غربي که ديگر وحشي نيست!

زماني که سري بازي هاي Call of Juarez راهي بازار شدند، سبکي به نام وسترن به سبکي مرده در دنياي بازي هاي رايانه اي تبديل شده بود. اما استوديوي بازي سازيTechland با خلق اين سري از بازي ها، جان دوباره اي به اين سبک فراموش شده بخشيدو کاربران را با جذابيت هاي منحصر به فرد به آن آشنا کرد. پس از عرضه دو نسخه بسيار موفق از اين سري از بازي ها که باعث شد Call of Juarez به نامي محبوب بين بازيکنان تبديل شود. استوديوي بازي
پنجشنبه، 18 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
غربي که ديگر وحشي نيست!

غربي که ديگر وحشي نيست!
غربي که ديگر وحشي نيست!


 

نويسنده: مجيدنوردوست:




 

The Cartel ياخداحافظي با عنوان محبوبCall of Juarez
 

زماني که سري بازي هاي Call of Juarez راهي بازار شدند، سبکي به نام وسترن به سبکي مرده در دنياي بازي هاي رايانه اي تبديل شده بود. اما استوديوي بازي سازيTechland با خلق اين سري از بازي ها، جان دوباره اي به اين سبک فراموش شده بخشيدو کاربران را با جذابيت هاي منحصر به فرد به آن آشنا کرد. پس از عرضه دو نسخه بسيار موفق از اين سري از بازي ها که باعث شد Call of Juarez به نامي محبوب بين بازيکنان تبديل شود. استوديوي بازي سازيTechland يکباره دست به تغيير اساسي اي درنسخه جديد اين سري از بازي زد؛ عنواني که به مثالي براي سبکي خاص از بازي هاي رايانه اي به حساب مي آمد، به يک اکشن مدرن امروزي تبديل شد که مانند آن را مي توان در تمام بازي هاي اکشن- اول شخص بازار پيدا کرد. با همين تغييرسبک ناگهانيTechland تيرخلاصي برپيکرCall of Juarez زد تا بازيکنان در نسخه سوم، با يک عنوان بسيار معمولي روبه رو باشند.
بن مک کال ازLAPD که از نوادگان مک مکال( شخصيت اصلي بازي در نسخه هاي قبلي) است، ادي گوئر از DEA و دختري به نام کيم ايوانز از FBI وظيفه پيدا مي کنند که پرونده اين گروه خلافکار را يک بار و براي هميشه ببندند! روند داستاني و شخصيت پردازي ها، همانند نسخه هاي قبلي اين سري از بازي ها خوب از کار درنيامده است. شخصيت هاي اصلي از پيشينه خاصي برخوردار نيستند وبازي نيز فقط به معرفي برخي از سوابق نظامي آنها بسنده مي کند. عمق داستاني در اين عنوان بي معناست وCall of Juarez: The Cartel نيز مانند ساير بازي هاي تيراندازي اول- شخص هاي بازار تنها با بهانه اي کوچک شروع مي شودو ساير قسمت هاي آن داراي بارداستاني خاصي نيست. البته بازي به رابطه بين شخصيت ها به خوبي پرداخته است وبا قرار دادن ديالوگ هاي جالب درصحبت هاي آنها اين موضوع را بهتر کرده. شخصيت ها در اين بازي همانند يک تيم عمل کرده و همانند يک تيم از يکديگر پشتيباني مي کنند و بااينکه روند داستاني بازي سطحي کارشده اما حداقل حضور سه شخصيت درکنار هم با توجيه خوبي روبه روست وجريان بازي نيز روي اين موضوع تمرکز خاصي دارد.

خبري از گرافيک خوب نيست
 

استوديوي بازي سازيTechland بازي هايش را با موتور بازي سازي اختصاصي اش کهChrome نام دارد، خلق مي کند. اين موتور بازي سازي توانايي هاي خوبي درخلق مناظر بسيار زيبا و بزرگ دارد که نمونه آن را در بازيCall of Juarez: Boundin Blood مشاهده کرده بوديم. اما در اين نسخه با کمال تعجب شاهد عملکرد بسيار ضعيف تيم سازنده در قسمت گرافيک هستيم. ديگر از مناظر طبيعي شگفت انگيز که جزئيات بالايي تشکيل شده بودند، خبري نيست. نسخه سومي سري بازي هايCOJ يک عقبگرد سريع به سمت نسخه اول و حتي شايد عنوان هاي قبلي تر خود داشته است. سازندگان از روي محيط هاي بازي سري عبور کرده اند و به همين دليل محيط هاي اين عنوان بسيار بي کيفيت، کم جزئيات وخيلي بدبه نظر مي رسند. موضوعي که به شدت جلب توجه مي کند، طراحي بسيار بد سلاح هاي قرارگرفته دربازي است. شبيه سازي خوبي را از سلاح ها در اين عنوان شاهد نيستيم و در مقايسه به سلاح هايي که در بازي هايي مانندBattle Field و Call of Duty ديده مي شوند، حرفي براي گفتن ندارند. جلوه هاي ويژه و افکت هاي گرافيکي بازي نيز بسيار متوسط و دربرخي موارد ضعيف هستند. خلق انفجارهاي نااميد کننده و فيزيک نه چندان جالب نيز از قسمت هاي فاجعه بار اين بازي هستند.

يادگيري راه رفتن کلاغ
 

بازيCall of Juarez: Call of Duty يک عنوان اکشن کاملا معمولي است که نبود خلاقيت در آن بيداد مي کند. کاملا مشخص است که استوديوي Techland روياي Call of Duty را درسر مي پرورانده و به همين دليل با آوردن بازي به دوران مدرن سعي کرده خود را به Call of Duty جديدي تبديل کند. آنها نماد سبک غرب وحشي را ويران کردند تا به جايي آن سمبلي از ارتش شکست خورده در مقابل Call of Duty را بر پا کنند. در نسخه قبلي از المان هاي ماجراجويي به خوبي دربازي ديده مي شدند و بازيکنان در کنار داستان زيباي آن به خوبي در فضاي بازي قرار مي گرفتند. اماThe Cartel روندي کاملا اکشن دارد و بازيکنان فقط با تيراندازي اين عنوان را ادامه مي دهند. حتي روند اکشن بازي نيز بسيار کسل کننده و کليشه اي کار شده. همان طور که گفته شدسازندگان يک عنوان اکشن کاملا معمولي خلق کرده اند و با اضافه کردن صحنه هاي سينمايي ساده و قسمت هاي رانندگي سعي کرده اند که روند بازي را قابل تحمل تر کنند. نکته جالب اينجاست که هدايت اتومبيل دربازي هايي مانند سريBad Company نيز به چشم مي خورد و زماني که پاي مقايسه اين دو عنوان در اين قسمت به ميان مي آيد، The Cartel با يک تقليد آشکارا خود را به بازنده اي از پيش تعيين شده تبديل کرده. در زمان رانندگي نمي توان محيط بازي را به خوبي ديد وهمين موضوع روي کنترل بازي تاثير گذشته است. کلا قسمت گيم پلي اين عنوان هيچ چيز جذابي در خود قرار نداده وسازندگان با تقليد از روي عنوان هاي هم سبک سعي کرده اند نوآوري هايي دربازي به وجود بياورند که در اين کار هم ناموفق مانده اند.

شکت تکميل مي شود
 

موسيقي و صداگذاري اين عنوان تعريف چنداني ندارد و خيلي از قسمت ها بسياربد صداگذاري شده اند. در بسياري از محيط هاي بازي شاهد ضعف صداگذاري هستيم و حتي افکت هاي صوتي بازي نيز داراي کيفيت لازم براي خلق هيجان در بازي نيستند . اما درکنار اين موضوع صداگذاري روي شخصيت هاي بازي خوب صورت گرفته و ديالوگ هاي متنوعي که براي شخصيت هاي بازي تهيه شده، به عملکرد خوب اين قسمت کمک کرده است.

درآخر
 

نسخه جديد سري بازي هاي Call of Juarez اصلا آن چيزي نيست که از اين سري از بازي ها و استوديوي بازي سازي Techland انتظار داشتيم. The Cartel يک ناکامي بزرگ براي سريCOJ به حساب مي آيد که برخلاف انتظارها در هفته هاي اول عرضه در بازار جزو 10 بازي پرفروش UK قرار گرفت.
منبع: دانستنيها ويژه نامه ديجيتال شهريور 90



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.