عصر شکوفایی بازیهای سه بعدی
سابقه بازیهای برجسته سه بعدی طولانی و متنوع است: خاستگاه این بازیها به سال 1968/ 1347 برمیگردد؛ زمانیکه تکنیکهای مورد نیاز برای تولد این بازیها محدود بود و مردم هم خیلی علاقمند نبودند!
دید سه بعدی ما نسبت به دنیا ذاتی است و زمانی ایجاد میشود که مغز دو تصویر دریافتی (که هر کدام را از یک چشم میگیرد) را با هم ترکیب میکند؛ این ویژگی به ما کمک میکند که توپ بیسبال را بگیریم، از سر راه یک گله گاو وحشی کنار برویم و (بهتر از همه اینکه) میتوانیم از بازیهای ویدئویی سهبعدی لذت ببریم!
در سال 1991 بازی (Dactyl Nightmare) توسط شرکت ویرچوالیتی تولید شد و در مدت زمان کوتاهی به تکنولوژی گوشی سر سهبعدی مجهز شد. هرچند این شرکت دوام چندانی نداشت و اواخر همان دهه به کار خود پایان داد.
ارسال توسط کاربر محترم سایت : hasantaleb
دید سه بعدی ما نسبت به دنیا ذاتی است و زمانی ایجاد میشود که مغز دو تصویر دریافتی (که هر کدام را از یک چشم میگیرد) را با هم ترکیب میکند؛ این ویژگی به ما کمک میکند که توپ بیسبال را بگیریم، از سر راه یک گله گاو وحشی کنار برویم و (بهتر از همه اینکه) میتوانیم از بازیهای ویدئویی سهبعدی لذت ببریم!
شمشیر داموکلس (1968)
سگا سابراک (SubRoc) سهبعدی (1982)
تامیترانیک سهبعدی (Tomytronic) (1983)
دستگاه سهبعدیساز جیسیای وکترکس (GCE Vectrex) (1983)
بازیهای Square با برجستهساز قرمز- آبی (1987)
سیستم سهبعدی نینتندو فمیکم (1987)
عینکهای سهبعدی سگا (1988)
بازیهای مجازی شرکت آرکید (Arcade) (1991)
در سال 1991 بازی (Dactyl Nightmare) توسط شرکت ویرچوالیتی تولید شد و در مدت زمان کوتاهی به تکنولوژی گوشی سر سهبعدی مجهز شد. هرچند این شرکت دوام چندانی نداشت و اواخر همان دهه به کار خود پایان داد.
سگای سهبعدی (1991)
ویافایکس وان فورت (Forte VFX1) (1994)
پسر مجازی نینتندو (1995)
جگوار سهبعدی آتاری (1995)
سونی (2002)PUD-J5A
چشم جامد توبیداسید: (2006)Konami Tobidacid Solid Eye
iWear VR920 شرکت وزیکس (2007)
نمای سهبعدی انویدیا (Nvidia 3D Vision) (2009)
پلیاستیشن 3 سهبعدی میشود (2010)
My3D در آیفون (2010)
جزیره سهبعدی (2011)
سهبعدیهای نینتندو (20111)
ارسال توسط کاربر محترم سایت : hasantaleb
/ج