9 حقه کثیف سخت‌افزاری! (قسمت هشتم)

با ظهور فناوري‌هاي جديد، متخصصان فني به‌طوردائم دچار وسوسه به‌روزرساني تجهيزات سخت‌افزاري مي‌شوند؛ در حالي كه اغلب اين تجهيزات سخت‌افزاري كارايي لازم را براي انجام وظايف مربوطه دارند. تا زماني كه به خريد تجهيزات جديد تمايل داريم، مايليم اطلاعاتي را نيز درباره امكانات جديد اين تجهيزات و نحوه سازگاري آن‌ها با تجهيزات قديمي كسب كنيم...
يکشنبه، 20 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
9 حقه کثیف سخت‌افزاری! (قسمت هشتم)

9 حقه کثیف سخت‌افزاری! (قسمت هشتم)
9 حقه کثیف سخت‌افزاری! (قسمت هشتم)


 





 
با ظهور فناوري‌هاي جديد، متخصصان فني به‌طوردائم دچار وسوسه به‌روزرساني تجهيزات سخت‌افزاري مي‌شوند؛ در حالي كه اغلب اين تجهيزات سخت‌افزاري كارايي لازم را براي انجام وظايف مربوطه دارند. تا زماني كه به خريد تجهيزات جديد تمايل داريم، مايليم اطلاعاتي را نيز درباره امكانات جديد اين تجهيزات و نحوه سازگاري آن‌ها با تجهيزات قديمي كسب كنيم. صرف‌نظر از اين كه يك مدار الكترونيكي جديد را درون سيستم قرار دهيد يا يك نرم‌افزار شركتي اپن‌سورس را نصب كنيد، از اين بابت كه توانسته‌ايد عمر مفيد سيستم‌ قديمي را به واسطه اقدامات ابتكاري و غيرمدون (كه اغلب موجب از بين رفتن گارانتي تجهيزات مي‌شود) افزايش دهيد، به خود مي‌باليد.

9 حقه کثیف سخت‌افزاری! (قسمت هشتم)

با توجه به اين كه نت‌بوك‌ها پس از گذشت چند ماه قديمي شده و مدل‌هاي جديدي از آن‌ها به بازار عرضه مي‌شود، احتمالاً شماهم يك نت‌بوک قديمي بدون استفاده در منزل خود داريد. به جاي دورانداختن اين نت‌بوك مي‌توانيد آن را به يك قاب عكس ديجيتالي مجهز به فناوري واي‌فاي تبديل كنيد. براي انجام اين پروژه از يك نت‌بوك Acer مدلAspire One استفاده شده است، اما شما مي‌توانيد اين پروژه را با استفاده از انواع ديگري اجرا كنيد.

جداسازي اجزاي نت‌بوك
 

فرآيند جداسازي براي نت‌بوك‌هاي مختلف متفاوت است. اما معمولاً بايد تمام پيچ‌هاي قسمت پشت نت‌بوک را (كه گاهي پشت يك صفحه پلاستيكي پنهان شده‌اند) باز كنيد تا بتوانيد مادربرد آن را از پوسته پلاستيكي جداكنيد. دقت كنيد كه سيم‌ها بريده نشوند و محل اتصال سيم‌هايي را كه جدا مي‌كنيد، در يك صفحه كاغذ بنويسيد. مهم‌ترين اجزايي كه بايد از سيستم جدا شوند، شامل مادربرد، هاردديسك، كارت واي‌فاي و نمايشگر LCD است. ما علاوه‌بر قطعات مذكور، برد جانبي سيستم را كه داراي دو پورت USB و دكمه Power بود، از سيستم جدا كرديم (شكل 2-الف).

9 حقه کثیف سخت‌افزاری! (قسمت هشتم)
شكل 2- الف
 

انتخاب قاب
 

ما براي انتخاب قاب و نحوه قرارگيري LCD درون آن زمان زيادي را صرف كرديم. براي اين كار مدتي طولاني به دنبال يك قاب پيش‌ساخته با ابعاد نت‌بوك (يعني 8×4,5 اينچ) بوديم. اين ابعاد با ابعاد قاب عكس‌هاي استاندارد موجود در بازار هيچ انطباقي ندارد. ممكن است شما شانس بهتري داشته باشيد، اما ما مجبور شديم يك قاب سفارشي به قيمت صددلار بسازيم. پس از يك هفته يك قاب سفارشي سياه رنگ در اختيار داشتيم كه نمايشگر LCD به درستي درون آن نصب شده بود. در قسمت پشت قاب حدود سه اينچ فضاي خالي تعبيه شده بود تا تمام تجهيزات سخت‌افزاري موردنياز درون آن قرار گيرد. سازنده قاب پانل LCD را با استفاده از يك صفحه مقوايي به‌گونه‌اي درون آن نصب كرده بود كه نوار رابط آن در دسترس قرار داشت (شكل 2- ب).

9 حقه کثیف سخت‌افزاری! (قسمت هشتم)
 

شكل 2-ب
 

نصب قاب روي ديوار
 

اگر قاب به درستي و با دقت ساخته شده‌باشد، نصب آن كار چندان مشكلي نخواهد بود. پيش از هر كاري بايد از اتصال درست تمام كابل‌ها شامل كابل مادربرد و نوار رابط LCD، كابل HDD SATA، اتصالات برد I/O و كابل توان اطمينان حاصل كنيد. به‌منظور نصب مادربرد درون جعبه بايد بين پانل LCD و مادربرد چند صفحه حائل قرار دهيد تا به يكديگر برخورد نكنند. ما از صفحات اسفنج فشرده براي انجام اين كار استفاده‌كرديم. به دليل استفاده از مادربرد نت‌بوك مشكل چنداني با گرما نخواهيد داشت، اما براي احتياط بهتر است صفحات حائل را در قسمت زير سوراخ پيچ‌ها واقع در گوشه‌هاي مادربرد و دور از پردازنده قرار دهيد. براي ثابت كردن اجزاي سخت‌افزاري در محل صفحات حائل را با استفاده از چسب به بدنه قاب بچسبانيد و مادربرد را با استفاده از چند گيره و در محل سوراخ پيچ‌ها روي صفحات حائل محكم كنيد.دو رشته سيم به كارت واي‌فاي متصل شده است. وجود اين سيم‌هاي آنتن براي عملكرد درست كارت ضروري است، بنابراين، بايد آن‌ها را به درستي درون قاب مستقركنيد. توجه داشته‌باشيد كه انتهاي اين سيم‌ها بايد حداقل شش اينچ با يكديگر فاصله داشته داشته باشند. براي ثابت كردن هاردديسك و برد I/O در محل مقتضي نيز مي‌توانيد از صفحات حائل اسفنجي استفاده كنيد يا آن‌ها را به لبه پشتي قاب پيچ كنيد (شكل 2- پ).

9 حقه کثیف سخت‌افزاری! (قسمت هشتم)
شكل 2-پ
 

نصب نرم‌افزار نمايش اسلايدي
 

به‌منظور پيكربندي قاب عكس يك صفحه كليد USB و يك ماوس را با استفاده از پورت‌هاي USB‌به مادربرد متصل كنيد (به‌عنوان يك راه‌حل جايگزين مي‌توانيد تمام تنظيمات و پيكربندي نرم‌افزار را پيش از جداسازي اجزاي كامپيوتر انجام دهيد). نرم‌افزارهاي غيرضروري را مانند نرم‌افزارهاي ويرايش تصوير، اداري و برنامه‌هاي ضد ويروس پاك كنيد.
به منظور نمايش تصاويري كه روي هاردديسك يا حافظه فلش ذخيره شده‌اند يا از طريق منبع تغذيه RSS در اختيار سيستم قرار مي‌گيرند، لازم است يك برنامه نمايش اسلايدي را از اينترنت دريافت و نصب كنيد. ما براي ذخيره تصاوير از امكانات يك شبكه اجتماعي استفاده كرديم تا بتوانيم فايل‌ها را با استفاده از دستگاهي با قابليت اتصال به اينترنت از راه دور به روزرساني‌ كنيم. براي اين منظور نرم‌افزارGoogle Photo Share (به آدرس http://bit.ly/11q4dx) را به كار گرفتيم. پس از دريافت و نصب محافظ نمايشگر مي‌توانيد برنامه را به‌طورمستقيم اجرا كنيد يا روي دسكتاپ ‌راست‌كليك كرده و گزينه Properties را انتخاب كنيد. سپس در برگه Screen Saver گزينه Google Photos Screensaser را انتخاب كرده و به بخش Settings برويد. از آنجا مي‌توانيد سيستم را به‌گونه‌اي پيكربندي كنيد كه تصاوير را از طريق فهرستي از منابع RSS يا برنامه Picasa دريافت كند يا اين كه آن‌ها را به‌طورمستقيم از روي هاردديسك نمايش دهد.
به‌منظور اجراي برنامه نمايش اسلايدي از طريق شبكه‌هاي اجتماعي بايد به قسمت مربوط به نمايش تصاوير در صفحه شخصي خود برويد و روي آيكون RSS كليك كنيد. سپس آدرس مربوط به آن را كپي كرده و آن را در صفحه تنظيمات برنامه Google Photos Screensaver زير عنوان Configure بچسبانيد. روي دكمه OK كليك كنيد تا برنامه آماده اجرا شود. علاوه بر نمايش اسلايدي مي‌توانيد از اين قاب ديجيتالي به عنوان يك ساعت ديواري ديجيتالي نيز استفاده كنيد يا مي‌توانيد ترتيبي دهيد كه تيتر اخبار را منابع خبري RSS دريافت كرده و نمايش دهد. حتي مي‌توانيد چند بلندگو به آن متصل كرده و قاب ديجيتالي را به عنوان يك دستگاه راديو مورد استفاده قرار دهيد. براي كنترل عملكرد قاب مي‌توانيد از يك صفحه‌كليد و ماوس بي‌سيم استفاده كنيد. كامپيوتر ما به فناوري بلوتوث مجهز بود، به همين دليل، از تجهيزات سازگار با اين فناوري مانند كنترل‌كننده Wii استفاده كرديم.
منبع:ماهنامه شبکه
ارسال توسط کاربر محترم سایت :hasantaleb
ادامه دارد...




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط