سه‌شنبه، 25 شهريور 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

احکام مسائل متفرقه | خرافات: سوال یک

پرسش :

در مجلّه اى مطلبى چاپ شده که به خط مبارک حضرت ولى عصر (علیه السلام) نسبت داده شده، و در شماره 21 همان مجلّه ضمن چاپ مجدّد دست خط مذکور، توضیحاتى ارائه شده است. با توجّه به این که امکان موضع گیرى هاى متفاوت در مورد آن در جامعه تشیّع وجود دارد، استدعا دارد نظر مبارک را جهت تثبیت قلوب مؤمنین در موارد ذیل مرقوم فرمایید: الف) آیا انتساب این نامه به امام عصر (علیه السلام) صحّت دارد؟ ب) در صورت صحّت، آیا ترویج آن لازم است؟ ج) در صورت عدم صحّت، باید با آن چگونه مقابله کرد؟


پاسخ :
پاسخ این سؤال روشن است. طبق دستورى که قرآن مجید به ما مى دهد و ائمّه معصومین (علیهم السلام) نیز فرموده اند ما این گونه ادّعاها را که مبتنى بر ضوابط و ادلّه دینى نیست نباید بپذیریم و اگر این راه گشوده شود خطرات بزرگى براى عالم اسلام دارد، چرا که افراد سودجو مى توانند دستخط هایى را بصورت مشابه آنچه در اینجا آمده بنویسند و شرایط مشابهى به وجود آورند و مردم را از راه اسلام واهل بیت: منصرف سازند بنابراین لازم است اکیداً جلوى این گونه کارها گرفته شود.

منبع: استفتائات جدید، آیت‌‌ الله العظمی مکارم شیرازی دام ظله، جلد 4، تهیه و تنظیم: ابوالقاسم علیان نژادی، قم: انتشارات امام علی بن ابی‌طالب علیه ‌السلام، 1393.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.