قوانین مهم رزرو هتل های داخلی و رزرو هتل برای سفارت

در فرآیند رزرو هتل، تمامی مدارک شناسایی از جمله کارت ملی، شناسنامه، ویزا و پاسپورت (برای مسافران خارجی) بررسی می‌شود. به همین دلیل، ارائه مدارک معتبر و اصلی الزامی است
19 ساعت و 39 دقیقه پیش
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
قوانین مهم رزرو هتل های داخلی و رزرو هتل برای سفارت
اقامت در هتل می­تواند تجربه­ای بسیار شیرین و خاطره­انگیز باشد. با این وجود عدم آشنایی با قوانین مربوط به رزرو هتل ممکن شما را با چالش­های مختلفی همراه کند. در این مطلب با تعدادی از قوانین مهم رزرو هتل آشنا شده تا بتوانید اقامتی بدون دردسر و به یادماندنی را تجربه کنید.

قوانین پذیرش هتل

هر کدام از هتل­ها ممکن است قوانین متفاوتی در زمینه رزرو و پذیرش هتل داشته باشند. با این وجود برخی از قوانین رزرو هتل در ایران، میان هتل­های مختلف مشترک است که باید پیش از اقدام برای رزرو اتاق خود آن­ها را مد نظر داشته باشید. حال این سوال مطرح شود که قبل از رزرو هتل به چه نکاتی توجه کنیم؟ در وهله اول باید زمان ورود و خروج خود را مد نظر قرار دهید.

در اکثر هتل‌ های ایران، تحویل اتاق در ساعت 14 و تخلیه آن در ساعت ۱۲ ظهر روز خروج انجام می‌شود. البته برخی هتل‌ها پذیرش ۲۴ ساعته دارند که این مورد پیش از رزرو به اطلاع شما خواهد رسید. اگر نیاز دارید که خارج از این ساعات اتاق را تحویل بگیرید یا تحویل دهید، طبق قوانین هتل ممکن است تا ۵۰ درصد هزینه یک شب اقامت را بپردازید.

همچنین اگر هتل اتاقی را از شب قبل برای شما رزرو نگه دارد، باید هزینه کامل یک شب را پرداخت کنید. در فرآیند رزرو هتل، تمامی مدارک شناسایی از جمله کارت ملی، شناسنامه، ویزا و پاسپورت (برای مسافران خارجی) بررسی می‌شود. به همین دلیل، ارائه مدارک معتبر و اصلی الزامی است. همچنین، فقط افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند هتل را رزرو کنند و برای افراد زیر ۱۸ سال، حضور یک ولی ضروری است.

هزینه اقامت نیز به طور کامل بر اساس تعداد شب‌های اقامت و امکانات رایگانی که در اختیارتان قرار می‌گیرد محاسبه می‌شود. شما باید حداقل هزینه یک شب اقامت را به عنوان پیش‌پرداخت بپردازید تا رزرو اتاق تایید شود. پذیرش کودکان بستگی به قوانین هر هتل دارد؛ در اکثر هتل‌ها قوانین اقامت در هتل برای کودکان زیر دو سال رایگان و برای کودکان ۲ تا ۷ سال نیم‌بها محاسبه می‌شود.
 

قوانین کنسلی هتل در ایران: راهنمای لغو رزرو

همانطور که در رابطه با شرایط رزرو هتل قوانین مشخصی وجود دارد، در صورت انصراف از سفر و تمایل به لغو رزرو، نیز قوانین و مقرراتی تعیین شده است که باید آنها را رعایت کنید. برای لغو رزرو هتل، لازم است با مراجعه حضوری یا تماس با هتل، درخواست خود را به صورت کتبی ثبت کنید.

حتی در صورت رزرو آنلاین، پیگیری نهایی لغو باید از طریق بخش پشتیبانی هتل انجام شود. مبلغی که پس از لغو رزرو به شما عودت داده می‌شود، به زمان اعلام لغو بستگی دارد. هرچه به زمان سفر نزدیک‌تر باشید، مبلغ کسر شده از پیش‌پرداخت شما بیشتر خواهد بود.

به طور کلی، در صورت لغو رزرو تا 7 روز قبل از تاریخ ورود، مبلغ جریمه 10 تا 20 درصد خواهد بود. این رقم در بازه زمانی 2 تا 7 روز قبل از ورود به 30 تا 50 درصد افزایش می‌یابد. در نظر داشته باشید که اگر بعد از شروع اقامت خود درخواست لغو رزرو را ارائه دهید، ملزم به پرداخت کامل هزینه یک شب اقامت خواهید بود. همچنین، برخی از هتل‌ها در این شرایط، 30 درصد از هزینه اقامت باقی‌مانده را نیز به عنوان جریمه از شما دریافت می‌کنند.
 
قوانین مهم رزرو هتل های داخلی و رزرو هتل برای سفارت


نحوه رزرو هتل برای سفارت
اگر قصد سفر به کشورهای حوزه شینگن را دارید، اولین گام دریافت ویزا است. برای اخذ ویزا باید مدارک مورد نیاز را طبق چک لیست سفارت تهیه و ترجمه کنید و یکی از این مدارک واچر هتل است. واچر هتل همان رسید رزرو هتل است که نشان می‌دهد شما برای مدت زمان مشخصی اقامت در هتل دارید. این تائیدیه شامل تاریخ شروع و پایان اقامت، نام مسافر و خدمات ارائه‌شده توسط هتل است.

برای اخذ ویزا، واچر هتل باید در سر برگ رسمی هتل ثبت و دارای مهر هتل باشد. همچنین، هتلی که رزرو می‌کنید باید ۴ یا ۵ ستاره باشد و در نزدیکی مرکز شهر قرار داشته باشد. بهتر است پیش از رزرو، قوانین هتل های خارجی نزدیکی محل مورد نظر خود را بررسی کنید. رزرو هتل‌ های رایگان از طریق سایت‌هایی مانند www.booking.com معتبر نیست و از سوی سفارت رد می‌شود.

دو نوع رزرو وجود دارد: رزرو قطعی و غیر قطعی. در رزرو قطعی باید کل هزینه هتل را پرداخت کنید و در صورت لغو سفر، ممکن است کل یا بخش عمده‌ای از هزینه به عنوان خسارت دریافت شود. در رزرو غیر قطعی، تنها بخشی از هزینه پرداخت می‌شود و در صورت لغو سفر، خسارت کمتری پرداخت خواهید کرد. برای دریافت واچر هتل، بهتر است از رزرو غیر قطعی استفاده کنید و پس از دریافت ویزا، رزرو قطعی را انجام دهید. اگر کارت اعتباری بین‌المللی ندارید، بهتر است از افراد آگاه و باتجربه کمک بگیرید تا دچار مشکل نشوید.


سخن پایانی

در نهایت اگر قصد اقامت در هتل­های داخل و خارج کشور را دارید، بهتر است بصورت آنلاین اتاق خود را رزرو کنید. شما می­توانید پیش از رزرو، قوانین مهم رزرو هتل را برای هرکدام از هتل­های مورد نظر خود بررسی کرده و بر مبنای آن اتاق خود را تهیه کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.