7 نكته درباره سالم‌سازي خانه براي کودکان

هر سال حدود 2 ميليون کودک به دليل خطرهاي خانگي مجروح مي‌شوند يا جانشان را از دست مي‌دهند اما خبر خوشحال‌کننده اين است که بيشتر اين حوادث با کمي ‌توجه و رعايت موارد ايمني قابل پيشگيري هستند. ايمن کردن خانه براي بچه‌ها کار سختي نيست، ابزار و وسايل عجيب و غريبي هم لازم ندارد. کافي است محل‌هاي خطر در خانه را
شنبه، 16 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
7 نكته درباره سالم‌سازي خانه براي کودکان

7 نكته درباره سالم‌سازي خانه براي کودکان
7 نكته درباره سالم‌سازي خانه براي کودکان


 

ترجمه: فرزانه فولادبند




 
هر سال حدود 2 ميليون کودک به دليل خطرهاي خانگي مجروح مي‌شوند يا جانشان را از دست مي‌دهند اما خبر خوشحال‌کننده اين است که بيشتر اين حوادث با کمي ‌توجه و رعايت موارد ايمني قابل پيشگيري هستند. ايمن کردن خانه براي بچه‌ها کار سختي نيست، ابزار و وسايل عجيب و غريبي هم لازم ندارد. کافي است محل‌هاي خطر در خانه را شناسايي کنيد و اقدامات ايمني را با دقت انجام دهيد.
1.براي کابينت‌ها و قفسه‌هاي آشپزخانه و حمام گيره‌هاي ايمني استفاده کنيد. مخصوصا كمدهاي حاوي وسايل تيز آشپزخانه، چاقوها و همين‌طور مواد شوينده و سفيدکننده و داروها. اين قفل‌ها صددرصد خيالتان را راحت نمي‌کند فقط کار را براي کودکتان کمي‌سخت‌تر خواهد كرد.
3.براي پيشگيري از به خطر افتادن و همچنين دور نگه‌داشتن بچه‌ها از قسمت‌هاي پر خطر، حفاظ و درهاي ايمني نصب کنيد. مراقب باشيد شبکه‌ها و قسمت‌هاي باز اين حفاظ‌ها به اندازه‌اي نباشد که سر و گردن کودک در آن گير کند. براي قسمت بالاي پله‌ها حفاظ‌هايي که به ديوار پيچ و لولا مي‌شوند بهتر از انواع فنري و فشاري هستند.
3.هرچه دستگيره در بالاتر باشد و دست کودک به آن نرسد، بهتر است اما شما مي‌توانيد براي دستگيره و قفل درها از پوشش‌هاي ايمني استفاده کنيد. اين کار باعث مي‌شود بچه‌ها نتوانند از اتاق بيرون بروند و به محل‌هاي پرخطر مثل حمام سرک بكشند.
4.يک چهارم زماني که پوست يک بزرگسال دچار سوختگي مي‌شود کافي است تا پوست بچه ها دچار سوختگي شود. براي پيشگيري از خطر سوختگي، درجه آب گرم را روي دماي کمتر از 50 درجه سانتيگراد تنظيم کنيد. براي لوله‌ها، شيرها و سردوشي حمام از پوشش‌هاي ضدحرارت استفاده کنيد. در حمام اول شير آب سرد و بعد آب گرم را باز کنيد.
5.براي مطلع‌شدن از وجود آتش و پيشگيري از وسيع‌تر شدن آتش در هر طبقه از خانه و نزديک در اتاق خواب، شناساگر دود نصب کنيد. شناساگرها را هر ماه بازرسي کنيد. اگر با باتري کار مي‌کنند حداقل سالي يک بار باتري‌ها را تعويض کنيد يا از باتري‌هايي با عمر طولاني استفاده کنيد.
6.براي پيشگيري از خطر جراحت و آسيب، گوشه‌هاي تيز ميز و مبلمان و کابينت‌ها را با نوار‌ها و پوشش‌هاي لاستيکي ضرب‌گير بپوشانيد.
7.براي پيشگيري از خطر برق گرفتگي روي پريزهاي برق را با پوشش‌هاي مخصوص پلاستيکي بپوشانيد. مطمئن شويد که پوشش‌ها اندازه مناسبي دارند و کاملا در جاي خودشان محکم شده‌اند و بچه‌ها نمي‌توانند آنها را از جاي خودشان دربياورند.
منبع:www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.