سوزش ادرار کودکان

در پسربچه‌ها آنومالي‌هاي مادرزادي شيوع دارد. براي مثال، حالت‌هاي انسدادي در مسير مجراها مي‌تواند به بروز مشکل ادراري بينجامد. براي همين هر مشکل ادراري در اين بچه‌ها بايد مورد توجه قرار بگيرد. بدون آنکه خودتان را نگران کنيد هرچه سريع‌تر به پزشک مراجعه کنيد تا با انجام آزمايش ساده ادرار و در واقع کشت ادرار، اگر عفونتي به وجود آمده است،
يکشنبه، 24 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سوزش ادرار کودکان

سوزش ادرار کودکان
سوزش ادرار کودکان


 





 

سوزش ادرار کودکان را جدي بگيريد
 

در پسربچه‌ها آنومالي‌هاي مادرزادي شيوع دارد. براي مثال، حالت‌هاي انسدادي در مسير مجراها مي‌تواند به بروز مشکل ادراري بينجامد. براي همين هر مشکل ادراري در اين بچه‌ها بايد مورد توجه قرار بگيرد. بدون آنکه خودتان را نگران کنيد هرچه سريع‌تر به پزشک مراجعه کنيد تا با انجام آزمايش ساده ادرار و در واقع کشت ادرار، اگر عفونتي به وجود آمده است، تشخيص بدهند و درمان شود. بسياري از بيماران ما که امروزه با نارسايي کليه مواجه هستند و مشکل آنها به علل ناشناخته رخ داده است، به دليل سهل‌انگاري‌هاي بي‌مورد و تشخيص‌ندادن عفونت، گرفتار شده‌اند. گذشته از سوزش ادرار، مساله وجود خون در ادرار نيز بايد بسيار مورد توجه قرار بگيرد، چرا که اين قضيه اشکالي پاتولوژيک است و حتما بايد بررسي کامل انجام شود. براي اطلاع شما عرض مي‌کنم که در بيشتر موارد پس از بررسي، به خوش‌خيم بودن آن پي مي‌بريم اما اين دليل بر بي‌ارزش تلقي‌کردن چنين علامت مهمي نيست. بسياري از خانواده‌ها حوصله به خرج نمي‌دهند و به هيچ‌وجه در نظر نمي‌گيرند که سلامت کليه‌ها چه نعمت بزرگي است و بايد براي حفظ آنها بکوشند. اگر حوصله کنيد و آزمايش ادرار 24 ساعته، سونوگرافي و چکاپ شش ماهه در صورت مشکوک بودن اوضاع کليه‌ها و تشخيص پزشک متخصص را پيگيري کنيد به نفع خودتان است. شايد همين سهل‌انگاري موجب شود عارضه‌اي روي کليه‌ها به وجود آيد که جبران‌ناپذير باشد.
در خصوص دختربچه‌ها نيز بعضي‌اوقات عفونت قارچي، قرمزي و سوزش آن ناحيه (تناسلي) را موجب مي‌شود که در هنگام ادرارکردن، بچه سوزش دارد و البته اين موضوع را نبايد با عفونت ادراري اشتباه گرفت. به خصوص دختربچه‌هاي سه، چهار ساله گاهي به اين مشکل دچار مي‌شوند که البته ربطي به رعايت‌نکردن بهداشت ندارد. نکته مهم در کاهش عفونت‌هاي قارچي اين است که حتما پس از دست‌شويي رفتن و شستن بدن، بچه را خوب خشک کنيد. در انتخاب نوع استخري که براي آموزش شنا ثبت‌نام مي‌کنيد، دقت کنيد تا از فاکتورهاي سلامت برخوردار باشد. ديگر مشکلي که درباره دختربچه‌ها بايد جدي بگيريد، ريفلاکس يا برگشت ادرار است که به دلايل خاصي ادرار به سوي کليه‌ها در مسير لوله ادراري برمي‌گردد و چون بايد اين مسير از بالا به پايين و يک‌طرفه باشد، عوارض و نارسايي کليه رخ خواهد داد. مبادا ريفلاکس را بدون درمان يا نيمه‌کاره رها کنيد چون در دوران بارداري آينده او مي‌تواند موجب بروز مشکلات براي خودش و عوارضي روي بچه‌اش بشود و بايد حتما چکاپ دوره‌اي داشته باشيد.
منبع: http://www.salamat.com
ae



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.