رشته انشین کاراته

این سبک غیرکنترلی است ودر آن تکنیکهای جودو و جابجایی‌های سو مو که همان ساباکی است استفاده می‌شود.چون ساباکی دراین سبک وجود دارد سرعت عمل بالاتر می‌رودو به همین دلیل اینکه شخص مجبور به بالا بردن سرعت
دوشنبه، 6 آبان 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رشته انشین کاراته
رشته انشین کاراته

 






 
این سبک غیرکنترلی است ودر آن تکنیکهای جودو و جابجایی‌های سو مو که همان ساباکی است استفاده می‌شود.چون ساباکی دراین سبک وجود دارد سرعت عمل بالاتر می‌رودو به همین دلیل اینکه شخص مجبور به بالا بردن سرعت برای جابجایی می‌باشد.یکی از مهم‌ترین و یژگیهای آن کاربردی بودن این سبک است.از حرکات اضافی در این سبک اجتناب شده و کاتاها همه کاربردی هستندو تمام قسمت کاتاها دارای معنای قابل فهم واجرا برای هنر جویان است .
رشته انشین کاراته
انشین کاراته یکی از سبک‌های کاراته توسط جوکو نینومیا بنیان نهاده شده است .
انشین کاراته بعنوان اولین سبک غیرکنترلی بعد از کیوکوشین در ایران در سال ۱۳۷۲ توسط شیهان حمید سلطانی بنیانگذاری گردید و ۴ سال بعد در سال ۱۳۷۶ عضو رسمی سبکهای فدراسیون کاراته ایران شد. انشین کاراته در کرمانشاه در سال ۱۳۷۸ توسط سن سی جلیل نیازی پایه گزاری شد. از همان سال توسعه اصولی سبک در سطح شهر کرمانشاه شکل گرفت و اولین کلاس انشین کای کاراته در باشگاه قهرمانان کرمانشاه ( واقع در شهرک کارمندان ) تاسیس شد . یکی از پیشگامان انشین کاراته در کرمانشاه سن سی امیر رستمی بود . او در سال ۱۳۵۸ در کرمانشاه متولد شد و از همان کودکی به ورزشهای رزمی علاقه داشت. در سال ۱۳۶۸ ورزش خود را با رزم آوران آغاز کرد و در سال ۱۳۷۵ پس از آشنایی با سن سی جلیل نیازی فعالیت خود را زیر نظر سن سی نیازی و با سبک کیوکوشین کاراته ادامه داد . در سال ۱۳۷۸ با تغییر سبک سن سی نیازی از کیوکوشین به انشین کاراته ، فعالیت رزمی خود را در این رشته و با سمت مسئول روابط عمومی و عضو کمیته انشین کاراته استان کرمانشاه ادامه داد .
سن سی امیر رستمی در سال ۱۳۸۲ اولین دوجو انشین کاراته خود را در مجموعه ورزشی سالار کرمانشاه افتتاح نمود و شروع به تربیت گروه جدیدی در قسمتی دیگر از شهر کرمانشاه پرداخت .او دارای عناوین متعدد در مسابقات قهرمانی استان و کشور کیوکوشین و انشین کاراته تا سال ۱۳۸۲ بوده و بعلت مسدومیت از ناحیه زانو و کتف تا سال ۱۳۸۴ از دنیای ورزش حرفه ای و مسابقات دور بود ، در سال ۸۵ و پس از غلبه بر حریفان خود در مسابقه انتخابی تیم ملی انشین کاراته در تهران به عضویت تیم ملی جهت حضور در مسابقات قهرمانی فرایبورگ ـ آلمان درآمد که متأسفانه بعلت عدم صدور ویزا نتوانست در این دوره از مسابقات حضور یابد .
در سال ۸۶ نیز در اردوی انتخابی تیم ملی شرکت نمود و پس از غلبه بر حریفان خود بعنوان نفر وزن ۷۰ – کیلوگرم تیم ملی انشین کای کاراته ایران به مسابقات قهرمانی اروپا ـ آسیا در استانبول ـ ترکیه اعزام شد اما بعلت مسافرت زمینی طولانی مدت و … نتوانست در این مسابقات خوب عمل کند و تنها به کسب عنوان پنجمی در این دوره از مسابقات بسنده نمود . اما دستاورد مهم این مسافرت و این مسابقات برای وی دیدار با کانچو جوکو نینومیا و سن سی نعمت الله مظهری و حضور در کلاسهای استاژ مربیگری و داوری زیر نظر مستقیم کانچو نینومیا و سن سی مظهری بود .

معنای (عمومی) ساباکی

ساباکی مفهوم مشکلی است که بتوان آن را از زبان ژاپنی ترجمه کرد.به هر حال ، ساباکی به حرکت ، که اغلب با کنترل و گاه با آماده سازی برای حرکت بعدی همراه است اشاره دارد. مثلآ ازساباکی می توان در اشاره به آموزش اسب اشاره کرد. سوار کار حرکات خاصی را اجرا کرده تا حیوان را کنترل کند و همین امر باعث می شود که حیوان طبق علاقه ونظر او رفتار و عمل کند. ساباکی به صورت حرکت مدافع در خط وبه وضعیت حمله متقابل تفسیر می شود و این حرکات کنترل شده ، در آماده سازی متقابل ، اساس استراتژی بعضی از سبکها مانند انشین است .

ساباکی چیست ؟

ساباکی شیوه ای واحد از حمله از طریق ترکیب دفاع وحمله و به حریف می باشد.
ساباکی از یا چهار حرکت دورانی اساسی در پاسخ به حمله مهاجم استفاده می کند.حرکات دفاع کننده را به خارج سمت چپ یا راست حمله برده وکمی حریف رابه جلو یا عقب خواهد فرستاد.
در صورت حرکت مدافع به پشت سر مهاجم خواهد بود. این عمر پیشرفت مدافع را در حمله از جلو محدودمی کند.علاوه بر این عمل فوق به مدافع اجازه می دهد که ( نقطه کور ) را در موقعیت مهاجم به وجود آورد .
یکبار که مدافع ( نقطه کور ) مزبورراتعین کرد.پیشرفت استراتژیکی خاصی را ازطریق ورود به ( نقطه کور ) ودرنظر گرفتن ترکیبات مختلف مشت لگدحاصل خواهد کرد .
اصلآ مهم نیست که فاصله دو حریف نسبت به یکدیگر کوتاه ، متوسط یا زیادی باشد . بلکه حرکات مناسب واجرای صحیح درجهت خارج شدن از تیررس ضربه ، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد . یاد بگیرید از هرسه نوع فاصله یاد شده آگاه بوده وساباکی که هریک کاربرد دارد را اجرا نمایید.

ساباکی تایمینگ چیست ؟

اصطلاحی معادل تایمینگ در زبان فارسی وجود ندارد یا حداقل به راحتی نمی توان اصطلاح معادل تایمینگ را استفاده نمود .
تایمینگ رامی توان به معنی : زمان مناسب در بهترین موقعیت نامبرد ، تایمینگ نه تنها در هنرهای رزمی بلکه در کلیه ورزشها مورد استفاده قرار می گیرد ولی آنچه قابل توجه است برنامه ریزی مدرن برای استفاده از تایمینگ می باشد که این مهم را کانچو نینو میا یکی از نوابغ کاراته جهان توانسته است درانشین به نام ساباکی تایمینگ برنامه ریزی نماید . تلفیق تایمینگ وساباکی باعث می گردد تا کاراته کار بتواند به صورت کاربردی از آن استفاده نماید ، تمرینات منظم ساباکی تایمینگ باعث خواهد شد تا کاراته کار با سرعت عمل بهتر در موقعیت کامل مسلط بر حریف قرار گیرد .
ساباکی تایمینگ همچنین دید و ذهن مبارز راقوی می کند .مبارز با این تمرینات در مبارزه خود از اعتماد و به نفس بیشتری برخوردار خواهد بود .
منبع:رزمی کار


 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.