چشم كودكان 3 برابر بزرگسالان از اشعه UV خورشيد آسيب مي بيند.

چشم كودكان 3 برابر بزرگسالان بيشتر از اشعه UV خورشيد آسيب مي بيند كه اين موضوع، لزوم استفاده اجباري كودكان از عينك هاي آفتابي را ضروري مي كند.
شنبه، 9 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چشم كودكان 3 برابر بزرگسالان از اشعه UV خورشيد آسيب مي بيند.

چشم كودكان 3 برابر بزرگسالان از اشعه UV خورشيد آسيب مي بيند.
چشم كودكان 3 برابر بزرگسالان از اشعه UV خورشيد آسيب مي بيند.


 






 
چشم كودكان 3 برابر بزرگسالان بيشتر از اشعه UV خورشيد آسيب مي بيند كه اين موضوع، لزوم استفاده اجباري كودكان از عينك هاي آفتابي را ضروري مي كند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مركز تحقيقات اپتيك و لنز ايران، پرويز زرين بخش، چشم پزشك با اعلام اين خبر افزود: كودكان معمولا زمان بيشتري را در خارج از خانه به سر مي برند و در مقايسه با افراد بالاي 25 سال كه 10 درصد اشعه UV خورشيد وارد چشم آنان مي شود، 75 درصد اين اشعه به چشم كودكان وارد مي شود كه اين مسئله فوريت محافظت چشم كودكان را در مقابل اشعه UV نشان مي دهد.
وي با اشاره به صدمات چشمي ناشي از اشعه UV ادامه داد: اشعه UV باعث تاثير بر سلول هاي گابلت شده، خشكي چشم و كاهش حس فرنيه را به همراه داشته، سبب ايجاد بيماري «ناخنك» در چشم مي شود به گفته زرين بخش آثار اشعه UV در افرادي كه داراي قرنيه نازك هستند، شديدتر بوده و ميزان اشعه بيشتري وارد چشم آنان مي شود.
وي اضافه كرد: افرادي كه عمل ليزيك و PRK انجام مي دهند، نيز جزو افراد در معرض خطر به شمار مي روند. اين چشم پزشك گفت: نازك شدن قرنيه مي تواند ميزان اشعه UV را عبور داده، ايجاد كاتاراكت و آب مرواريد را تسريع مي كند. زرين بخش با اشاره به يك پژوهش انجام شده از سوي محققان ژاپني اظهار داشت: در بهار، پاييز و تابستان رنج نمي برند از عينك آفتابي ها و كلاه محافظتي استفاده نمي كنند. اين در حالي است كه در اين ساعت ها اغلب افراد فعاليت هاي خارج از خانه انجام مي دهند و بيشتر در معرض خطر هستند وي با اشاره به اينكه در دسترس ترين وسيله محافظت، عينك هاي آفتابي هستند، تصريح كرد: عينك هاي معمولي بي كيفيت تنها نصف اشعه UV را كنترل مي كنند. استفاده از اين عينك ها سبب باز شدن مردمك و ورود اشعه UV بيشتر به چشم مي شود. بنابراين ضروري است افرادي كه قصد تهيه عينك آفتابي دارند، حتما با چشم پزشك مشورت كنند.

استرس مادران و رشد ضعيف مغز نوزادان
 

تحقيقات نشان مي دهد رشد مغزي نوزادي که مادرش در طول بارداري استرس زيادي را متحمل مي شود کندتر از ديگر نوزادان خواهد بود. گروهي از دانشمندان کانادايي با بررسي پنج ساله بيش از يکصد نوزاد که مادرشان از استرس شديد دوران بارداري رنج مي بردند دريافتند رشد مغزي اين دسته از کودکان با تأخير بسيار زيادي نسبت به هم سن و سالانشان که اين مشکل را نداشته صورت گرفته است. محققان به مادران باردار توصيه مي کنند در صورت بروز اختلالات رواني براي حفظ سلامت جنين شان هم که شده به روانشناس مراجعه کنند.

تأثير خروپف کودکان بر مغز آنان
 

علل بروز خروپف کودکان و پيامدهاي آن بايد بررسي پزشکي شود. محققان معتقدند کنترل خروپف کودکان و رفع مشکل لوزه سوم در آنان اهميت به سزايي در کنترل وضع مزاجي و روحي آنان در آينده دارد. به گفته پزشکان، کودکاني که هنگام خواب به علت داشتن لوزه بزرگ خروپف بيش از حد مي کنند ممکن است از نظر مغزي و قواي روحي ضعيف تر باشند.

لزوم کنترل چاقي کودکان
 

خطر حمله قلبي زودهنگام، کودکان چاق را تهديد مي کند.
تحقيقات نشان مي دهد اضافه وزن در طولاني مدت بر احتمال ابتلاي کودکان چاق به بيماري قلبي و نيز بر طول عمرشان تأثير مي گذارد. به گفته پژوهشگران حتي مصرف داروهاي کاهش دهنده کلسترول و فشار خون هم آثار ناشي از چاقي کودکان را معکوس نمي کند. بنابراين والدين، اوليا مدارس و به خصوص دست اندرکاران بهداشت جامعه بايد به تدوين برنامه غذايي مناسب و سالم براي کودکان کمک کرده و در واقع چاقي را از همان کودکي مهار کنند.
منبع: ماهنامه آموزشي کودک شماره 50



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.