چگونه رتبه برتر كنكور شويم؟

من شكست را مي شناسم، سال ها قبل زماني كه همسن و سال شما بودم و براي اولين بار كنكور دادم، شكست خوردم. خب! آيا اين فاجعه است؟ بايد زانوي غم بغل مي كردم و غصه مي خوردم؟ يا اينكه خودم را مثل بعضي ها توجيه مي كردم و مي گفتم :« خوب، كنكور موضوع خيلي مهمي نيست!» يا « راستش را بخواهيد خيلي هم دلم نمي خواست وارد دانشگاه شوم!» من بر خلاف خيلي ها خودم را گول نزدم و حرف هاي دلخوش كنك تحويل خودم ندادم.
چهارشنبه، 12 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه رتبه برتر كنكور شويم؟

چگونه رتبه برتر كنكور شويم؟
چگونه رتبه برتر كنكور شويم؟


 

نويسنده: استاد حسين احمدي




 

من يك مشاور برتر داشتم
 

من شكست را مي شناسم، سال ها قبل زماني كه همسن و سال شما بودم و براي اولين بار كنكور دادم، شكست خوردم. خب! آيا اين فاجعه است؟ بايد زانوي غم بغل مي كردم و غصه مي خوردم؟ يا اينكه خودم را مثل بعضي ها توجيه مي كردم و مي گفتم :« خوب، كنكور موضوع خيلي مهمي نيست!» يا « راستش را بخواهيد خيلي هم دلم نمي خواست وارد دانشگاه شوم!» من بر خلاف خيلي ها خودم را گول نزدم و حرف هاي دلخوش كنك تحويل خودم ندادم. شكست در كنكور باعث شد چشم هايم را باز كنم و به جستجوي يك مشاور خوب بروم. من شكست را پذيرفتم، اما كوشيدم آن را به پيروزي مبدل كنم. من به دانشگاه تهران رفتم و تصميم گرفتم يكي از رتبه هاي برتر را به عنوان مشاور براي خودم انتخاب كنم.

«نبردهاي ديگر در پيش است»
 

من مشاورم را انتخاب كردم و به كمك او كه خود رتبه ي برتر كنكور و تحصيلكرده ي دانشگاه سراسري تهران بود، كار را آغاز كردم.
او به من كمك كرد تلخي زخم خوردن، بي تفاوتي اطرافيان ، شكست، استرس و اضطراب عدم موفقيت را وجود و ذهنم پاك كنم . اين كاري بود كه از دست هر كس ديگري برنمي آمد، در واقع او به من آموخت « رفع موانع ذهني» را و اين همان تكنيكي است كه سال هاست خودم با استفاده از آن هزاران نفر را رتبه ي برتر كنكور كرده ام .
اولين بار كه مشاورم جلسه ي برنامه ريزي را شروع كرد گفت: «براي چيزي جنگيده اي كه بسيار با ارزش است، اما موفق نشده اي، اما بايد بداني فقط در نبرد اول شكست خورده اي و نبردهاي ديگر در پيش است.» اين جمله نيروهاي مرا تجديد كرد و به من آموخت هيچ كس هميشه و در همه نبردها پيروز نمي شود. آن مشاور عزيزم كه امروز استاد دانشگاه شده است، به من آموخت « هنگامي كه به صورت راستين در آرزوي بدست آوردن چيزي باشم، همه ي هستي بسيج مي شوند تا به آرزوي مان برسيم.» براي همين از آن روز همواره مراقب انديشه هايم بودم و از دوستي و صحبت با كساني كه افكار منفي داشتند (چه معلم كنكور، چه دوست و همكلاسي و چه اطرافيان و فاميل) دوري مي كردم و عاقبت به لطف خداوند و كمك آن مشاور برتر ، من هم به آرزويم رسيدم و دانشجوي دانشگاه تهران شدم .

كنكور 89 چگونه خواهد بود؟
 

امسال كه نتايج كنكور سراسري منتشر شد، همگان تعجب كردند زيرا رتبه ي يك تجربي معدل پاييني داشت و اين اثبات شعار ما بود كه بارها گفته ايم «كنكور آسان است» و «هركس با هر معدلي و هر امكاناتي مي تواند رتبه ي برتر كنكور شود» و البته با افتخار بايد بگويم يكي از شاگردان خودمان نيز با معدل «10» رتبه ي برتر كنكور شد، كه در شماره هاي بعدي، مقالات، مصاحبه ها و اصل كارنامه و درصدهايش را چاپ خواهيم كرد.(البته بايد بدانيم هم رتبه ي يك كل كشور و هم رتبه هشت منطقه 3 انساني كه معدل هاي پاييني داشتند، ديپلم هاي قبل از 84 بودند و به همين دليل معدل آنها در كنكور بي تأثير بود، كه اگر تأثير 15 درصدي معدل براي آن احتساب مي شد، شايد ديگر رتبه ي يك رقمي نمي شدند.)
همانطور كه مي دانيم كنكور سراسري در حال تغيير و تحول جدي است ، ولي بعضي به غلط آن را «حذف كنكور» ذكر مي كنند. در مجلس شوراي اسلامي طرح «ساماندهي پذيرش و گزينش دانشجو» تصويب شده است كه ربطي به حذف كنكور ندارد و در ضمن طبق گفته ي مسؤولان تا سال 1392 نيز امكان حذف كنكور وجود ندارد. آنچه مهم است «مفهومي شدن سؤالات كنكور» و افزايش تدريجي تأثير «معدل كتبي و سابقه ي تحصيلي» در آزمون هاي سراسري و آزاد است.

چه بايد كرد؟
 

اغلب از من مي پرسند براي موفقيت در كنكور چه بايد كرد؟
اولين و مهمترين گام استفاده از منابع معتبر است. اين منابع كه به صورت انحصاري در ايران در اختيار بنده قراردارد، سي دي تدريس دبيران برتر و تكنيك هاي تست زني رتبه هاي يك رقمي مي باشد. هدف از منابع معتبر آموزشي مي تواند، آموزشي، مهارتي، روحي رواني يا جلو زدن و پيشگام بودن باشد.
«آيا واقعاً به فيلم هاي آموزشي مي توان به عنوان يك منبع معتبر نگاه كرد»
با قدرت مي گويم: بله! بنده در مقاله يي كه به كنفرانس بين المللي آموزشي والنسياي اسپانيا ارائه كردم، تأثير فيلم هاي آموزشي در يادگيري بهتر دانش آموزان را بررسي و اثبات كردم و با دلايل علمي و تجربي اثرات مثبت فيلم هاي آموزشي را براي متخصصان آموزشي جهان شرح دادم. در ضمن با انتشار اين مقاله كه برگزيده ي inted 2009 هم شد ، در كتاب و سي دي كنفرانس، افتخاري را براي وطنم نيز به ارمغان آورده ام . اين نشان مي دهد كه بنده، در ارتباط با اين موضوع بسيار حرفه يي و صاحب نظر هستم. دوم اينكه بسياري از افراد را با همين روش صاحب رتبه كرده ام، مثل خانم بغدادي كه 3 سال پياپي كنكور داد و با اينكه دانش آموز خوبي هم بود، نتيجه ي مطلوب را كسب نكرد، ولي امسال با برنامه ريزي بنده و استفاده از سي دي هاي تصويري برتر، بسياري از نقطه ضعف هاي خود را از بين برد و رتبه ي برتر و دانشجوي پزشكي شد. شبنم كوشك دانشجوي پزشكي شهيد بهشتي،‌ شبنم صداقت كيش دانشجوي دندانپزشكي سراسري اصفهان و مصيب رفيعي پور مثال هاي ديگري هستند كه به تدريج شرح آنها را ذكر مي كنم. پارسال در يكي از مقالاتم صحبت از خانمي كرده بودم كه در سال اول كه بسيار آماده بود، در عين ناباوري در رشته پزشكي قبول نشد . اين خانم براي سال دوم در آزمون هاي آزمايشي سنجش شركت كرد، اما هر چه جلوتر مي رفت،‌ بيشتر افت مي كرد و در پايان تا حد نااميدي پيش رفت تا اينكه از طريق مجله، دو ماه مانده به كنكور با اينجانب آشنا شد و با استفاده از جزوات دست نويس و برنامه ريزي حرفه اي به آرزوي خود كه پزشكي سراسري بود رسيد. اين خانم زهرا جلالي بود. زماني كه خانم جلالي تحت نظارت بنده بود،‌ بارها او را با رتبه هاي برتر از طريق تماس تلفني آشنا كردم و او بسياري از تكنيك ها را ياد گرفت و اين تماس هاي تلفني بسيار مؤثر واقع شد. پارسال كه اين مطلب را نوشتم باعث شده بود بسياري از داوطلبان با من تماس بگيرند و به دنبال روش هاي سريع و زود بازده باشند. يكي از اين داوطلبان مصيب رفيعي پور بود. آقاي مصيب رفيعي پور از پل دختر لرستان نيز وضعيتي مشابه زهرا جلالي داشت، با اين تفاوت كه او تا به حال كنكور نداده بود و تا عيد نيز هنوز جدي نشده بود. او از من خواست تا به او كمك كنم! من مصيب را تابستان در تهران ملاقات كرده بودم و او جزوات دست نويس و سي دي هاي تصويري و صوتي معلمان معروف كنكور را خريده بود، اما استفاده نكرده بود. من به او گفتم تنها راه اين است كه به تهران بيايد و در كلاس هاي حضوري شركت كند. مصيب مي ترسيد، زيرا اگر به تهران مي آمد و صاحب رتبه نمي شد، بسيار برايش گران تمام مي شد و به قول خودش در شهر، انگشت نما مي شد. زيرا پسرعمويش كه از اوايل تابستان كار را شروع كرده بود و شاگرد اول مدرسه نيز بود، بدون هيچ كلاسي رتبه ي برتر آزمون هاي سنجش شده بود. او تماسش را با من قطع كرد ، ولي يك ماه مانده به كنكور در آزمون سنجش رتبه ي بالاي 5000 گرفت و مجبور شد دوباره با من تماس بگيرد و به تهران بيايد، كه خود داستان جالبي دارد. و ليكن در انتها ، همانطوركه مي دانيد با رتبه ي 2 شهر و رتبه ي برتر كشوري،‌ دانشجوي پزشكي سراسري اهواز شد امسال نيز بسياري از داوطلبان با راهنمايي ايشان رتبه هاي برتر كنكور شدند، كه در مقاله هاب بعدي اسامي بعضي از آنها را ذكر مي كنم.
براي هر گونه مشاوره و سؤالي با شماره ي 09121965702 تماس بگيريد.
منبع: 7 روز زندگي شماره 84



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.