تسخير لانه جاسوسي امريكا؛ علل و انگيزه ها (7)

ـ در مورد حوادث اخير غرب كشور آيت الله مدني بيان داشتند : تشنجات منطقه غرب تقريبا رو به اتمام است و گروه گروه از ضد انقلابيون كه ناخواسته به اين ماجرا كشيده شده اند ،‌اظهار ندامت كرده و مورد عفو امام قرار مي گيرند . فقط عده اي مثل عزالدين حسيني و قاسملو مي مانند كه دست به يك جنگ هاي ناجوانمردانه عليه برادران خود زده اند كه به خواست خدا در اسرع وقت غائله آنها نيز خاتمه مي يابد .
يکشنبه، 9 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تسخير لانه جاسوسي امريكا؛ علل و انگيزه ها (7)

تسخير لانه جاسوسي امريكا؛ علل و انگيزه ها (7)
تسخير لانه جاسوسي امريكا؛ علل و انگيزه ها (7)


 

نويسنده: سيد محمد هاشم پور يزدان پرست (1)




 

بيست و ششم مهر
 

ـ تشنجات منطقه غرب تقريبا رو به اتمام است .
ـ در مورد حوادث اخير غرب كشور آيت الله مدني بيان داشتند : تشنجات منطقه غرب تقريبا رو به اتمام است و گروه گروه از ضد انقلابيون كه ناخواسته به اين ماجرا كشيده شده اند ،‌اظهار ندامت كرده و مورد عفو امام قرار مي گيرند . فقط عده اي مثل عزالدين حسيني و قاسملو مي مانند كه دست به يك جنگ هاي ناجوانمردانه عليه برادران خود زده اند كه به خواست خدا در اسرع وقت غائله آنها نيز خاتمه مي يابد .
ـ دولت امريكا بار ديگر ناو هواپيمابر 64 هزار تني ميدوي را از درياي چين روانه آب هاي استراتژيك غرب اقيانوس هند نمود .

بيست و هفتم مهر
 

با هماهنگي طراحان توطئه انحلال مجلس خبرگان ،‌روزنامه هاي ضد انقلاب تهاجمي دسته جمعي را به امام آغاز كردند و ايشان را متهم نمودند كه توسط اطرافيان خود كاناليزه شده اند . توطئه گران سخنراني ها و مقالات فراواني در روزنامه هاي وابسته به خود نوشتند و اصل ولايت فقيه را نيز « ديكتاتوري نعلين » ( كه اولين بار اين لغت را بختيار در سال گذشته به كار برد ) توصيف نمودند .

ولايت فقيه مغاير اصل حاكميت ملي است ! (2)
 

حزب « جمهوري اسلامي خلق مسلمان » كه ظاهرا تحت اشراف سيد كاظم شريعتمداري به وجود آمد و عناصر مشكوكي در رهبر آن حضور داشتند ،‌جلساتي برگزار مي نمود . در ساعت 4 بعد از ظهر امروز نيز جلسه اي در دفتر اين حزب برگزار شد .
رحمت الله مقدم مراغه اي يكي از توطئه گراني كه در جريان توطئه انحلال مجلس خبرگان نقش فعالي داشته است در اين جلسه به اصل ولايت فقيه حمله كرد و اظهار داشت : « اختياراتي كه به ولي فقيه در قانون اساسي داده شده است نمي تواند قابل قبول واقع گردد . اين اختيارات با اصل حاكميت ملت متناقض است . »

دولت فلسفه بسيار خطرناكي را پيش گرفته و آن سياست گام به گام است
 

ـ آيت الله رباني شيرازي در مراسم نماز جمعه شيراز اظهار داشت :
شوراي انقلاب و دولت نتوانسته اند خواست هاي انقلابي مردم را جامه عمل بپوشانند . دولت فلسفه بسيار خطرناكي را پيش گرفته و آن سياست گام به گام است كه اين سياست با انقلاب سازگار نيست و با تمام احترامي كه براي اين دولت قائل هستم و با توجه به دستور امام مبني بر تأييد دولت ،‌اين است كه زبان من بسته شده است و از دولت مي خواهم كه انقلابي رفتار كند و اين سياست را كنار بگذارد . (3)

ـ تصريف مركز راديو تلويزيون تبريز
 

در تبريز اعضاي حزب جمهوري اسلامي خلق مسلمان ، شورشي را سازماندهي كردند و راديو تلويزيون مركز تبريز را تحت تصرف نمودند .

ـ اربعين آيت الله طالقاني
 

دراين روز كه مصادف با اربعين آيت الله طالقاني است مراسمي به اين مناسبت در بهشت زهرا برگزار شد . دراين مراسم سيد احمد خميني ،‌طاهر احمد زاده ،‌همسر آيت الله طالقاني و ... سخنراني كردند .

ـ امام تنهاست ،‌بايد مردم او را نجات دهند
 

ـ در مراسم چهلم آيت الله طالقاني ،‌طاهر احمد زاده ،‌استاندار خراسان و عضو جبهه ملي ،‌بيان داشت :
اي امام ! اي رهبر انقلاب ! اي امام مستضعفين ! تو اي امام !به اتكا به خلق مستضعف خود و توده هاي عظيم خلق خود كه هر گاه ندا داده اي بلافاصله پاسخ شنيده اي ،‌انقلاب در انقلاب را آغاز كن . (4)
هدف او و دوستان همفكرش در اين مقطع زماني با توجه به نفوذ عظيم امام ، تجليل ظاهري از ايشان و تخريب شخصيت امام در باطن است :
... خواهران و برادران هر ثانيه از عمر امام را مغتنم بشماريم و پايه هاي انقلاب اسلامي خود را تحكيم بخشيم .
... همه گروه ها و سازمان ها به هر نحو و هر شكل بايد بتوانند با امام رابطه مستقيم برقرار نمايند و مطالبشان را بگويند . جريانات مملكت را از زبان هاي مختلف به گوش امام برسانند . اما نمي دانم كه چرا بايد تنها و تنها از يك كانال و يك طريق با امام رهبر امت بايد ارتباط برقرار شود .
اي توده ، اي خلق كه امام رهبر توست و از ميان توست ،‌تو بايد امام را از اين حلقه محاصره بيرون بياوري . (5)
با توجه به توطئه اي كه به وسيله ملي گرايان و با ياري جاسوسان امريكايي طراحي و برنامه ريزي شد و حلقه هاي آن يك به يك اجرا گرديد ، سخنان اين شخص علاوه بر چاپ در مطبوعات و پخش در تلويزيون ،‌سه بار از طريق راديو ـ كه رياست آن در اختيار صادق قطب زاده بود ـ پخش شد و همين امر موجب گشت كه امام به سوء استفاده از راديو و تلويزيون اعتراض نمايد .
شخص امام زيركانه مورد تهاجم قرار مي گيرد و متهم به « انحصاري شدن » و « كاناليزه شدن » مي گردد . روشنفكران و نيروهاي ضد انقلاب و به خصوص ملي گرايان كه توسط بلندگوهاي استعماري بزرگنمايي شده بودند با مواجهه با قاطعيت امام و سد شدن راه نفوذ توطئه آنان ،‌امام را متهم كردند كه عده اي اطراف او را گرفته و از ارتباطشان با مردم جلوگيري كرده و او را به انحصار خود در آورده اند . تهاجم آن چنان سنگين بود كه قرار شد مردم جهت حمايت از امام در اولين جمعه آبان راهپيمايي كنند .

بيست و هشتم مهر
 

ـ در حوادث سنندج 3 نفر كشته و 8 نفر مجروح شدند .
ـ در درگيري جاده نقده 10 مهاجم كشته و يك ژاندارم به شهادت رسيد .
ـ پرتاب بمب به استان خوزستان .
ـ در هشت نقطه سنندج انفجار صورت گرفت .
ـ دكتر بهشتي : امريكا و اسرائيل و اروپا عليه انقلاب ايران توطئه مي كنند .

توطئه ي انحلال مجلس خبرگان در هيئت دولت
 

ملي گرايان سكولار نيز همراه با دوستان ملي گراي مذهبي نماي (6) خود ، به دنبال تصويب اصل ولايت فقيه در روز بيست و دوم شهريور ، با كمك و راهنمايي جاسوسان امريكايي دست به توطئه انحلال مجلس خبرگان زدند .
در اين روز اميرانتظام پس از تهيه متن لايحه انحلال مجلس خبرگان ، قبل از تشكيل جلسه هيئت دولت ، آن را به امضاي چهارده تن از وزيران كابينه دولت موقت رساند .
اين متن كه توسط ابوالفتح بني صدر ، دادستان كل كشور و احمد صدر حاج سيد جوادي ، وزير دادگستري و شورايي مركب از چند تن از وزراي كابينه دولت موقت تهيه شده بود ، در اختيار عباس اميرانتظام ـ كه محل مأموريت خود را به اين بهانه ترك كرده بود كه مأموران امريكايي مي خواهند اطلاعات مهمي در رابطه با تحركات عراق در اختيار دولت ايران بگذارند ـ گذاشتند. (7) اميرانتظام نيز با كمك چند تن از وزراي كابينه و پس از جمع آوري امضا ، آن را در اختيار مهندس بازرگان كه او نيز به علت همفكري با آنان با طرح موافقت كرده بود ،‌ گذاشتند تا در هيئت دولت صد درصد به تصويب برسد . اميرانتظام بر اساس توطئه از قبل طراحي شده ،‌قرار بود بلافاصله اين مصوبه را در اختيار خبرگذاري ها و مطبوعات و راديو تلويزيون هاي داخلي و خارجي كه تا دير وقت براي اين كار آماده بودند ، بگذارد و به اين وسيله امام را به پذيرش انحلال مجلس خبرگان وادار كند . در جلسه هيئت دولت با توجه به اينكه از مدتي قبل چند تن از اعضاي شوراي انقلاب نيز عضو كابينه شده و در سمت هاي معاونت وزير مشغول كارهاي اجرايي شده بودند ، با مخالفت اين اعضا يعني آقايان سيد علي خامنه اي و هاشمي رفسنجاني و مهدوي كني مواجه گشتند (8) و مجبور شدند قبل از اعلام انحلال مجلس با امام مشورت كنند و نظر ايشان را در اين رابطه جويا شوند .
توطئه گران كه تلاش هاي خود را بر باد رفته يافتند ، قرار گذاشتند موضوع را خدمت امام مطرح و امام را تهديد كنند كه در صورت عدم موافقت با انقلاب مجلس خبرگان اعضاي هيئت دولت دسته جمعي استعفا خواهند داد .

تشنج در سنندج (9)
 

بر اثر درگيري هايي كه بعد ازظهر روز پنج شنبه گذشته در سنندج رخ داد ، چندين تن كشته و مجروح شدند .
امام طي سخناني پيرامون مسائل روز و در مورد توطئه جديد دشمنان انقلاب و تلاش آنان براي متهم كردن ايشان به « انحصاري شدن » و « كاناليزه شدن » بياناتي ايراد فرمود : « ... مغرضين مي گويند كه يك كانال فقط فلاني دارد . من هيچ كانال خاصي ندارم .
من هيچ اصحابي ندارم . من با همه مردم ، با همه قشرها ملاقات مي كنم ، مطالب همه را مي شنوم . »(10)

پي نوشت ها :
 

1. عضو هيئت علمي دانشگاه شيراز .
2 . اطلاعات ( 28 مهر 58 ) : ص 2 .
3 . اطلاعات ( 28 مهر 58 ) : ص 2 .
4 . اطلاعات ( 28 مهر 58 ) : ص 10 و جمهوري اسلامي ( 28 مهر 58 ) : ص 1 .
5 . كيهان ( 28 مهر 58 ) .
6 . آنان از ايدئولوژي اسلامي فقط نامي با خود داشتند و از اسلام حداكثر به آداب فردي آن معتقد بودند و اگر چه به دخالت دين در سياست نيز اعتقاد داشتند ، اما به دنبال اجراي سياست اسلامي و حاكميت قانوني الهي و نظارت و رهبري و خط دهي ديني توسط ولي فقيه در جامعه نبودند .
7 . در حقيقت اين قضيه پوششي بود كه مأموران امريكايي مرتبط با او درست كرده بودند كه دوري او را از محل خدمت توجيه نمايند تا او بتواند مأموريت اصلي را كه انجام مقدمات انحلال مجلس خبرگان بود را همراه با دوستان ملي گراي خود به انجام برساند .
8 . علت جمع آوري امضا قبل از جلسه نيز حضور آقايان در هيئت دولت بوده است تا وزيران در جلسه نتوانند با استدلال مخالفان نظر خود را تغيير دهند و گرنه وقتي اكثر اعضاي يك جلسه ، آن هم در سطح هيئت وزيران با مطلبي موافقت دارند ، جمع آوري امضا از بي منطق ترين امور است !
9 . جمهوري اسلامي ( پنجشنبه 28 مهر 58 ) : ص 2 .
10 . صحيفه امام ، ج 10 ص 303 .
 

منبع: نشريه 15 خرداد شماره 17



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.