نکاتي در مورد حمام کردن کودک نوپا

حمام مي تواند زماني براي تفريح و شادي براي شما و کودک نوپاي تان باشد. نکاتي را که در زير مي آيد به خاطر بسپاريد تا براي کودکتان هيچ مشکلي پيش نيايد: * اولين و مهم ترين قانون اين است: هرگز کودک نوپايتان را، حتي براي يک دقيقه به حال خود تنها نگذاريد. کودکان مي توانند در کمتر از 2سانتي متر آب غرق شوند. تمام وسايلي را که براي حمام مورد نياز است (صابون، حوله و...) از قبل آماده کنيد. اگر
سه‌شنبه، 22 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نکاتي در مورد حمام کردن کودک نوپا

 نکاتي در مورد حمام کردن کودک نوپا
نکاتي در مورد حمام کردن کودک نوپا


 

نويسنده: حنا حجت




 
حمام مي تواند زماني براي تفريح و شادي براي شما و کودک نوپاي تان باشد. نکاتي را که در زير مي آيد به خاطر بسپاريد تا براي کودکتان هيچ مشکلي پيش نيايد:
* اولين و مهم ترين قانون اين است: هرگز کودک نوپايتان را، حتي براي يک دقيقه به حال خود تنها نگذاريد. کودکان مي توانند در کمتر از 2سانتي متر آب غرق شوند. تمام وسايلي را که براي حمام مورد نياز است (صابون، حوله و...) از قبل آماده کنيد. اگر زنگ در يا تلفن به صدا درآمد و احساس کرديد به آن پاسخ دهيد، کودکتان را در حوله اي پيچيده و او را با خود ببريد.
* کودک نوپاي خود را در داخل وان يا طشتي که هنوز به داخل آن آب مي ريزد، قرار ندهيد (دماي آب ممکن است تغيير کند يا آب خيلي عميق شود).
* وان حمام را ايمن کنيد: وان هاي حمام بسيار ليز هستند، بنابراين وان خود را براي ايمني بيشتر به کف پوش حمام (rubber bathmat) مجهز کنيد. استفاده از پوششي نرم براي شير آب مي تواند کودکتان را از ضربات دردناک محافظت کند. همچنين، مطمئن شويد که درهايي که از شيشه متحرک کشويي ساخته شده اند، داراي شيشه هاي بي خطر باشند.
* آب حمام را به اندازه مناسب گرم کنيد (90 تا 100 درجه فارنهايت). نوزاد يا کودکتان نسبت به شما معمولاً آب خنک تري را ترجيح دهند.
* وان را زياد از آب پر نکنيد؛ هيچوقت براي کودکان نوپا و کودکان بزرگ تر سطح آب نبايد بالاتر از کمرشان برود.
* براي کودکاني که مي توانند بنشينند، استفاده از درپوش راه آب در کف حمام يا وان ممکن است کار شما را راحت تر کند اما اين کار نبايد به شما احساس امنيت کاذب بدهد چرا که هيچ چيزي نمي تواند جايگزين مواظبت لحظه به لحظه شما از کودکتان شود.
* به کودکتان ياد دهيد که در وان بنشيند نه اين که بايستد.
* صابون، شامپو و حمام کف مي تواند پوست کودکتان را خشک کند و حتي موجب شود که جوش بزند بنابراين هر چه کمتر از آن ها استفاده کنيد. اين مواد همچنين ممکن است موجب سوزش در مجاري ادراري شوند که به نوبه خود ممکن است خطر عفونت در مجاري ادراري را افزايش دهد. به منظور اجتناب از ماندن فرزندتان به مدت طولاني در آب پر از کف صابون که برايش سوزناک است، زمان بازي را در اول حمام قرار دهيد و صابون و شامپو را براي آخر کار بگذاريد.
* آبگرم کن را خود را بر روي 120 درجه فارنهايت قرار دهيد. کودک در صورتي که در آبي با دماي 150 درجه فارنهايت قرار بگيرد، تنها در عرض دو ثانيه به سوختگي درجه 3 دچار مي شود و اگر دماي آب 140 درجه فارنهايت باشد 5 ثانيه براي اين نوع سوختگي کافي است.
* به فرزندتان اجازه ندهيد به شير آب دست بزند. حتي اگر در اين سن نتواند شير آب را باز و بسته کند، ممکن است بالاخره به انجام اين کار موفق شود و صدماتي جدي به خود وارد کند (بهتر است کودکتان را طوري در وان قرار دهيد که پشتش به شير آب باشد.)
منبع: نشريه راه کمال شماره 37




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.