ارزشهاي اسلامي؛ ارزشهاي مطلق

ملت ايران، امروز به نام اسلام، کار و تلاش مي کند و براي اسلام، جهاد و مجاهدت مي نمايد. و اين همان معجزه يي است که در دوران ما اتفاق افتاد که يک نظام اجتماعي براساس دين خدا و مفاهيم و ارزشهاي الهي شکل بگيرد. با محاسبات مادي، چنين چيزي اصلاً تصور نمي شد. ملتهاي مسلمان، حقيقتاً مجذوب اين حرکت هستند. اين
يکشنبه، 21 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ارزشهاي اسلامي؛ ارزشهاي مطلق

ارزشهاي اسلامي؛ ارزشهاي مطلق
ارزشهاي اسلامي؛ ارزشهاي مطلق


 






 

کاري کنيم که ارزشهاي اسلامي، ارزشهاي مطلق به حساب آيند
 

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
ملت ايران، امروز به نام اسلام، کار و تلاش مي کند و براي اسلام، جهاد و مجاهدت مي نمايد. و اين همان معجزه يي است که در دوران ما اتفاق افتاد که يک نظام اجتماعي براساس دين خدا و مفاهيم و ارزشهاي الهي شکل بگيرد. با محاسبات مادي، چنين چيزي اصلاً تصور نمي شد. ملتهاي مسلمان، حقيقتاً مجذوب اين حرکت هستند. اين مبالغه نيست؛ واقعيتي است که وجود دارد. علي رغم اين همه تبليغاتي که عليه جمهوري اسلامي شده، ما مي بينيم که باز ملتهاي اسلامي، نسبت به انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي خوشبينند و در جهت همين روند، حرکت مي کنند. امروز در دنيا، کمتر ملت اسلامي يي است که تحت تأثير اين حرکت قرار نگرفته باشد.
در صورتي اين شوق و اين اميد در ملتها باقي مي ماند که ما از ايمان بي قيد و شرط و پايبندي کامل به دين خدا، يک سر سوزن تنزل و تنازل نکنيم. در معامله ي با قدرتهاي جهاني، همين طور است. در برخورد با مسايل جهاني، همين طور است. در تنظيم سياست خارجي، همين طور است. در اداره ي داخلي کشور، همين طور است.

ارزشهاي اسلامي؛ ارزشهاي مطلق

بايد آن راز سعادت جامعه را- که گرد آمدن بر محور ايمان به خداست- در زندگي و نظام اجتماعي خودمان، هر لحظه قويتر و برجسته تر کنيم؛ ملت را به سمت تربيت اسلامي بيشتر و عميق تر سوق بدهيم، عناصر جوان جامعه را به تربيت اسلام تربيت بکنيم؛ دانشگاههاي ما، وظيفه ي تربيت جوان مسلمان و متخصص و عالم مسلمان- نه صرفاً عالم- را بر دوش خودشان احساس کنند؛ مدارس ابتدايي هم همين طور. کاري کنيم که در جامعه، ارزشهاي اسلامي، ارزشهاي مطلق به حساب بيايد و همه ي ارزشهاي ديگر، در مقابل آنها کم رنگ باشد. صدا و سيما در اين جهت، حرکت و تلاش و برنامه ريزي بکند.
خلاصه، آن چنان که ملتهاي عالم، ملت ما و نظام جمهوري اسلامي را شناخته اند که سرباز و فدايي اسلام است و در راه اسلام حرکت مي کند، همين طور عمل کنيم و اين معنا را اثبات نماييم. اين، البته همان تصميمي است که ملت و دولت و مسؤولان داشتند و بر طبق آن، اين همه تلاش و مجاهدت هم شده است و در آينده هم بايد همين طور باشد.
منبع:www.khamenei.ir



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.