ادامه راه مقاومت براي اعتلاي كلمه الله

سرانجام روز موعود فرا رسيد.لحظه لقاي معشوق نزديك شده بود.سيد كه شهادت را لحظه‌شماري مي كرد به هشدارها و توصيه هاي دوستان توجه ننمود و براي شركت در سالگشت شهادت يار و همرزم خود شهيد شيخ راغب حرب به شهر جبشيت رفت.سيد عباس موسوي روز 16 فوريه سال 1992 و دو ساعت قبل از عروج آسماني طي سخنان
شنبه، 28 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ادامه راه مقاومت براي اعتلاي كلمه الله

ادامه راه مقاومت براي اعتلاي كلمه الله
ادامه راه مقاومت براي اعتلاي كلمه الله


 






 

سخنان شهيد حجت الاسلام سيد عباس موسوي قبل از شهادت
درآمد:
 

سرانجام روز موعود فرا رسيد.لحظه لقاي معشوق نزديك شده بود.سيد كه شهادت را لحظه‌شماري مي كرد به هشدارها و توصيه هاي دوستان توجه ننمود و براي شركت در سالگشت شهادت يار و همرزم خود شهيد شيخ راغب حرب به شهر جبشيت رفت.سيد عباس موسوي روز 16 فوريه سال 1992 و دو ساعت قبل از عروج آسماني طي سخنان آتشيني به مردم وصيت كرد پاسدار مقاومت اسلامي باشند.
بسم الله الرحمن الرحيم
حضرت اميرمومنان، علي بن ابيطالب فرموده است:«اگر مي خواستم به اين عسل پالوده و آن مغز گندم و اين بافته هاي ابريشمي به آساني راه مي يافتم.ولي هرگز که هوا و هوس بر من چيره شود و شکمبارگي به گزينش طعام هاي لذيذ وادارم کند، در حالي که چه بسا در يمامه يا حجاز کساني باشند که دستيابي به قرص ناني اميد نداشته باشند.و شايد هم ساليان عمرشان خالي از خاطره سيري باشد.و هرگز مباد که با شکم پر بخوابم، در حالي که پيرامونم را شکم هاي به پشت چسبيده و جگرهاي آتش گرفته فرا گرفته باشد.يا چنان باشم که شاعر مي گويد:ننگت آيد که با شکم پر از طعام بخفتي و ديگران حسرت جويدن پوست داشته باشند.آيا به همين مي توانم بسنده کنم که اميرمومنانم بخوانند بي آنکه در ناخوشي هاي زندگي شان شريک باشم؟ يا در سختي زندگي الگوشان باشم؟».
با الهام از مکتب حيات بخش اميرمومنان (ع).با الهام از گفتار شيخ الشهداي مقاومت اسلامي، شيخ راغب حرب که امام خميني(ره)را امير مسلمانان مي خواند. با الهام از فرا رسيدن مناسبت نيمه شعبان و ميلاد منجي مستضعفان، حضرت قائم آل محمد (عج).با الهام از مردم اين کوه استوار (جبل عامل)جنوب لبنان که به شيخ راغب حرب(ره)عشق مي ورزيدند.چه او دوست داشت جنوب لبنان را به نام اصليش(جبل عامل)بخواند.چرا که جبل عامل نماد قدرت و صلابت و سلحشوري مردم اين سرزمين است.از سرزمين جبل عامل در طول تاريخ هزاران مراجع تقليد نامدار، عالمان دين، اديبان فرهيخته، شاعران متعهد و مجاهدان راستين برانگيخته شدند.اين سرزمين همواره بستر انقلاب ها و قيام هاي گوناگون در برابر دشمنان و ستمگران تاريخ بوده و استعمارگران فرانسوي و اشغالگران صهيونيست را به زانو در آورده است.
به درستي که نور جبل عامل توسط افرادي همچون شيخ بهايي، شهيد اول، شهيد ثاني، امام سيد محسن حکيم، امام شهيد صدر و امام سيد محسن الامين بر سرزمين هاي ايران و عراق و سوريه درخشيده است.
در پرتو اين کوه استوار و در محضر تو اي شيخ شهيدان که همواره دوستدار فقيران و دردمندان و مستضعفان بودي و به نشستن در گوشه و کنار اين سرزمين سبز و خرم و شنيدن شکايات مردم عشق مي ورزيدي و با سخنان شيرين خود دردهاي آنان را التيام مي بخشيدي. دوست دارم چند نکته را يادآوري نمايم:

برادران و خواهران مومن:
 

موضع حزب الله و مقاومت اسلامي در برابر اشغالگران اسرائيلي روشن است. اما درباره اين مرحله که مي گويند مرحله آمريکاست به شما اعلام مي کنم که اين ادعا پوچ است.آمريکا در اين مرحله ادعاي خدايي کرده و سعي دارد با همدستي همپيمان خود اسرائيل، سرنوشت مردم و ثروت هاي ملي و منابع نفتي و آب منطقه را به دست بگيرد.آمريكا مي خواهد بر همه چيز منطقه اعمال سلطه كند.اين نكته روشن است كه اسرائيل با اشغال سرزمين فلسطين كه در مركز خاورميانه قرار دارد و قاره‌هاي آسيا و افريقا و اروپا را با هم پيوند مي‌دهد و مي‌خواهد پيوند سرزمين هاي اعراب ومسلمانان را از هم جدا كند. اكنون آمريكا مي كوشد موجوديت و موقعيت اسرائيل را مانند ساير كشورهاي خاورميانه در منطقه مستحكم كند.مي خواهد اسرائيل را مانند كشورهاي مصر و عراق و سودان و ساير كشورهاي عربي و اسلامي جلوه دهد.لذا اين پرسش مطرح مي شود كه اگر اسرائيل به صورت يك كشور طبيعي درآمد و آمريكا در همه زمينه‌ها از آن پشتيباني خواهد كرد، چهره منطقه چگونه خواهد بود؟
در پاسخ به اين پرسش يكي از اقتصاددانان سرشناس گفته است كه در صورت تحقق اين هدف اسرائيل به صورت يك ابرقدرت در سطح منطقه درخواهد آمد و مبادلات بازرگاني و داد و ستدهاي اقتصادي و راه‌هاي ارتباطي ميان آسيا و افريقا را در كنترل خود خواهد داشت.شما خوب مي دانيد براي تحقق اين هدف كافي است كه دولت‌هاي عرب خليج فارس ثروت ها و درآمدهاي نفتي خود را در اختيار آمريكا و اسرائيل قرار دهند، و اين دولت‌ها براي اين خوش خدمتي آمادگي كامل دارند.
بنابر اين وظيفه داريم ماهيت و اهداف و ابعاد گفت و گوهاي چند جانبه به منظور عادي سازي روابط ميان دولت‌هاي عرب با اسرائيل را بشناسيم.هنگامي كه درباره اهداف و ابعاد توطئه آمريكا براي برپايي اسرائيل بزرگ و بر ضرورت نفي مذاكرات سازش هشدار مي دهيم، هيچ دولتي اين هشدار را نمي پذيرد.برخي دولت هاي عرب مذاكره با دشمن را آزمون كرده و به نتيجه منطقي دست يافتند كه اين گفت و گوها بيهوده است.سوريه مذاكرات را عقيم خواند.ملاحظه كنيد حجم ذلت و خواري اعراب به چه سطح رسيده است!در مذاكراتي كه چندي پيش زير نظر آمريكا برگزار شد، مذاكره كننده اسرائيلي به همتاي لبناني گفته بود كه جايز نيست با شما وارد مذاكره شويم.چرا كه سرزمين‌تان در اشغال سوريه است! نگاه كنيد دشمن با چه ملاكي بحث مي كند؟ سوريه را اشغالگر عنوان مي كند و خود را تبرئه مي كند؟
هنگامي كه هيئت مذاكره لبناني به همتاي اسرائيلي گفت شما چرا به جنوب لبنان تجاوز مي‌كنيد؟ مذاكره كننده اسرائيلي به او گفت براي اينكه بايد با شما با چوب و چماق رفتار كرد!اين پيام مذاكره كننده اسرائيلي متوجه كيست؟ آيا فقط متوجه هيئت لبناني است يا متوجه همه اعراب است؟ اگر اهداف مذاكرات را شناخته‌ايد و به عمق توطئه هاي آن پي برده‌ايد و معتقديد كه مذاكرات سودمند نيست!چرا آن را ادامه مي دهيد؟ چرا طرح‌هاي سازش‌كارانه ارائه مي‌دهيد؟ من معتقدم تنها راهي كه جايگزين راه سازش مي شود، راهي است كه شيخ راغب حرب ترسيم كرده است.شيخ راغب چنين گفت:«تنها موضع ما سلاح ما است. دست دادن با اسرائيلي ها به معني به رسميت شناختن آنها است».من همين حالا از دولت لبنان پاسخ منطقي مي‌خواهم!همه تان عقل داريد و آزمون‌هاي تلخ و دشوار را مشاهده كرده ايد!آيا راه شيخ راغب حرب را برمي‌گزينيد يا مي‌خواهيد راه مذاكرات بي‌حاصل را ادامه دهيد؟
آي مردم لبنان.فرياد برآوريد تا اين نظام فاسد فريادتان را بشنود!به او بگوييد در عين حالي كه با اشغالگران مبارزه مي كنيم با بي تفاوتي دولت نسبت به برنامه‌هاي توسعه نيز مبارزه خواهيم كرد.
برادران روحاني و علماي اعلام و برادران و خواهران مومن.دوست دارم درباره مشكلات و نارسايي‌هاي نسل مستضعف كنوني لبنان با صراحت سخن بگويم. هنگامي كه حركت‌مان را در بخش جنوبي بيروت آغاز كرديم و پرچم رفع محروميت و استضعاف را از بخش جنوب بيروت برافراشتيم.مردم با چشم خود حجم بي تفاوتي و سهل انگاري دولت را ديده بودند.ساكنان بخش جنوبي بيروت نه مدرسه دارند و نه بيمارستان!نه آب آشاميدني دارند و نه برق!در همه سطوح در استضعاف بسر مي‌برند.به همين علت خشم خود را ابزار مي‌دارند.چرا دولت بايد در برابر اين مردم بي‌تفاوت باشد؟ هنگامي كه از آوارگان جنوب لبنان در منطقه وادي ابو جميل در بخش غربي بيروت بازديد كردم با حجم استضعاف رو به رو شدم.زنان گريه مي‌كردند.كودكان شكايت مي‌كردند.مردان مسن فرياد مي‌كشيدند.مگر اين آوارگان فرزندان اين سرزمين نيستند؟ مگر اين مهاجران توسط دشمن صهيونيستي آواره نشده‌اند؟ امروز كه مردم جبل عامل براي بيعت مجدد با شيخ راغب حرب در اين گردهمايي شركت كرده‌اند بايد اعتراض خود را نسبت به محروميت همه شهروندان و بي‌تفاوتي دولت بيان نمايند..
اكنون علاقمندم به برخي مشكلاتي كه جبل عامل با آن رو به روست اشاره كنم.شما مي‌دانيد كه منطقه در آينده با بحران آب مواجه خواهد بود.جنگ‌هاي قرن بيست و يكم به خاطر دسترسي به منابع آب خواهد بود.بنابر اين آب يك مسئله اساسي است.اسرائيل براي غارت منابع آب جنوب لبنان طرح‌هاي متعددي تدارك ديده و پروژه‌هايي را به مورد اجرا گذاشته است.براي سرقت منابع آب رودخانه ليتاني و سرچشمه وزاني از محيط روستاي دير ميماس تا فلسطين اشغالي كانال كشيده است.در عين حال اسرائيل در مذاكرات سازش تهديد كرده كه در منابع آب رودخانه ليتاني سهم دارد.اكنون كه اسرائيل تا اين اندازه به منابع آب لبنان چشم دوخته است، جا دارد از دولت لبنان بپرسيم براي بهره‌برداري از آب‌هاي خودي چگونه مي‌انديشد؟ سرزمين جبل عامل سرشار از منابع آب سطحي و زيرزميني است.در حالي كه آب رودخانه‌هاي جبل عامل بيهوده و بلا استفاده به دريا ريخته مي شود.دولت مي‌كوشد از كشاورزان جنوب لبنان ماليات بر مصرف آب دريافت كند!دولت به خاطر پروژه‌هاي آبياري كه در اطراف رودخانه ليتاني احداث كرده ماليات مصرف آب كشاورزي را صد در صد افزايش داده است.
در حوزه بهداشت و درمان بايد گفت كه دولت تاكنون هيچ اقدام مثبتي به عمل نياورده است.در سر تا سر جنوب لبنان از جمله منطقه اشغالي فقط شش بيمارستان دولتي وجود دارد.سه باب بيمارستان در شهرهاي اشغالي جزين، مرجعيون و بنت جبيل و سه باب بيمارستان در شهرهاي آزاد شده صور، نبطيه و تبنين قرار دارند.اين رقم نشان مي‌دهد كه هر 75 روستاي جبل عامل فقط يك باب بيمارستان دارد.
هنگامي كه حجم بي‌تفاوتي دولت نسبت به مقاومت، مردم، منابع آب، كشاورزي و گياه و همه خواسته‌هاي مردم جنوب فراگير و به اين ميزان بوده باشد، از مردم آزاده جبل عامل چه انتظاري مي‌خواهند داشته باشند؟ مردم شجاع اين سرزمين كه در برابر بي‌عدالتي عثماني‌ها و استعمارگران فرانسوي و اشغالگران صهيونيست ايستادگي كردند، شايسته است در برابر اين همه بي‌تفاوتي ساكت بنشينند؟ برادران و خواهران:تحقير مردم جنوب لبنان، گوياترين مصداق اين بي‌تفاوتي است. مشكل مردم جنوب به يك نهال زيتون و يا يك مركز درماني خلاصه نمي شود. مسئله به شيوه رفتار و عملكرد دولت مربوط مي‌باشد.دولت با سياست خاص خود كرامت و عزت و غرور مردم جبل عامل را تحقير كرده است.
الياس هراوي رئيس جمهوري لبنان حدود يك سال و چند ماه پيش اعلام كرد كه درصدد است قطعنامه 425(شوراي امنيت سازمان ملل متحد مربوط به عقب‌نشيني اسرائيل از جنوب لبنان)را اجرا كند و اگر اسرائيل زير بار نرفت همه شهروندان لبناني رزمندگان مقاومت خواهند شد.اكنون به او مي‌گويم كه اسرائيل اين قطعنامه را اجرا نكرده است.اسرائيل در جريان گفت و گوهاي سازش در مادريد و واشنگتن شما را تحقير كرده است.چرا در ارتباط با دفاع از خودي و دفاع از كرامت مردم موضع روشن اتخاذ نمي‌كنيد؟ چرا به مسائل رفاهي و معيشتي مردم رسيدگي نمي‌كنيد؟ چرا مي‌گوييد دولت بودجه ندارد؟آيا دولت در برخي مناطق با اجراي پروژه‌هاي عمراني توسعه يافته و شكوفا شده و برخي مناطق همچنان در محروميت قرار دارند؟ چرا وقتي كه برخي سياستمداران و سران و رهبران طوايف مي‌خواهند دارايي دولت را سرقت كنند و اموال عمومي را به يغما ببرند، دولت ثروتمند و پولدار مي شود؟ من مي‌دانم برخي از اين رهبران روزگاري توانايي خريد يك خانه را نداشتند.اما امروزه هر كدامشان چند ويلا و كاخ و املاك و مستغلات وسيع دارند.در حالي كه هيچ مسئولي به اوضاع روستاهاي زخم ديده و زجر كشيده رسيدگي نمي‌كند.
برادران و خواهران اگر مي‌خواهيد دل شيخ الشهداي مقاومت شيخ راغب حرب را شاد كنيد، ابتدا سعي كنيد دل مستضعفان و مستمندان را شاد كنيد.مگر علي بن ابيطالب(ع)امام و سرور همه ما نيست؟ مگر او نگفته:«هرگز كه هوا و هوس بر من چيره شود و شكمبارگي به گزينش طعام‌هاي لذيذ وادارم كند، در حالي كه چه بسا در يمامه يا حجاز كساني باشند كه دستيابي به قرص ناني اميد نداشته باشند».
اميرمومنان(ع)هرگز به خود اجازه نمي‌دهد در كوفه آرام بخوابد و انسان‌هايي در يمامه و حجاز گرسنه و تشنه باشند. آنچه را كه مولاي متقيان بر خود جايز نمي‌داند، ما پيروان او نيز نبايد محروميت و استضعاف را بر خود جايز بدانيم.من از اين منبر شهيد شيخ راغب حرب و از اين منبر شيخ اسيران شيخ عبدالكريم عبيد با صراحت به دولت لبنان اعلام مي‌كنم همان‌گونه كه در راه مقاومت پيشگام بوده‌ايم در راه مبارزه با محروميت و استضعاف نيز پيشگام خواهيم بود.به دولت مي‌گويم اگر به وظيفه خود در برابر مناطق محروم مخصوصا در برابر مردم جبل عامل عمل نكند ما با پشتيباني مردم اين كار را انجام خواهيم داد.دولت به خوبي مي‌داند كه اين عصر دولت‌ها نيست.عصر توده‌هاست.عصر انقلاب اسلامي در ايران و انتفاضه در فلسطين است.عصر امام خميني است.در شرايطي كه دولت لبنان موافقتنامه ننگين 17 مه سال 1982 با اسرائيل را امضا مي‌كرد، مردم لبنان با برگزاري تظاهرات در همه شهرها و روستاها اولين شكست را در تاريخ كشمكش اعراب با اسرائيل بر دشمن صهيونيستي وارد آوردند.
در پايان سخن، با امام عصر مهدي موعود (عج)و با شهيد شيخ راغب حرب و همه شهيدان راه حق و همه اسيران لبناني در بند رژيم صهيونيستي و در رأس آنان شيخ عبدالكريم عبيد و با روح امام امت خميني (ره)بزرگ و با رهبر فرزانه امام سيد علي خامنه‌اي و همه اوليا و صالحان عهد مي‌بنديم كه راه مقاومت در برابر اشغالگران و بي‌تفاوتي دولت لبنان و اعتلاي كلمه الله را در زمين ادامه دهيم.

ادامه راه مقاومت براي اعتلاي كلمه الله

منبع: ماهنامه شاهد یاران، شماره 40



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.