به چشماتم خيلي مياد؟

عينک وسيله‌اي نام آشنا و پراستفاده در زندگي امروزي است. در دنياي امروز انواع و اقسام عينک‌هاي طبي و آفتابي با قابليت‌هاي متفاوت و اشکال گوناگون در دسترس افراد قرار مي‌گيرد تا هرکس بسته به نياز چشمانش، گونه‌اي از آن را به کار گيرد، نيازي که تامين آن نقطه ابتدايي تولد و گسترش صنعت بزرگ اپتيک يا عينک‌سازي شد.
چهارشنبه، 11 اسفند 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
به چشماتم خيلي مياد؟

به چشماتم خيلي مياد؟
به چشماتم خيلي مياد؟


 





 

کدام عينک براي کدام چهره
 

عينک وسيله‌اي نام آشنا و پراستفاده در زندگي امروزي است. در دنياي امروز انواع و اقسام عينک‌هاي طبي و آفتابي با قابليت‌هاي متفاوت و اشکال گوناگون در دسترس افراد قرار مي‌گيرد تا هرکس بسته به نياز چشمانش، گونه‌اي از آن را به کار گيرد، نيازي که تامين آن نقطه ابتدايي تولد و گسترش صنعت بزرگ اپتيک يا عينک‌سازي شد.
پس از گذشت قرن‌ها، صنعت عينک‌سازي با بهره‌گيري از فناوري‌ بالا توانست پاسخ‌گوي تمام نيازهاي انسان باشد و البته با دقت در شيوه ساخت و استفاده از ظرافت‌هاي هنري در توليد اين محصولات، نقش مهمي در آرايش هرچه بهتر چهره مصرف‌کننده‌اش ايفا کند و آن‌قدر تاثير بگذارد که بزرگ‌ترين شرکت‌هاي طراحي و توليد محصولات لوکس را به توليد و ارايه انواع و اقسام عينک‌هاي آفتابي و طبي با ويژگي‌هاي ظاهري متفاوت و چشمگير ترغيب کند. تا آنجا که اين روزها طراحان بزرگ دنيا به هنگام نمايش طرح‌هاي جديد خود علاوه بر عرضه کيف، کفش، جواهرات و شيوه‌هاي هنري آرايش و پيرايش چهره، توجه بسياري به طراحي و توليد عينک‌هاي طبي و آفتابي با خصوصيات ظاهري خاص دارند.
در دنياي اپتيک به شما توصيه مي‌شود براي داشتن ظاهري شيک و آراسته، در کنار توجه به شيوه پوشش و آرايش خود، در انتخاب عينکي به روز و متناسب با فريم چهر‌ه‌تان، نهايت دقت را به کار ببريد.

انتخاب فريم، مهم‌ترين انتخاب
 

به عقيده بسياري از کارشناسان چهره‌پردازي، فريم عينک تاثير‌گذارترين بخش اين محصول در ارايه چهره‌اي متناسب و دلپذير است و از اين رو اولين قدم براي داشتن چهره‌اي مناسب به هنگام استفاده از عينک، انتخاب يک عينک مناسب است. در انتخاب يک فريم مناسب علاوه بر رعايت موارد فني، درنظر گرفتن فاکتورهاي زيبايي و آشنايي با مواد به کار رفته در فريم اهميت ويژه‌اي دارد و در کنار آن، همکاري و تبادل نظر ميان بيمار و مسوول فني موسسه فني فروشنده عينک عامل اثرگذار ديگري است که در نهايت به فراهم‌آوردن ديد و ظاهر بهتر براي فرد منجر مي‌شود. در بررسي فاکتورهاي زيبايي، انتخاب نهايي با شماست که در اين زمان داشتن اطلاعات کافي درباره شناخت انواع چهره‌ها و فريم‌هاي موجود در بازار و نوع کاربردي آنها مي‌تواند خريد يک فريم مناسب را براي شما آسان کند.

خطوط صورت
 

براي يک انتخاب مناسب، توجه به خطوطي که صورت شخص‌ را تشکيل مي‌دهد يا شکل هندسي آن اهميت خاصي دارد و درنظر گرفتن شيوه آرايش موي سر، امري موقتي است. توجه به رنگ، اندازه، ضخامت و ظرافت فريم نيز به جهت تاثيرگذاري آن در ترکيب صورت داراي اهميت خاصي است. همواره بايد درنظر داشت که هماهنگي قسمت فوقاني فريم با ابروها و بخش پاييني فريم با گونه‌ها و موازي بودن دماغه فريم با شيب بيني، کمک شايان توجهي به يک انتخاب مناسب مي‌کند و بي‌توجهي به هماهنگي رنگ عدسي با فريم از فاکتورهاي زيبايي مي‌کاهد. علاوه بر اين، درنظر گرفتن فرهنگ منطقه و موقعيت اجتماعي فرد، سن، شغل، رنگ و نوع پوشش لباس نيز مهم است.

شکل چهره
 

يکي از موارد رايج انتخاب فريم، در مواردي که بيشتر جنبه زيبايي مدنظر است، توجه به تطابق قسمت‌هاي بالايي فريم با خط ابرو و قسمت پاييني با خط‌هاي گونه، فک و شيب دماغه است. بهتر است پل عينک موازي با شيب بيني باشد. در يک دسته‌بندي کلي مي‌توان چهره انسان را به پنج‌ گروه چهر‌ه‌هاي گرد، مربعي، مثلثي، کشيده و لوزي‌مانند تقسيم کرد:
• افراد داراي چهره‌ مربعي شکل بهتر است از فريم‌هاي گرد بهره بگيرند.
• فريم‌هاي با عمق زياد براي افرادي که چهره کشيده و مثلثي با قاعده بالا دارند، مناسب است.
• مناسب‌ترين فريم براي افرادي که صورتي مثلثي شکل با قاعده پايين دارند، فريم‌هاي بيضي است.
• توصيه مي‌شود افراد داراي چهره گرد، فريم‌هاي مربعي شکل انتخاب کنند.
• چهره‌هاي لوزي شکل بايد از عينک‌هاي فلزي با حدقه‌هاي تقريبا گرد و غير چندضلعي بهره بگيرند.

رنگ چهره
 

پس از انتخاب شکل فريم، توجه به رنگ فريم و هماهنگي آن با رنگ پوست و مو هم اهميت دارد. البته درباره اين هماهنگي، يک استاندارد جهاني که جواب‌گوي همه باشد مشاهده نمي‌شود. در نتيجه انتخاب رنگ عينک، بيشتر سليقه‌اي عمل مي‌شود ولي در موارد خاصي جنبه عمومي بيشتري پيدا مي‌کند. به طور مثال، کساني که چشم‌هايشان نسبت به کل پهناي صورت‌شان نزديک به هم است، در صورت تمايل مي‌توانند از فريم‌هايي استفاده کنند که داراي پل يا دماغه‌اي روشن‌تر از قسمت‌هاي ديگر عينک باشد و برعکس با اين انتخاب‌ها مي‌توان نزديکي يا فراخي بيش از حد چشم‌ها را حتي‌الامکان متعادل کرد.

به چشماتم خيلي مياد؟

چند نکته در انتخاب فريم
 

از آنجايي که حالت موي سر در شکل‌گيري چهره تاثيرگذار است. اگر در زمان انتخاب فريم، موي سر، ملاک‌ انتخاب فريم قرار گيرد، به علت تغييرات زيادي که در حالت موي سر ايجاد مي‌شود، از هماهنگي موي سر با فريم و صورت کاسته شده و به مرور موجب نارضايتي و ناراحتي شما مي‌شود.
بنابراين در زمان انتخاب فريم، حالت موي سر را بايد امري موقتي دانست و از فاکتورهاي ديگر براي انتخاب فريم استفاده کرد.
اشخاصي که طاس هستند بهتر است از فريم‌هايي استفاده کنند که ابروها را بپوشاند تا به اين ترتيب از بلندي بيش از حد پيشاني آنها کاسته شود.
گاهي اوقات رنگ چشم بر رنگ فريم تاثير مي‌گذارد. به‌طور مثال براي چشم‌هاي سبز و آبي فريم‌هايي که در آنها، قسمت فوقاني حدقه، مشابه به رنگ چشم باشد، مناسب‌تر است.
براي کساني که به اصطلاح پا به سن گذاشته‌اند يا موهاي سر و صورت آنها سفيد شده است، انتخاب فريم‌هايي با رنگ نقره‌اي و سفيد موجب مي‌شود که کهولت سن آنها نمايان‌تر شود.
در اين موقع مي‌توان به جاي انتخاب اين رنگ‌ها از رنگ‌هايي مانند طلايي استفاده کرد. اگر اجزاي صورت کوچک يا ظريف است، بهتر است از فريمي با رنگ روشن استفاده کنيد و برعکس.
فراموش نکنيد زماني که عينک روي صورت شما قرار مي‌گيرد، جزو اعضاي صورتتان مي‌شود. تاثير آن بر چهره و نارضايتي يا رضايت شما از تاثير آن، با وضعيت روحي‌تان مرتبط است و زيبايي آن، تامين‌کننده بخشي از سلامت روحي شماست.
منبع:http://salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.