روش و آداب ختم سوره کوثر + متن و صوت

یکی از اعمالی است که در روایات اسلامی برای برآورده شدن حاجات و حل مشکلات توصیه شده است ختم سوره کوثر است در این مطلب اشاره میکنیم به برخی از ختوم مجرب سوره کوثر.
4 ساعت و 41 دقیقه پیش
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: لیلا معصومی
موارد بیشتر برای شما
روش و آداب ختم سوره کوثر + متن و صوت

آشنایی با سوره کوثر

سوره کوثر از سوره های مکی قرآن کریم و صد و دومین سوره از آن است که در جزء سی ام قرار دارد و پانزدهمین سوره نازل شده بر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می باشد. لازم به ذکر است تمام آیه های این سوره خطاب به پیامبر (صلی الله علیه و آله) است.
 
شأن نزول سوره کوثر
عاص بن وائل کسی بود که وقتی عبدالله فرزند رسول خدا از دنیا رفته بود و پیامبر پسری نداشت، در جمع بزرگان قریش ، از پیامبر با واژه ابتر یعنی بی نسل یاد کرد. از این رو سوره کوثر بر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نازل شد تا خداوند با این سوره ، به پیامبر دلداری دهد که به او خیر فراوان عطا شده است خیری که از پیامبر خواسته شده در برابر آن، نماز بخواند و قربانی کند همچنین به او بشارت داد که دشمنان او ابتر خواهند بود.این سوره اشاره به نعمتی به نام کوثر دارد که خداوند به پیامبرش عطا کرده است.مفسران قرآن کریم بیان داشته اند که این خیر فراوان یعنی همان کوثر اشاره به حضرت زهرا (سلام الله علیه) می کند.
 
روایاتی درباره فضیلت سوره کوثر
در کتاب جامع الاحادیث الشیعه از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) روایت شده است هر کس سوره کوثر را تلاوت نماید خداوند از آب نهرهای بهشت به او می نوشاند و اجر و پاداش او به اندازه تمامی قربانی های روز عید قربان است.
در کتاب ثواب الاعمال از امام صادق (علیه السلام) روایت شده است هر کس در نمازهای واجب یا مستحب خود سوره کوثر را قرائت نماید خداوند از آب حوض کوثر به او بنوشاند و کنار درخت طوبی همجوار رسول خدا(صلی الله علیه و آله) خواهد شد.
 

طریقه ختم سوره کوثر

1.ختم سوره کوثر در روز چهارشنبه برای ثروت و توانمندی و زیاد شدن روزی بسیار مجرب است بدین صورت که در روز چهاشنبه این سوره را چهل مرتبه به نیت ثروت و توانمندی در مسائل اقتصادی بخوانید. این ختم برای دست یافتن به ثروت و رفع مشکلات مالی است.از شروط این ختم مجرب اشاره شده است به پوشیدن لباس پاکیزه و صحبت نکردن تا پایان ختم.
2.اگر حاجتی دارید و در صدد برآورده شده آن حاجت هستید توصیه شده است که سوره کوثر را صد مرتبه در شب جمعه بخوانید تا انشاءالله حاجت روا شوید.
3.در کتاب منتخب الکلام فی تفسیر الاحلام آمده است اگر آرزوی دیدار پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) را در خواب دارید سوره کوثر را در شب جمعه صد مرتبه تلاوت نمایید انشاءالله رسول خدا را درخواب خواهید دید.
در همین راستا از امام صادق (علیه السلام) روایت شده است هر کس سوره کوثر را در شب جمعه پس از نمازی که در نیمه شب می خواند صد مرتبه بخواند به اذن خدا رسولش را در خواب خواهد دید.
4.اگر جوان مجردی در خانه دارید و آرزوی یک ازدواج آسان و موفق برای او دارید می توانید نیت کرده و هزار مرتبه سوره کوثر را برای هدیه به حضرت فاطمه (سلام الله علیه) قرائت کنید.انشاءالله که حاجت روا شوید.
5.در روایات آمده است برای شفای مریض و دور نگه داشتن امراض از آن فرد سوره کوثر را نوشته و به همراه داشته باشید آورده اند که تا زمانی که سوره کوثر همراه آن شخص است بیماری دامان او را نمی گیرد.
6.سفارش شده است اگر می خواهید دل فردی را به دست آورده و او را از خود راضی نگه دارید چهل و یک بار سوره کوثر را در سه هفته مداوم هفته ای یک بار بخوانید و هنگام خواندن هر بار یک مشت ارزن را نیت و فوت کرده و بعد از این سه هفته این سه مشت ارزن را در خانه طرف ریخته تا دلش راضی شود و برای کاری که نیت دارید بیاید.
7.اگر والدینی آرزوی دختر دار شدن در دل دارد نیت کرده و هفت مرتبه سوره کوثر را پیش از طلوع فجر بخوانند و ثواب آن را به حضرت زهرا (سلام الله علیه) هدیه کنند تا تاثیر آن را برای دختر دار شدن ببینند. اما باید اطمینان قلبی به نتیجه ختم خود داشته باشند.
8.در کتاب تعطیر الانام فی تعبیر المنام آمده است اگر از کسی بیم دارید و میخواهید از شما دور شود نه مرتبه سوره کوثر را بخوانید و به جانب او بدمید خواهید دید به اختیار خود راه کج می کند و می رود.
9.اگر می خواهید حاجت روا شوید و به خواسته های خود برسید سوره کوثر را ختم کرده و به حضرت زهرا (سلام الله علیه) هدیه کنید تعداد مشخصی برای این ختم ذکر نشده است اما مجرب ترین آنها صد و سی و پنج مرتبه سوره کوثر هدیه به ایشان است.
 

سوره کوثر با ترجمه

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
به نام خداوند بخشنده مهربان
إِنَّآ أَعْطَیْنَکَ الکَوْثَرَ (1)
به یقین ما به تو کوثر و خیر و برکت فراوان عطا کردیم. (1)
فَصَلِّ لِرَبِّکَ و انْحَرْ (2)
پس برای پروردگارت نماز بخوان و قربانی کن. (2)
إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الأَبْتَرُ (3)
و بدان دشمن تو به یقین ابتر و بریده نسل است. (3)

منبع: سایت راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.