بازگشت بحران

هر وقت نامی از Crysis می آید همگی یاد یک بازی در جنگل های استوایی می افتند و در کنار آن یادی از گرافیک بسیار زیبا و البته کمرشکن برای سیستم های کامپیوتری می کنند
يکشنبه، 2 مهر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازگشت بحران
بازگشت بحران





 
هر وقت نامی از Crysis می آید همگی یاد یک بازی در جنگل های استوایی می افتند و در کنار آن یادی از گرافیک بسیار زیبا و البته کمرشکن برای سیستم های کامپیوتری می کنند. Crysis تا چند وقت پیش بازی ای بود که دوستداران پلتفرم PC به انحصاری بودن آن افتخار می کردند اما این بار معادلات کمی پیچیده تر شده اند. Crytek نسبت به گذشته بسیار بزرگ تر شده است و با بهینه سازی موتورCryengine 3 برای کنسول ها، باید منتظر ورود اولین
بازی هایCrysis بر روی کنسول های این نسل باشیم. در کنار آن تا به حال Crytek هیچ وقت بازی های خود را بر روی هیچ کنسولی منتشر نکرده است و تنها پلتفرم این شرکت قبل از Crysis 2 فقط و فقط پلتفرم PC بوده است. 2Crysis نسبت به همه بازی های قبلی Crytek متفاوت است و این باعث شده است تا این بازی در کانون توجه تمامی بازیبازها و منتقدان باشد و صد البته تبلیغات و حرف های سران Crytek باعث شده است تا حساسیت ها بر روی این عنوان بسیار زیاد تر از حد معمول باشد.
بازگشت بحران

موجودات فضایی برفراز نیویورک

داستان بازی در نیویورک در سال 2023 یعنی 3 سال بعد از وقایع نسخه اصلی روایت می شود. نیویورک شهر همیشه زنده و در حال حرکت همانند گذشته به نظر نمی رسد، دیگر خبری از پارک های بزرگ و مردمانی که به گمان هیچ گاه نمی خوابند نیست. این بار نوبت نیویورک است تا طعم تلخ حمله موجودات فضایی را بچشد. همان طور که در نسخه اول مشاهده کردیم جزیره ای توسط موجودات فضایی عجیبی مورد حمله قرار گرفت و در انتها همه نیروها مجبور به تخلیه جزیره شده اند. شخصیت اصلی Crysis سربازی به نام نوماد (Nomad) بود که در این نسخه جای خود را به آلکاتراز (Alcatraz) یک سرباز سیاه پوست داده است. حتماً شخصیت پرافت (Propht) از نسخه قبلی بازی را به خاطر دارید، شخصیتی که کنترل تیمی که نوماد عضو آن بود را بر عهده داشت. اتفاقات رخ داده در باره زمانی 3 ساله بین Crysis و Crysis 2 کمی گنگ و نا مفهوم به نظر می رسد اما پرافت باز گشته است. او توانسته است نانو سوئیت جدیدی را سرقت کند و حال تمامی شبکه Crynet به دنبال دستگیری پرافت و بازیابی سوئیت مخصوص هستند اما در این بین پرافت موفق می شود تا آلکاتراز را پیدا کند و نانو سوئیت جدید خود را به او اهدا کند. در حالی که پرافت سوئیت جدید را به آلکاتراز اهدا می کند به ناگهان خودکشی می کند و در این بین شبکه Crynet همچنان فکر می کند سرباز فراری همان پرافت است. پرافت مأموریت جدید و بسیار سختی را بر عهده آلکاتراز می گذارد که او علاوه بر آن باید به مبارزه با موجودات فضایی بپردازد و در کنار آن از دست شبکه Crynet فرار کند. داستان بازی و نوع روایت رمز و راز گونه آن تفاوت اصلی این بازی نسبت به نسخه اول آن است. داستان بسیار زیبا تر و گیراتر به نظر می رسد و در ابتدای بازی سؤالات بسیار فراوانی برای بازیباز ایجاد خواهد کرد. همچنین روایت داستان و پیگیری آن در یکی از شهرهای بزرگ و معروف جهان حالت بسیار جالب و حماسی ایجاد کرده است، به صورتی که بازیباز واقعاً احساس می کند نسل انسان ها به خطر افتاده و باید برای نجات آن هر چه می تواند انجام دهد.
بازگشت بحران

از جنگل تا خیابان!

به گونه ای می توان گفت جنگل های استوایی جزیی جدایی ناپذیر از بازی های ساخته شده توسطCrytek بوده اند و تمامی بازی های این شرکت بلا استثنا در جنگل های استوایی پیگیری می شدند. جایی که Crytek در سالیان متمادی از لحاظ طراحی، گرافیک بصری و هنری حرف اول را در آن می زد اما بازی های این شرکت همگی از یک مشکل رنج می بردند. محیط های داخل ساختمان در این بازی ها مانند محیط های جنگلی گیرا و جذاب نبودند و این مشکل در Crysis و دنباله آن Warhead کاملاً خودنمایی می کرد. یکی از بزرگ ترین تغییراتC2) Crysis 2) انتقال بازی از محیط جنگلی به یکی از شهرهای بزرگ یعنی نیویورک بود! این تصمیم در ابتدا خیلی ها را شگفت زده و خیلی ها را نا امید کرد، زیرا بسیاری از طرفداران Crytek به این فکر می کردند که Crytek چگونه می خواهد بزرگ ترین نقطه ضعف خود را پوشش دهد! در ابتدا باید این سؤال را پرسید که چرا سازندگان چنین تصمیمی را گرفتند؟ جواب Crytek به این سؤال این است. آن ها می خواستند تا بر روی داستان بازی تمرکز بیشتری داشته باشند بدین صورت که داستان بازی بسیار حماسی به نظر برسد و باز یباز را در دنیای Crysis غوطه ور کنند. پس چه جایی بهتر از نیویورک که نمادی از تمامی پیشرفت های جامعه بشری است و حالا این شهر توسط بیگانگان مورد حمله قرارگرفته است و به نوعی این حمله به نیویورک نمادی از به خطر افتادن تمام بشریت است. به گونه ای انتقال محیط از جنگل به خیابان های نیمه ویران یک شهر بزرگ مانند نیویورک یک چالش بسیار بزرگ برای Crytek است که تا به حال به نظر می رسد به خوبی از پس آن بر آمده اند و عده بسیاری از طرفداران بازی هایCrytek از طراحی جالب محیط ها در نمایش های C2 راضی بوده اند.

سفری به گذشته

حتماً اولین عنوان ساخته شده توسط Crytek را به یاد دارید، عنوانی که در یک سال طوفانی عرضه شد و برخلاف عقیده بسیاری که نمی توانست عنوان موفقی باشد این بازی در بسیاری از محافل مورد استقبال قرار گرفت. نام این بازی Far Cry بود. Far Cry در سالی عرضه شده که دو بازی بسیار بزرگ در آن سال عرضه شدند و آن دو بازی چیزی جز Half Life 2 و Doom 3 نبودند. از لحاظ تئوری Far Cry هیچ شانسی برای مقابله با این دو عنوان را نداشت اما بعد از عرضه این بازی معادلات کمی پیچیده تر شد.Far Cry با حالت Sand box گونه و آزادی عمل تقریبی که در اختیار بازیباز قرار می داد در مدت کوتاهی به محبوبیت بسیار زیادی در بین بازیبازها رسید و در بسیاری از محافل به عنوان یک بازی بسیار خوب و خوش ساخت شناخته شد. در کنار آن گرافیک بسیار زیبای بازی می توانست هر بیننده ای را مدهوش کند. یکی دیگر از نقاط قوت Far Cry وجود قسمت چند نفره جذاب بود که این بازی را کمی نسبت به حریفان خود متمایز می کرد. بعد از عرضه Far Cry استدیو Crytekهمکاری خود را باUbisoft قطع و همکاری خود را با EA شروع کرد. بعد از مدتی سکوت Crtyek اعلام کرد ساخت بازی بعدی خود را کهCrtysis نام دارد را شروع کرده است و در این بین این بازی اولین بازی ای خواهد بود که از توابع 10DirectX استفاده خواهد کرد. Crysis نمایش های بسیار خیره کننده قبل از عرضه بازی داشت و همگان منتظر عرضه این بازی بودند. برخلاف سازگاری Far Cry با سخت افزار روز سال 2004 این بار هیچ کامپیوتری با یک کارت گرافیک قادر به اجرای Crysis در بهترین تنظیمات با فریمی مطلوب و مناسب (60 فریم) نبود. گرافیک Crysis به حدی زیبا و عالی کار شده بود که جایی برای ایراد گرفتن نگذاشته بود اما این بازی چندان نیز خالی از اشکال نبود بسیاری از بازیبازها و منتقدان به تأخیرهای بسیار در گیم پلی بازی شکایت داشتند به صورتی که در اکثر مراحل نبردهای پی در پی و نفس گیر که در Far cry شاهد آن بودیم وجود نداشت و گیم پلی بازی بعد از مدتی خسته کننده می شد. این ایراد در چند مرحله آخر کمی کمتر به چشم می خورد اما وجود آن باعث شده بود تا Crysis یک اکشن کامل نباشد. یکی دیگر از ایرادهای وارد شده به Crysis عدم وجود خط داستانی محکم بود، به صورتی که داستان این بازی را می توان در یک خط کاملاً توضیح داد و این نکته با استانداردهای امروزی دنیای بازی یک ضعف به شمار می رود. Crysis یک بازی انحصاری برای پلتفرم PC بود که این بازی به صورت وحشتناکی مورد دزدی قرار گرفت و مسئولان Crytek از فروش بسیار بد بازی ناراضی بودند. در مدت کمی اعلام شد که ادامه ای برای Crysis در نظر گرفته شده است که این بازی Crysis Warhead نام دارد. مسئولان Crytek اعلام کردند اگر قرار باشد ادامه ی دیگر برای Crysis در نظر گرفته شود انحصاری بودن آن عنوان برای پلتفرم PC مستقیماً به فروش Crysis Warhead وابسته است. داستان Warhead به صورت مواردی با Crysis اتفاق می افتاد و یکی از بزرگ ترین پیشرفت های این بازی خطی شدن مراحل و نفس گیرتر شدن مبارزات بود، Warhead نسبت به نسخه اصلی خود پیشرفت بسیار زیادی کرده و گیم پلی آن بسیار گیراتر از نسخه اصلی بود.

تولید یک ابر سرباز

شاید نانو سوئیت (Nano Suit) به نوعی به نماد Crysis تبدیل شده باشد و بسیاری از بازیبازها Crysis و حتی Crytek را با عکس سربازهایی که نانو سوئیت بر تن می کنند بشناسند، اما جالب است بدانید در مراحل ابتدایی ساخت و حتی نمایش های اولیه Crysis خبری از این تکنولوژی پیشرفته نبود و این سوئیت بسیار دوست داشتنی بعد ها به بازی اضافه شد و بر خلاف آنچه تصور می شد این سوئیت به طرز خارق العاده ای بر روی گیم پلی بازی تأثیر گذاشته بود. این سوئیت دارای 4 حالت مختلف سرعت- قدرت- زره و قابلیت ناپدید شدن بود که بازیباز می توانست با استفاده از این قابلیت ها صحنه های خارق العاده ای را در بازی پدید آورد. حال بعد از گذشت چند سال نانو سوئیت دوست داشتنی با ظاهری کمی جدید و قابلیت ها بسیار زیاد بازگشته است. Crytek این سوئیت جدید را nanosuit 2.0 می نامد. در نمایش های مختلف بازی حالات کلاسیک نانو سوئیت همچنان در بازی حفظ شده اند و درکنار آن قابلیت های جدیدی به آن اضافه شده است به صورتی که نانو سوئیت 2,0 حالا 20حالت مختلف را برای بازیباز فراهم خواهد کرد. نانو سوئیت همچنان نقش اساسی در بازی ایفا خواهد کرد و با استفاده از آن در قسمت های مختلف بازی می توان هر بار تجربه متفاوت نسبت به قبل داشت. در مورد گیم پلی باید گفت تغییرات بنیادی در این قسمت لحاظ شده است. گیم پلی در Crysis بسیار آزاد بود و بازی اصلاً حالت خطی نداشت بازیباز می توانست مراحل را با مسیرهای متفاوت به پایان برساند اما این نکته در نظر بسیاری از بازیبازها آزار دهنده بود چون تأثیر مستقیمی بر کند شدن مبارزات در بازی داشت. در Warhead سعی شد تا بازی کمی خطی شود ولی همچنان مشکل کند بودن نبردها در بازی حس می شد. حال باید بگوییم که تمامی خاطرات خوب یا بد خود از گیم پلی تقریباً کسل کننده Crysis کنار بگذارید. محیط های بازی بسیار خطی و و بسته تر طراحی شده اند تا بتوان یک تجربه ناب از Crysis با نبردهای نفس گیر داشت. گیم پلی بازی حالتی کاملاً خطی به خود گرفته است و این نکته باعث شده است تا سازندگان بتوانند بازی را بسیار اکشن تر از گذشته به نمایش بگذارند، نبردهای چند نفره در فضاهای بسته مانند اتاق های یک شرکت یا راهروهای مترو بسیار زیبا به نظر می رسند به صورت کلی
می توان گفت گیم پلی در Crysis تا حد بسیار زیادی شبیه به عنوان های محبوب چندین سال گذشته مانند سری Call of Duty و یا Halo شده است و این نکته می تواند خبر بسیار خوبی برای هواداران بازی باشد و در ضمن این خبر باعث نمی شود تا بگوییم C2 یک بازی تقلیدی به حساب می آید زیرا وجود نانو سوئیت یک تجربه بسیار منحصر به فرد برای سری Crysis خواهد بود که این بازی را نسبت به رقبای خود متمایز می کند.
بازگشت بحران

باز هم چشم نواز

Crysis در سالی که عرضه شد استانداردهای جدیدی را در قسمت گرافیکی برای بازی ها تعیین کرد و به گونه ای این بازی تا حدی از مرزهای گرافیکی آن روزها رد شد و با ارائه گرافیک خارق العاده هر بازیبازی را متعجب می ساخت و در کنار آن، فیزیک طبیعی بازی که قابلیت فعل و انفعال با محیط را برای بازیباز محیا می کرد را نمی توان فراموش کرد. Crysis در خیلی از موارد همچون نورپردازی، سایه زنی به صورت دینامیک و حتی ارائه یک اکوسیستم طبیعی در بازی هنوز نیز از بسیاری از بازی های روز چند گام جلو تر است. در این حال ساختن C2 شروع شده است که سازندگان از سمتی با دنیایی از قدرت بی نهایت بر روی پلتفرم PC رو به رو هستند و از سمتی قدرت محدود کنسول ها می تواند از نواحی مختلف کار را برای Crytek سخت کند. Cry Engine 3 برای کنسول ها بهینه سازی شده است و در کنار آن در بسیاری از موارد نسبت به Cry engine 2برتری های بسیاری دارد. یکی از مواردی که در نمایش های مختلف بازی هر بیننده ای را متعجب خواهد کرد نور پردازی فوق العاده طبیعی در C2 است. نور پردازی در C2 با استفاده از تکنولوژی Deferred lighting انجام می شود که قابلیت نور پردازی بسیار طبیعی را برای سازندگان فراهم می کند و به صورت خلاصه این تکنولوژی اجازه استفاده از منابع نور بسیار زیاد در یک صحنه را برای بازیسازها فراهم می کند بدون این که فشار اضافه ای بر روی GPU وارد شود. این تکنولوژی قبلاً در عناوینی همچون Stalker نیز مورد استفاده قرار گرفته بود که نور پردازی در آن در بسیاری از محافل مورد تحسین قرار گرفته بود. نور پردازی در C2 به حدی طبیعی و زیبا جلوه می کند که بسیای از بازیبازها و منتقدان، نور پردازی این بازی را حتی از نور پردازی عنوانی همچون Alan wake بهتر می دانند. به لطف نور پردازی بسیار چشم نوار بازی، سایه ها نیز بسیار عالی کار شده اند و سایه ها با توجه به تعداد منابع نور و تغییر آن ها در محل مورد نظر بسیارعالی به نظر می رسند. Crysis در قسمت فیزیک یکی از عناوین بسیار محبوب بازیبازها بود، در این بازی می توانستید ماشین ها را به آتش کشیده و منتظر صحنه انفجار با فیزیک فوق العاده وحتی قطع شدن درختان باشید. اما در Crysis فیزیک چندان خالی از اشکال نبود و بسیاری از دیوارها یا اشیا داخل ساختمان ها قابل تخریب نبودند یکی از موارد بسیار زیبا و چشم نواز در C2 پیشرفت بسیار خوب فیزیک و تأثیرگذاری آن بر شکل گرفتن صحنه های نبرد بسیار طبیعی است. حالا با شلیک کردن به دیوارها شاهد تخریب نسبی آن ها خواهیم بود و مهم تر از همه در محیط های سربسته با شلیک به اشیا در محیط می توانید از تخریب اشیا لذت ببرید! بافت ها در بازی بسیار با کیفیت به نظر می رسند و کمی بهتر از Crysis جلوه می کنند. در قسمت انیمیشن ها باید گفت که انیمیشن های شخصیت ها بسیار زیبا کار شده است و در کنار آن انیمیشن های صورت هنگام حرف زدن بسیار دیدینی خواهد بود. طراحی موجودات فضایی نیز با تغییرات بسیار زیادی همراه بوده است و آن ها شبیه به مدل قدیمی اجداد خود در جزیره نیستند و بیشتر شبیه به ربات های موجود در سری فیلم های ترمیناتور شده اند! این طراحی بسیار زیبا و عالی انجام شده است به نوعی که بازیباز این موجودات فضایی جدید را نسبت به اجدادشان که در جزیره مشاهده شده اند بیشتر دوست خواهند داشت. در کنار این موارد C2 جزو یکی از بازی های بزرگ امسال است که از تکنولوژی 3D به صورت کامل بر روی هر 3 پلتفرم پشتیبانی خواهد کرد. سران Crysis اعلام کرده اند که مدت زیادی است که ایده استفاده از این تکنولوژی را در C2 مطرح کرده اند و حالا C2 جز اولین بازی هایی است که از این تکنولوژی به صورت کامل در بازی استفاده خواهد کرد.

دزدان دریایی، اینبار در Crytek

چند هفته پیش نسخه ای از آخرین بیلدهای بتای C2 در اینترنت منتشر شد. در واقع این نسخه، نسخه کامل بازی شامل تمامی مراحل و حتی قسمت چند نفره می شود اما بعضی از Cut Scene های آن صدا گذاری نشده اند و بسیاری از قسمت های بازی دارای باگ های بسیار عجیبی است. در هر صورت بازی کردن این نسخه را به هیچ وجه به هیچ یک از بازیبازها توصیه نمی کنیم چون عملاً این بازی هنوز ناقص است. اما نکته مهم این است که دزدان دریایی به این زودی ها قصد رها کردن Crytek را ندارند. یکی از دلایلی که باعث شد فکر ساخت بازی برای کنسول ها به ذهن برادران یرلی خطور کند وجود نسخه های دزدی بسیار فراوان از بازی های ساخته شده توسط آن ها بود. Crytek خبر استفاده از یک DRM مخصوص در C2 را رسماً تأیید کرده است اما کدهای این DRM در این نسخه دزدی نیز وجود دارد و شاید این نکته مشکلی دیگر برای این استدیو به وجود آورد. در هر صورت C2 یک بازی با پتانسیل بسیار بالا برای سرگرم کردن بازیباز و فروش بسیار خوب است، امیدواریم این نسخه دزدی ضربه ای به فروش C2 وارد نکند تا باز هم بتوانیم شاهد حضور مؤثر Crytek در صنعت بازی باشیم.

آنچه یک بازی حماسی نیاز دارد

Crytek ادعا دارد که C2 بسیار حماسی خواهد بود اما آن ها برای تولید یک بازی حماسی به چیزی بیشتر از یک داستان حماسی نیاز دارند و آن چیزی نیست جز یک موسیقی متن بسیار قوی تا بتواند گیرایی داستان و مراحل را چندین برابر افزایش دهد. Crytek این نیاز را به خوبی حس کرده است و آن ها به سراغ فردی بسیار محبوب و با تجربه دراین زمینه رفته اند و او فردی نیست جز هانس زیمر (Hans Zimmer)! زیمر یکی از بزرگ ترین آهنگ سازان معاصر است که موسیقی فیلم های بزرگی مانندThe DarkThe Rock،Gladiator،The Last SamuraiوBatman Begins Knight ، را در کارنامه دارد. اولین حضور هانس زیمر در صنعت بازی مربوط به بازی استدیو Infinity Ward یعنی Modem Warfare 2 می شود که موسیقی متن این بازی به یکی از تأثیر گذارترین و زیباترین موسیقی های متن این نسل تبدیل شده است. حال هانس زیمر در حال کار بر روی موسیقی متن C2 است و چیزی جز شاهکار از او انتظار نمی رود. ترکیب داستان حماسی، گرافیک خیره کننده و موسیقی ساخته شده توسط هانس زیمر می تواند باعث افزایش یک شاهکار شود. پایان انتظار ها نزدیک است و باید ببینیم هانس زیمر چگونه دنیای Crysis را با موسیقی های خود همگام می کند.
در نگاه کلی انتظارات از Crysis 2 بسیار بالا است به خصوص این که Crytek به صورت مستقیم بازی های بزرگی همچون Halo و Call of Duty را به مبارزه دعوت کرده است اما داستان حماسی بازی در کنار تغییراتی که بر روی گیم پلی بازی ایجاد شده است در کنار بخش چند نفره بسیار قوی می تواند یک رقیب جدی برای عنوان های ذکر شده باشد. همچنین آهنگ سازی بازی توسط هانس زیمر می تواند نکته قوت دیگری برای Crysis باشد. مسئولان Crytek در زمینه های مختلفی مدعی به برتری نسبت به حریفان خود هستند، حال باید منتظر انتشار بازی بود و دید آیا واقعاً C2 همان چیزی است که این همه مدت منتظر آن بوده ایم یا خیر.
بازگشت بحران

بحران، این بار چند نفره

شاید در بیش از یک دهه گذشته قسمت چند نفره به صورت آنلاین جزیی جدایی ناپذیر از بازی های اول شخص باشد که این قسمت در سری بازی های Halo وcall of duty به بیشترین حد کمال خود رسیده اند. این دو بازی استانداردهای جدیدی را در این سبک بنا کرده اند که بیشتر بازی های مشابه از این استانداردها برای بخش چند نفره خود استفاده می کنند. در کنار آن قسمت چند نفره Crysis یعنی Crsis Wars با توجه به پایین بودن استانداردهای مورد استفاده در ساخت قسمت چند نفره و یک نواخت بودن ساختار آن تقریباً اصلاً مورد استقبال قرار نگرفت. اما این بار Crytek تصمیم گرفته است تا به قسمت چند نفره C2 توجه بسیار بیشتری بکند. Crytek می داند که مقابله با عناوینی چون Halo، Call of Duty حتی و Killzone بدون داشتن بخش چند نفره قوی و استفاده از نوآوری های جدید در این قسمت تقریباً غیر ممکن است چون بازی های یاد شده علاوه بر قسمت تک نفره غنی دارای قسمت چند نفره به صورت آنلاین هستند که می تواند بازیباز را تا ساعت های متمادی سرگرم کند. این بار تیم Crytek UK با 70 نفر پرسنل مشغول طراحی و پیاده سازی بخش چند نفره بازی هستند و اعضای این استدیو شدیداً براین نکته پا فشاری می کنند که تجربه قسمت چند نفره C2 به شدت با بازی های نام برده شده متفاوت و صد البته لذت بخش تر است. به صورت کلی C2 را می توان نسلی جدید از بازی های چند نفره آنلاین نامید. حال باید سؤال کرد که واقعاً چه چیزی وجه تمایزC2 نسبت به بازی های مشابه است، درست حدس زده اید باز هم نانو سوئیت! تمامی بازیبازها مجهز به نانو سوئیت خواهند بود که این مورد قابلیت استفاده از امکانات مختلف را برای بازیباز فراهم می کند. تنها مانده اید؟ از قابلیت زره استفاده کنید. دوست دارید سریع تر به مقصد مورد نظر برسید؟ از قابلیت سرعت استفاده کنید. دوست دارید تا دیگران را غافلگیر کنید؟ از قابلیت پنهان شدن استفاده کنید. قابلیت های مختلف نانو سوئیت در همین جا به پایان نمی رسد و بازیباز می تواند با پیشروی در بازی قدرت های مختلف و جدیدی را برای سوئیت خود آزاد کند. اما این پیشروی به چه صورت خواهد بود؟ دسترسی به آیتم های جدید ارتباط مستقیم با روش بازی کردن بازیباز دارد.
یعنی اگر بازیباز از اسلحه های دور زدن مانند Sniper استفاده کند آپگریدهای آزاد شده مربوط به این کلاس خواهد بود. همچنین C2 براساس استایل مورد استفاده بازیباز آپگردهای مختلفی برای نانو سوئیت به بازیباز پیشنهاد خواهد داد. مثلاً اگر بازیباز بیشتر از قابلیت مخفی شدن استفاده کند آپگریدهای مختلفی مانند ردیابی رد پای بازیکنان تیم حریف یا مشاهده کردن اعضای تیم حریف وقتی که از قابلیت مخفی شدن استفاده کرده اند، در بازی وجود خواهد داشت. این آپگریدها برای تمامی قابلیت های مختلف نانو سوئیت در نظر گرفته شده است و به طور کلی می توان گفت این آپگریدها همانند سیستم Perk در Call of Duty است. C2 مانند اکثر بازی های هم رده از سیستم کسب مرتبه (Level) استفاده می کند و سازندگان ادعا می کنند رسیدن به بالاترین درجه به چیزی بیشتر از 60 ساعت زمان نیاز دارد. یکی از مواردی که سازندگان بخش چند نفره تأکید بسیار زیادی بر آن دارند این است که بازیباز بتواند مدل بازی کردن خود را در طول بازی به صورت داینامیک عوض کند و این قابلیت تنها با استفاده از نانو سوئیت برای آن ها امکان پذیر بوده است. همچنین آنها ادعا می کنند وجود نانو سوئیت به هیچ وجه باعث به هم خوردن تعادل در بازی نخواهد شد چون همه بازیبازها می توانند از قابلیت های این تکنولوژی استفاده کنند و در صورت استفاده درست از قابلیت ها به صورت تیمی و همکاری چند نفره مشکلی دراین قسمت وجود نخواهد داشت. C2 دارای مادهای چند نفره استاندارد مانند Team Death Matchخواهد بود که درC2 با نام Team Instant Action شناخته می شود. اما اطلاعات دقیقی از تمامی مادهای بازی وجود ندارد اما یکی از مادهای جذاب در نظر گرفته شده در C2 ، ماد Crash site است که در آن یک Artifact از موجودات فضایی بر روی منطقه ای خاصی از نقشه فرود می آید و تیم ها باید تلاش کنند تا منطقه مشخص شده در کنار Artifact را از افراد تیم مقابل پاک سازی کنند و با نگه داشتن آن منطقه امتیاز کسب کنند. تیم سازنده اعلام کرده اند که تمرکز اصلی آن ها بر روی نسخه PC خواهد بود اما تمامی قابلیت ها و امکانات تمامی نسخه همانند یکدیگر خواهد بود و آن ها هیچ پلتفرمی را بر پلتفرم دیگر ترجیح نخواهند داد.
بازگشت بحران
منبع: بازی یارانه شماره نشریه: 41

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط