ناشناس

پسرم به حرف من گوش نمی کند و لجبازی می کند!

سلام خسته نباشید.لطفا راهنماییم کنین.با پسرم که ۴سالشه نمیتونم ارتباط بگیرم و دوست بشم.خیلی با من لجبازی میکنه یه کاری وحرفی بهش میگم گوش نمیکنه حتی با زبون نرم و مهربونی میگم نمیشه و کار خودش میکنه که آخرش من عصبانی میشم و کارمون به دعوا میرسه وکتک میرسه...برعکس خیلی به حرف باباش..دلم میخواد باهام دوست باشه و لجبازی نکنه...راهنماییم کنین چیکار کنم سپاس
دوشنبه، 1 خرداد 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فاطمه سادات زاهدی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

پسرم به حرف من گوش نمی کند و لجبازی می کند!

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 29 ساله )

سلام خسته نباشید.لطفا راهنماییم کنین.با پسرم که ۴سالشه نمیتونم ارتباط بگیرم و دوست بشم.خیلی با من لجبازی میکنه یه کاری وحرفی بهش میگم گوش نمیکنه حتی با زبون نرم و مهربونی میگم نمیشه و کار خودش میکنه که آخرش من عصبانی میشم و کارمون به دعوا میرسه وکتک میرسه...برعکس خیلی به حرف باباش..دلم میخواد باهام دوست باشه و لجبازی نکنه...راهنماییم کنین چیکار کنم
سپاس


مشاور: فاطمه سادات زاهدی

با سلام و وقت بخیر خدمت شما همراه گرامی راسخون

خوشحالم که در این مسیر کنار شما هستم

اولین و مهم ترین مساله این است که شما مادر عزیز فراموش نکنید فرزند دلبندتان در سن 4 سالگی و اوج سن لجبازی قرار دارد و اینگونه رفتارها از او می تواند طبیعت سن 4 سالگی باشد ؛ اما مهم است که بدانیم چطور در برابر رفتارهای لجبازانه ی او رفتار کنید که این لجبازی را چند برابر نکنید .
 

بچه ها معمولا زمانی که خواسته ای دارند و آن خواسته از سمت والدین انجام می شود به سمت لجبازی می رود ، بهتر است در این طور مواقع از شیوه های رفتاری مثل پرت کردن حواس، جایگزین کردن، پیشنهاد دادن و ... استفاده کنید و وارد بازی با او نشوید . حتی می توانید چند وقتی رفتار پدر با او را زیر نظر داشته باشید و ببینید پدر در این طور مواقع با بچه چطور رفتار می کنند که شما هم همانطور رفتار کنید ( بهتر است شیوه تربیتی و برخورد والدین باکودک یکسان باشد تا کودک دچار دوگانگی در تربیت نشود ) .


سعی کنید نیازهای او را  در حد امکان تامین کنید در صورتی که نمی توانید به هر دلیلی نیازهای او را تامین کنید بهتر است با ذکر دلیل قانع کننده (نه اینکه چون من  مامان میگم این کار رو انجام نمیدم ، بلکه مثلاً چون سرماخوردی و بستنی برایت ضرر دارد الان نمی توانیم بستنی بخریم ) می توانید او را از این خواسته منصرف کنید و به جای آن چیز دیگری را که مورد علاقه ی بچه است و ضرر ندارد را جایگزین آن کنید .
 

یادتان باشد والدین به هیچ عنوان اجازه ی تنبیه فیزیکی فرزند را ندارند، چرا که الان او کودک است و والدین توانشان از او بیشتر است اما روزی این چرخه ی توانایی تغییر پیدا می کند و ممکن است او دست رو والدین بلند کند ، پس بهتر است در مواقعی که فکر می کنید کار به برخورد فیزیکی می کشد، کنترل خشم داشته باشید و از آن محیطی که در آن قرار دارید خود یا کودک  را دور سازید .
 

در صورتی که راهکارهای  فوق نتیجه بخش نبود ، می توانید جهت بررسی بیشتر از یک مشاور کودک و فرزندپروری کمک تخصصی تر به صورت حضوری دریافت نمایید .
 

امیدوارم در مسیر فرزندپروری بهترین ها در انتظار شما باشد .
 

موفق و پیروز باشید
 

فاطمه سادات زاهدی

کارشناس ارشد مشاوره

درمانگر کودک و نوجوان



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما