشه اسم زهرا

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام زهرا عربی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " زهرا " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام زهرا به صورت“ /zahrā/ " رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام زهرا بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات تکمیلی درباره نام زهرا


معنی اسم زهرا در لغت نامه دهخدا:
درخشنده روی
 
معنی اسم زهرا در فرهنگ اسم ها:
معنی: روشن تر، درخشان تر، سپید، نیکو، درخشنده روی، لقب حضرت فاطمه (سلام الله علیها)
 
معنی اسم زهرا در فرهنگ فارسی معین:
مؤنث ازهر، درخشنده ، درخشنده روی.
 
معنی اسم زهرا در فرهنگ فارسی عمید:
ازهر
 
معنی اسم زهرا در  فرهنگ فارسی:
(صفت) مونث ازهر درخشنده درخشنده روی سپید روی . توضیح : در فارسی بدون توجه بتذکیر و تانیث این کلمه را در مقام صفت بکار برند .
 
معنی اسم زهرا در ثبت احوال:
زهرا: مؤنث «ازهر» به معنای روشن و درخشان است. همچنین زهراء مأخوذ از «زهره» به معنی سفید و نورانی است. زهرا، لقب حضرت فاطمه سکینه (سلام الله علیها) است؛ زیرا هر وقت آن حضرت در محراب خود به نماز قامت بر می‌افراشت نور او فضای عرش را روشن می‌کرد بطوری‌که اهل آسمان نور مبارک ا و را تماشا می‌کردند و آن حضرت حالات عجیبی داشت و در عبادت آنچنان غرق حق تعالی می‌شد که نور سفیدی تمام وجود او را فرا می‌گرفت و باعث حیرت عرشیان می‌شد. هر کس نام فرزندش را «زهرا» بگذارد حق احترام را بر خود واجب کرده است، چرا که نمی‌تواند بدون خانم زهرا یا زهرا خانم دخترش را صدا کند و همین حرمت نام فضای تربیتی و اخلاقی در خانواده ایجاد می‌کند و ناخود آگاه شخصیت روحی و روانی کودک را ارتقاء می‌بخشد و اگر دختری که مزیّن بنام «زهرا» است اهل طهارت و توجه باشد از برکات این نام در دو عالم بهره‌مند خواهد بود. تا جائیکه حضرت ز هرا سکینه (سلام الله علیها) بخاطر یادآوری نامش اهل آن خانواده مخصوصاً پدر و مادری که این نام را برای فرزند خود انتخاب کرده‌اند دعا می‌کند.
 

حروف ابجد نام زهرا

ابجد اسم زهرا شامل عدد " 213 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 21 " و ابجد صغیر آن شامل عدد " 15 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «زهرا»

زامیاد
زهیر
شاهان
زیار
زرمهر
زانیار
زادمن
زاهد
ایزد
یزدان
 

نام های هم آوا دختر با اسم «زهرا»

زهره
زهیرا
زیبا
زیور
زری
زیبارخ
زینت
زیبان
زینا
زهراناز
 

اسم های ترکیبی با زهرا

ریحانه‌زهرا
صدیقه‌زهرا
عطیه‌زهرا
بهار‌زهرا
طیبه‌زهرا
ستایش‌زهرا
ساجده‌زهرا
شکوفه‌زهرا
آفرین‌زهرا
سُلاله‌زهرا
 

خصوصیات کلی  اسم زهرا

رنگ نام زهرا صورتی می باشد. از لحاظ علم فلسفه شما شخصی شگفت انگیز محسوب میگردید چرا که از اراده بالایی برخوردار هستید. همین نیروی اراده ی شما موجب شده است که به دنبال رسیدن به آرزو و رویاهایتان باشید و به راحتی آنها را بدست آورید. با همین خصوصیاتی که تا به الان برای شما شرح دادیم میتوان گفت افرادی که نام آنها زهرا است میتوانند یک مدیر واقعی باشند و از عهده مسئولیت های بزرگ و متعدد برآیند  و با کمک به دیگر اشخاص هم آن ها را در مسیر درست قرار دهند. اگر بخوایم از خصوصیت شما در زمینه عاطفی صحبت کنیم باید بگوییم که شما دارای قدرت بالایی هستید و از همین رو میتوانید به عمق روابط عاطفی بروید و هم چنین میتوان گفت که شما در روابط به صورت محتاط رفتار کرده و با هر شخصی بسیار سریع صمیمی نمی شوید و همیشه به صورت کاملا عقلانی و به دور از احساسات درباره طرف مقابل خود تصمیم میگیرید.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.