مردم سالاري ديني از برکات نظام جمهوري اسلامي

اين که ما امروز مردم سالاري ديني را مطرح مي کنيم، چيزي غير از ترجمه ي جمهوري اسلامي نيست. امروز بعضي ها به صورت مبالغه آميز و گاهي به شدت غيرمنصافانه دم از مردم سالاري مي زنند. مردم سالاري چيزي نيست که در ايران سابقه ي تاريخي داشته باشد - اصلا وجود نداشته- اين حقيقت و اين مفهوم با جمهوري اسلامي در
دوشنبه، 29 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مردم سالاري ديني از برکات نظام جمهوري اسلامي

مردم سالاري ديني از برکات نظام جمهوري اسلامي
مردم سالاري ديني از برکات نظام جمهوري اسلامي


 






 
اين که ما امروز مردم سالاري ديني را مطرح مي کنيم، چيزي غير از ترجمه ي جمهوري اسلامي نيست. امروز بعضي ها به صورت مبالغه آميز و گاهي به شدت غيرمنصافانه دم از مردم سالاري مي زنند. مردم سالاري چيزي نيست که در ايران سابقه ي تاريخي داشته باشد - اصلا وجود نداشته- اين حقيقت و اين مفهوم با جمهوري اسلامي در کشور تعريف شد و تحقق پيدا کرد. البته دامنه ي مردم سالاري را مي شود گسترش داد، مي شود کيفيت داد، مي شود هرچيزي را برتر کرد- در اين شکي نيست- اما نبايد نسبت به جمهوري اسلامي بي انصافي کرد. جمهوري اسلامي را انقلاب در مقابل ما گذاشت.

مردم سالاري ديني از برکات نظام جمهوري اسلامي

ما فهميديم دو چيز معتبر است: يکي اين که بايد مردم تصميم بگيرند و انتخاب کنند و حرکت کنند؛ اين جمهوري است. يکي اين که هدف ها و آرمان هاي اين انتخاب و اين حرکت را اسلام بايد براي ما ترسيم کند. مي توانست به جاي اسلام چيز ديگري باشد.مگر در دنيا چيست؟ شما خيال مي کنيد اهداف و آرمان هاي جمهوري هاي ليبرال دمکراسي دنيا چيست؟ چه کساني اين اهداف را تعريف مي کنند؟ آيا متفکران و انسان دوستان و دلسوختگان بشريتند که مي نشينند اين ها را ترسيم مي کنند؟ يا نه، مسلطين برحکومت ها و قدرت هاي جهاني اند، کارتل ها، تراست ها، سرمايه دارها و امروز بيش از همه صهيونيست ها؟ البته کاملا متصور و ممکن است و امروز جلوي چشممان داريم مي بينيم که اين ها آرمان هاي واقعي را براي مردم تبيين نمي کنند. (1)

پي نوشت ها :
 

1-بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار جوانان، اساتيد، معلمان و دانشجويان دانشگاه هاي استان همدان، 17/4/1383

منبع: www.khamenei.i



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.