ميز تحرير ويندوزتان را با افزودن عکس، شخصي سازي کنيد

عکس ها را با ماوس بگيريد و هر جايي که مي خواهيد (روي ميز تحرير ويندوز) رها کنيد. حتي کاري کنيد که عکس ها به طور خودکار تغيير کنند.عوض کردن عکس زمينه ي ميز تحرير ويندوز، کار ساده اي است (به اين شرط که عکسي را پيدا کنيد که از نظر اندازه مناسب باشد)، اما اعمال کردن هر نوع تغيير در آن، به اين سادگي ها نيست. مثلاً اگر بخواهيد بيش از يک عکس را به طور همزمان روي ميز تحرير ويندوز قرار دهيد، نمي توانيد اين کار را با تکيه بر قابليت هاي نهفته در ويندوز به اجرا درآوريد.
دوشنبه، 21 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ميز تحرير ويندوزتان را با افزودن عکس، شخصي سازي کنيد

ميز تحرير ويندوزتان را با افزودن عکس، شخصي سازي کنيد
ميز تحرير ويندوزتان را با افزودن عکس، شخصي سازي کنيد


 

نويسنده:شهاب صقري




 
عکس ها را با ماوس بگيريد و هر جايي که مي خواهيد (روي ميز تحرير ويندوز) رها کنيد. حتي کاري کنيد که عکس ها به طور خودکار تغيير کنند.
عوض کردن عکس زمينه ي ميز تحرير ويندوز، کار ساده اي است (به اين شرط که عکسي را پيدا کنيد که از نظر اندازه مناسب باشد)، اما اعمال کردن هر نوع تغيير در آن، به اين سادگي ها نيست. مثلاً اگر بخواهيد بيش از يک عکس را به طور همزمان روي ميز تحرير ويندوز قرار دهيد، نمي توانيد اين کار را با تکيه بر قابليت هاي نهفته در ويندوز به اجرا درآوريد. براي انجام دادن چنين کاري، نياز به نرم افزار کوچکي داريد که مي توانيد آن را به طور رايگان از اينترنت دريافت و نصب کنيد. اين نرم افزار خوش دست، توانايي ايجاد کردن جلوه هاي بصري متنوعي را روي ميز تحرير ويندوزتان مي دهد و با استفاده از آن مي توانيد کارهايي را که تاکنون تجربه نکرده ايد انجام دهيد. با استفاده از اين نرم افزار رايگان (که نامش Desktop Takeover است) به سادگي مي توانيد عکس هايي را از پوشه هاي موجود در کامپيوترتان با ماوس بگيريد و در جاي دلخواه تان روي ميز تحرير ويندوز بيندازيد، آن ها را جا به جا کنيد و حتي تغيير اندازه دهيد. هم چنين مجموعه اي از عکس هاي دلخواه تان را در پوشه اي بگذاريد و برنامه را طوري تنظيم کنيد که در زمان هاي مشخص، خود به خود روي ميز تحرير ويندوز به نمايش در بيايند. براي دريافت کردن و سر درآوردن از شيوه ي کار اين نرم افزار، کافي است که گام هاي زير را دنبال کنيد:
گام 1
مرورگر اينترنت تان را باز کنيد، در بخش نشاني آن بنويسيد www.desktoptakeover.com و کليد Enter را فشار دهيد. اين نشاني، ما را به صفحه ي وب سازنده ي اين برنامه خواهد برد. عبارت دانلود را در زير لوگوي ويندوز کليک کنيد (البته اگر ويندوز داريد! کاربران مکينتاش بايد عبارت زير لوگوي اپل را کليک کنند). اين برنامه، هم در ويندوز اکس پي کار مي کند و هم در ويندوز ويستا. پس از اين که پيامي روي صفحه ظاهر شد، دکمه ي Save يا Save File را کليک کنيد تا پنجره اي باز شود و مکان ذخيره شدن فايل را از شما بپرسد. پس از انتخاب کردن مکان دلخواه (که مي تواند ميز تحرير ويندوز باشد)، دکمه ي Save را بزنيد تا مرحله ي دريافت کردن فايل آغاز شد. پس از اين که برنامه به طور کامل دريافت شد، روي آيکن آن کليک دوبل بزنيد تا پنجره ي نصب برنامه باز شود. مرحله ي نصب را تا انتها پيش برويد و در پايان، دکمه ي Finish را کليک کنيد.

ميز تحرير ويندوزتان را با افزودن عکس، شخصي سازي کنيد

گام 2
هنگامي که نخستين بار برنامه را اجرا مي کنيد، پنجره ا ي به نام Getting Started نيز به همراه پنجره ي برنامه باز مي شود که کاربر را در اجراي برنامه راهنمايي مي کند. با بستن اين پنجره، پنجره ي ديگري با عنوان Welcome نمايش داده خواهد شد که مي توانيد آن را هم ببنديد و وارد برنامه ي اصلي شويد (اگر مي خواهيد که اين پنجره هر بار نمايش داده نشود، پيش از بستن آن، مربع کوچکي را که در پايين برنامه قرار دارد علامت بزنيد). پنجره ي اصلي برنامه، نمايي از ميز تحرير ويندوزتان را نمايش مي دهد. بد نيست که پيش از هر کاري، وضعيت فعلي ميز تحرير را ذخيره کنيد. براي اين کار، دکمه ي Save Layout را در بالاي پنجره ي برنامه کليک کنيد و نامي براي وضعيت موجود بگذاريد، مانند: Windows Standard. سپس دکمه ي Save را کليک کنيد تا ذخيره شود.

ميز تحرير ويندوزتان را با افزودن عکس، شخصي سازي کنيد

گام 3
حالا که وضعيت موجود ذخيره شده است، با خيال راحت مي توانيم دست به تغييراتي در ميز تحرير ويندوز بزنيم. منوي File را در بالاي پنجره برنامه کليک کنيد تا فهرست آن باز شود. سپس گزينه ي New Layout را انتخاب نماييد. حالا پوشه اي را که در آن عکس هاي مناسب ميزتحرير ويندوز را نگه مي داريد پيدا کنيد و پس از انتخاب کردن يکي از عکس ها، دکمه ي Open را بزنيد. همان عکس در پس زمينه ي پنجره ي اصلي برنامه ظاهر خواهد شد. حالا مي خواهيم به سراغ عکس هاي متنوع ديگري برويم؛ عکس هايي که به آن ها علاقه داريم ولي شايد از نظر اندازه براي ميز تحرير مناسب نيستند. پس پوشه اي را که عکس هاي متنوع تان در آن قرار دارند باز کنيد (در ويندوز، نه در خود برنامه) و عکس هاي دلخواه تان را يکي يکي از درون آن (با استفاده از ماوس)، روي پنجره ي برنامه بيندازيد.

ميز تحرير ويندوزتان را با افزودن عکس، شخصي سازي کنيد

گام 4
عکس هاي انتخاب شده به حالت تار و ترکيب شده با عکس پس زمينه نمايش داده مي شوند. اگر ترجيح مي دهيد عکس ها حالت عادي و مجزا داشته باشند، مي توانيد از بخش تنظيمات برنامه، تغييرات دلخواه را در شيوه ي نمايش دادن عکس ها ايجاد کنيد. براي اين کار، دکمه ي Options را در بالاي پنجره ي برنامه کليک کنيد و در پنجره اي که باز مي شود، به زبانه ي Pictures برويد. در اين جا مي توانيد با برداشتن علامت کنار گزينه ي Desktop Blending، عکس ها را به حالت عادي بازگردانيد. با استفاده از گزينه هاي ديگر هم مي توانيد براي عکس ها کادري به اندازه و رنگ دلخواه خود در نظر بگيريد يا تغييرات ديگري در شيوه ي نمايش دادن عکس ها اعمال کنيد.

ميز تحرير ويندوزتان را با افزودن عکس، شخصي سازي کنيد

گام 5
عکس ها را در پنجره ي برنامه جا به جا کنيد تا ترکيب دلخواه تان به دست بيايد. براي اين که اين کار را با تسلط بيش تري انجام دهيد، بهتر است که پنجره ي برنامه را تمام صفحه کنيد. علاوه بر مکان عکس ها، اندازه ي آن ها را هم مي توانيد تغيير دهيد. براي کوچک يا بزرگ کردن هر عکس، کافي است دکمه هاي - و + بالاي آن عکس را چندين بار کليک کنيد. در ضمن اگر روي کادري که اندازه ي عکس در آن نوشته شده است کليک راست بزنيد و نشانگر ماوس را روي گزينه ي Resize ببريد، مي توانيد اندازه ي عکس را به صورت درصدي تغيير دهيد. توجه داشته باشيد که هر بار که اين کار را انجام مي دهيد، درصد تعيين شده به نسبت اندازه ي فعلي محاسبه خواهد شد، نه به نسبت اندازه ي اوليه ي عکس. به عنوان مثال، مي توانيد با انتخاب کردن متوالي گزينه ي 50%، عکس را کوچک تر و کوچک تر کنيد.

ميز تحرير ويندوزتان را با افزودن عکس، شخصي سازي کنيد

گام 6
پس از اين که از ترکيب به دست آمده رضايت داشتيد، مي توانيد آن را ذخيره کنيد. براي اين کار، دکمه ي Save Layout را در بالاي پنجره ي برنامه کليک کنيد (اگر بخواهيد که اين ترکيب با نام جديدي ذخيره شود، بايد از منوي File، گزينه ي Save Layout As را انتخاب کنيد). براي اين که تغييرات انجام شده، روي ميز تحرير ويندوز اعمال شوند، بايد دکمه ي Apply را بزنيد. مي توانيد نتيجه ي کار را مستقيماً روي ميز تحرير ويندوز ببينيد. اگر بخواهيد عکسي را حذف کنيد، بايد روي کادري که اندازه ي عکس در آن نوشته شده است کليک راست بزنيد و گزينه ي Remove Picture را انتخاب نماييد. اگر بخواهيد تمام عکس هاي افزوده شده را به طور يک جا حذف کنيد، کافي است کليدهاي Ctrl+N را به طور هم زمان فشار دهيد. توجه کنيد که اين کار بدون هيچ هشداري انجام مي شود و قابل برگشت (از جمله با Ctrl+Z) هم نيست.

ميز تحرير ويندوزتان را با افزودن عکس، شخصي سازي کنيد

گام 7
يکي ديگر از قابليت هاي اين برنامه، امکان درست کردن نمايش اسلايد است. يعني مي توانيد درست مانند انتخاب عکس ها، اين بار چند عکس را معرفي کنيد و بگوييد که اين عکس ها به طور خودکار در مدت زماني که تعيين مي کنيد، تغيير کنند (آن ها يک به يک داخل همان قاب نمايش داده مي شوند). براي درست کردن نمايش اسلايد، دکمه ي Slideshows را در بالاي پنجره ي برنامه کليک و گزينه ي Add New را انتخاب کنيد. با اين کار، برنامه ي راهنمايي باز مي شود تا در سه مرحله ي ساده، کار را تمام کند. نخست گزينه ي ...Create a local را علامت بزنيد و دکمه ي Next Step را کليک کنيد تا به مرحله ي بعد برويد. در اين مرحله بايد نامي براي مجموعه اي که مي سازيد بنويسيد و تعيين کنيد که عکس ها، با چه فاصله ي زماني اي (بر حسب دقيقه) تعويض شوند. بعد از فشار دادن دکمه ي Next Step، به آخرين مرحله مي رويد که بايد در آن چند عکس (دکمه ي Add Photo)، يا پوشه اي از عکس هاي موجودتان (دکمه ي Add Folder) را معرفي کنيد. در پايان، دکمه ي Create Slideshow را بزنيد.

ميز تحرير ويندوزتان را با افزودن عکس، شخصي سازي کنيد

گام 8
اگر دوست نداريد که عکس هايي اضافه روي ميز تحريرتان تغيير کنند، مي توانيد کاري کنيد که خود عکس پس زمينه ي ميز تحرير ويندوز به طور خودکار عوض شود. براي اين کار، منوي Desktop Background را در بالاي پنجره ي برنامه کليک کنيد و گزينه ي Setup Background Slideshow را در فهرست آن انتخاب نماييد. در پنجره ي جديدي که باز خواهد شد، نخست بايد تعيين کنيد که عکس زمينه با چه فاصله ي زماني اي عوض شود. سپس بايد عکس ها را معرفي کنيد. براي اين کار پنج گزينه وجود دارد که از بالا به پايين عبارتند از: معرفي عکس هايي از روي کامپيوتر، معرفي پوشه اي حاوي عکس در کامپيوتر، استفاده از آلبومي خصوصي که در اينترنت قرار دارد، استفاده از آلبومي عمومي که کس ديگري آن را در اينترنت به اشتراک گذاشته است، و بالاخره، افزودن لينک هاي وب از عکس هاي دلخواه. پس از اين که اين کار به پايان رسيد، کافي است دکمه ي OK,done را کليک کنيد و از تغيير کردن عکس پس زمينه ي ويندوزتان لذت ببريد (البته بايد دکمه ي Save Layout را هم در پنجره ي اصلي برنامه بزنيد).

ميز تحرير ويندوزتان را با افزودن عکس، شخصي سازي کنيد

منبع:صفر و يک، شماره 27.




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.