قرص ضدحاملگي چاق‌کننده است؟

قرص‌هاي پيشگيري از بارداري به عنوان يکي از موثرترين روش‌هاي اثبات شده در دنيا مورد استفاده قرار مي‌گيرند. 50 سال از ورود اين قرص‌ها به بازار مي‌گذرد و امروزه انواع و اقسام قرص‌هاي پيشگيري از بارداري عرضه مي‌شوند که نسبت به انواع اوليه نوع و ميزان هورمون‌هايش عوض شده‌اند تا تحمل آن براي مصرف‌کننده راحت‌تر باشد. در ضمن،
پنجشنبه، 16 دی 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قرص ضدحاملگي چاق‌کننده است؟

قرص ضدحاملگي چاق‌کننده است؟
قرص ضدحاملگي چاق‌کننده است؟


 

نويسنده:دکتر محمد اسلامي




 
قرص‌هاي پيشگيري از بارداري به عنوان يکي از موثرترين روش‌هاي اثبات شده در دنيا مورد استفاده قرار مي‌گيرند. 50 سال از ورود اين قرص‌ها به بازار مي‌گذرد و امروزه انواع و اقسام قرص‌هاي پيشگيري از بارداري عرضه مي‌شوند که نسبت به انواع اوليه نوع و ميزان هورمون‌هايش عوض شده‌اند تا تحمل آن براي مصرف‌کننده راحت‌تر باشد. در ضمن، قرص‌هاي جديد عارضه‌هايي چون حالت تهوع و ديگر موارد را کمتر دارند. مصرف قرص مي‌تواند تا 99 درصد از باردارشدن فرد جلوگيري کند.
يکي از محاسن استفاده از قرص‌هاي پيشگيري از بارداري اين است که باعث نازايي نمي‌شود و برخلاف تصور عامه که مي‌گويند نازايي مي‌آورد کاملا از اين قضيه مبراست. اين روش بهترين توصيه و مناسب‌ترين گزينه‌اي است که ما به زوج‌هاي جوان تازه ازدواج کرده پيشنهاد مي‌کنيم. به دليل اينکه آنها به محض قطع قرص مي‌توانند باردار شوند. دليل اين مدعا هم مواردي است که خانم اظهار مي‌کند 2 يا 3 شب قرص خود را فراموش کرده و حالا باردار شده است. يعني به محض قطع مصرف، مقدار هورمون موثر (که مانع بارداري مي‌شود) از خون پاک شده و تخمک‌گذاري انجام مي‌شود و بارداري رخ مي‌دهد. اما دليل اينکه باورهاي نادرستي در مورد قرص ضدبارداري و نازايي وجود دارد اين است که چون اکثر خانم‌ها بلافاصله پس از ازدواج و شروع رابطه جنسي به‌عنوان روش پيشگيري، مصرف قرص را شروع مي‌کنند و هيچ اطلاع يا ارزيابي از باروربودن يا نبودن خود ندارند، پس از قطع مصرف قرص و تلاش براي بارداري، عدم موفقيت در باروري را به قرص نسبت مي‌دهند؛ در حالي که قرص‌ها به هيچ‌وجه چنين عارضه‌اي ندارند و اگر آنها از هيچ روشي استفاده نمي‌کردند نيز به دليل مشکلات احتمالي اين خانم بارداري اتفاق نمي‌افتاد. به هر حال، حالا اين زوج ناباروري خود را به قرص نسبت مي‌دهند و به ديگران مي‌گويند شما قرص استفاده نکنيد چون نازايي مي‌آورد.
مساله ديگري که در مورد قرص‌ها عنوان مي‌شود آن است که اضافه وزن مي‌آورد. بايد بدانيد قرص شما را چاق نمي‌کند اما اين خاصيت را دارد که موجب افزايش اشتها مي‌شود بنابراين شما بيشتر غذا مي‌خوريد و متاسفانه چون خيلي از خانم‌ها عادت به ورزش کردن ندارند، اضافه وزن پيدا مي‌کنند. شايد بهتر باشد اين بهانه مصرف قرص را با اصلاح عادات زندگي رفع کنيد يعني اولا ورزش را به زندگي‌تان راه بدهيد. ثانيا افزايش اشتهاي ايجاد شده ناشي از قرص را با مصرف مواد کم‌کالري و پرحجم يا ميوه‌ها و سبزيجات جبران کنيد.
شما مي‌توانيد با پياده‌روي از خانه تا محل خريد يا نرمش کردن در خانه نه تنها مانع اضافه وزن و چاقي شويد بلکه روحيه شاد و سلامتي و ديگر فوايد ورزش را به خود هديه دهيد. نبايد به جاي يافتن راه‌حل و اصلاح ريتم زندگي خود را از مزاياي مصرف قرص محروم کنيد.
منبع:www.salamat.com



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.