مینا سعیدی

رفتار همسرم خسته کننده س"چیکار کنم؟

سلام خسته نباشید. من خانومی ۲۰ ساله هستم.و یکساله نامزدم.هردو تقریبا منطقی هستیم و من نسبت به همسرم احساسی ترم و دوسدارم در این دوران از زندگیمون لذت ببریم.اما او حتی خرید رفتن را علاقه ندارد.اینکه دو نفری بیرون بریم را دوس ندارد.اگر بریم هم غر میزند.البته کلا بیرون نمیرود نه تنها با من بلکه با بقیه هم همینطوره.اینکه آینده نگری کنیم و اینکه شاد باشیم و خوش بگذرونیم و خودش هم قبول دارد و میگه از وقتی نامزد کردیم اون خیلی خنثی شده انگار زندگی و آدماش واسش مهم نیستن.تا حالا یبار قهر نکردیم ولی بحث پیش اومده.حتی خودشم از این رفتاراش عذاب میکشه من حس میکنم شخصیت دو قطبی داره.گاهی شاده و گاهی افسرده.من یه فردیم که کاملا شادم و هیجانی .اما اون تلاششو میکنه ولی واقعا هیچ فرقی نکردده.میگه بهتره بمیرم که هم تو و هم خانواده رو اینجور دارم ناراحت میکنم.و اینکه خودشو مقصر میدونه.گاهی اوقات هم احساساته من نادیده گرفته میشه.من اما در حق او کوتاهی نمیکنم از هر لحاظ.من گاهی واقعا خسته میشم.نمیدونم چه کنم؟ممنون میشم راهنمایی کنید مرا👌
سه‌شنبه، 15 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

مینا سعیدی

رفتار همسرم خسته کننده س"چیکار کنم؟

مینا سعیدی ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 20 ساله )

سلام خسته نباشید.
من خانومی ۲۰ ساله هستم.و یکساله نامزدم.هردو تقریبا منطقی هستیم و من نسبت به همسرم احساسی ترم و دوسدارم در این دوران از زندگیمون لذت ببریم.اما او حتی خرید رفتن را علاقه ندارد.اینکه دو نفری بیرون بریم را دوس ندارد.اگر بریم هم غر میزند.البته کلا بیرون نمیرود نه تنها با من بلکه با بقیه هم همینطوره.اینکه آینده نگری کنیم و اینکه شاد باشیم و خوش بگذرونیم و خودش هم قبول دارد و میگه از وقتی نامزد کردیم اون خیلی خنثی شده انگار زندگی و آدماش واسش مهم نیستن.تا حالا یبار قهر نکردیم ولی بحث پیش اومده.حتی خودشم از این رفتاراش عذاب میکشه من حس میکنم شخصیت دو قطبی داره.گاهی شاده و گاهی افسرده.من یه فردیم که کاملا شادم و هیجانی .اما اون تلاششو میکنه ولی واقعا هیچ فرقی نکردده.میگه بهتره بمیرم که هم تو و هم خانواده رو اینجور دارم ناراحت میکنم.و اینکه خودشو مقصر میدونه.گاهی اوقات هم احساساته من نادیده گرفته میشه.من اما در حق او کوتاهی نمیکنم از هر لحاظ.من گاهی واقعا خسته میشم.نمیدونم چه کنم؟ممنون میشم راهنمایی کنید مرا👌


مشاور: احسان فدایی

خواهر محترم، ضمن سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، احساس شما را خوب می فهمیم و می دانیم آنچه که از ازدواج خود به دنبال آن بودید را دریافت نکرده اید. طبیعتا هر کسی در ازدواج دنبال هدفی است و مهمترین هدف به گفته قرآن کریم همان آرامشی است که متأسفانه شما آن را از همسرتان دریافت نمی کنید و از این بابت در اذیت هستید. البته طولانی شدن دوران عقد نیز این آسیب ها را بیشتر می کند. لذاست که باید تا حد امکان سعی خود را بنمایید هر چه سریعتر مشکلات را حل نموده و زندگی مشترک را شروع کنید و الا با مسائل اختلافی بیشتری روبرو می شوید.
اگر به دقّت بنگرید، درخواهید یافت شما تنها فردى نیستید که با این مسائل در خانواده خود به ویژه در دوران آغازین زندگی مشترک مواجه هستید؛ متأسفانه بسیاری از مسأله مشابه شما رنج می­برند؛ لذا آن را به عنوان یک مسأله ببینید نه یک معضل و مشکل لاینحل که بخواهید در مقابل آن کم بیاورید.
قبل از ارائه راهکار درباره سوال شما نکته مهمی به نظر می رسد که لازم است مورد توجه قرار گیرد :
تجربه نشان داده است زوج های جوان در دوران عقدشان به خاطر عدم آشنایی با روحیات و اخلاقیات همدیگر و اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه ها در مسائل جزئی زندگی دچار تنش می شوند. کمال خواهی، مطلق نگری و ایده آل گرایی آنها اگر به همراه حلم و بردباری و سعه صدر نباشد شیرینی دوران نامزدی را به تلخی تبدیل می کنند.
البته اختلاف نظر و عقیده در ابتدای زندگی برای دختر و پسری که از خانواده های مختلف و روحیات متفاوت برخوردارند زیاد دور از انتظار نیست و مشکل مهمی نیست، به شرطی که زود حل شود و طولانی یا مکرر نشود. زیرا ازدواج چون نهال نوپایی است که اگر در معرض مداوم طوفان اختلاف و درگیری ها قرار گیرد امکان شکسته شدن دارد. پس باید هوشیار باشند و اجازه ندهند مسائل جزئی و سطحی خللی در زندگی آنها ایجاد کند.
حتما میدانید برخی از مشاوران دوران عقد را به برزخ زن و شوهر تشبیه می کنند، چراکه زن و مرد نه به صورت کامل مستقل شده اند تا شرایط و قوانین زندگی مشترک بر روابط آنان حاکم باشد و نه اینکه مجرد هستند تا احساس رهایی و بی مسئولیتی دوران مجردی را داشته باشند، از اینرو برخی از رفتارهای زن و مرد مقتضای این دوران است و پس از سپری شدن این دوران و تشکیل زندگی مشترک خود به خود حل می شود. در ضمن از آنجا که دختر و پسر در ابتدای راه تشکیل زندگی مشترک هستند، هنوز در فضای دوران مجردی هستند و با بسیاری از وظایف یک فرد متاهل آشنا نیستند و به همین دلیل ممکن است در برخی مواقع رفتارهایی از زن و مرد سر بزند که موجب آزردگی شریک زندگی آنان شود.
اما در مورد رفتارها و شیوه برخورد با همسرتان که به نظر می رسد ایشان دو قطبی نیستند ولی تا حدودی درون گرا هستند و شما برون گرا هستید، لازم است به راهکارهایی عمل نمایید تا هم اینکه او را بیشتر درک کنید و هم بتوانید تغییراتی در روحیه ایشان ایجاد کرده و مطابقت پیدا کنید. ضمنا قبل از ارائه راهکارها توصیه می کنیم جهت تداوم و ایجاد تغییراتی در زندگی تان حتما به مشاور خانواده نیز مراجعه نمایید تا همسرتان بیشتر و دقیق تر مورد بررسی قرار گیرد.
اما راهکارها:
1. به همسرتان توجه کنید و علاقه خود را به او با زبان ابراز دارید.
اغلب مردان دوست دارند که از آن ها تعریف و تمجید شود. آن ها تشنه تعریف و تمجید شما هستند. وقتى مردى تمجید شود مایل است به سرعت به آن پاسخ دهد. به او بگویید که چه همسر توانا و خوبى هستى و از این که شوهر شماست چه قدر خوشحالید. به شوهرتان بگویید که دوستش دارید و او را مناسب ترین مردى مى دانید که می توانستید با او ازدواج کنید.
2. با همسر خویش خوش رو و خوش زبان باشید.
از نکات بسیار مهم در جلب محبت شوهر، رعایت اخلاق حسنه است. همیشه با گرمى و مهربانى و به آهستگى با شوهر خود صحبت کنید. هیچ گاه صدایتان را در مقابل او بلند نکنید. مبادا کلمات توهین آمیز درباره او به کار برید. هرگز او را به دلیل معایب یا نواقصش مورد استهزا قرار ندهید. حتى اگر همسرتان احترام شما را نگه نمى دارد برخورد خوب خود را کنار نگذارید و مطمئن باشید رفتار صحیح شما به تدریج او را اصلاح خواهد کرد.
3. روابط اجتماعی او را با دوستان و فامیل تقویت کنید. شما سر صحبت را باز کنید، و با او حرف بزنید؛ با همسرتان شوخی کنید و او را بخندانید؛ کنارش بنشینید و با او درد دل کنید؛ از اتفاقاتی که در روز برایش رخ داده بپرسید، به سخنانش با توجه و علاقه گوش دهید؛ کنار همسرتان بنشینید و با هم فیلم مورد علاقه‌اش را تماشا کنید.
4. به یاد داشته باشید که عدم ابراز علاقه و درون گرایی همسر خود را یک مشکل جدی نپندارید بلکه همان گونه که گفتیم اگر عدم ابراز علاقه و درون گرایی جزو شخصیت ایشان باشد شما تا حدی باید مدارا کنید و این را بدانید که خصوصیتی که طی چندین سال در او شکل گرفته نباید انتظار داشته باشید که زود هنگام برطرف شود.
5. در حق او دعا کنید و از خداوند بخواهید که به او کمک کند و موجبات اصلاح و هدایت او را فراهم نماید.
6. رفتار شما با وى باید به گونه ‏اى باشد که تحت تأثیر اخلاق، عواطف و نحوه برخوردتان قرار گیرد تا جایی که به افکار و اندیشه‏ هاى شما علاقه ‏مند شود و با نفوذ در قلب و دل او، بتوانید تغییرى در فکر واندیشه وى ایجاد کنید.
در پایان از همسرتان می خواهیم هیچ گاه آرزوی مرگ نکند زیرا این کارنوعی فرار از مشکل و پاک کردن صورت مسئله است. پس همواره او را تشویق به مطابقت با خودتان کنید و آماده زندگی مشترک شوید.

در این رابطه مطالعه کتاب های زیر نیز مفید خواهد بود :1
. آئین همسرداری : دوروتی کارنگی، ترجمه مهستی شهلایی.
2. همسرداری : ابراهیم امینی (کتاب اسلامی و متناسب با فرهنگ ما).
3. زن، مرد، ارتباط : تألیف جان گری، ترجمه مهدی قراچه داغی.
آینده‌ای پر از نشاط و سعادت برای شما آرزومندیم.
موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.