شنبه، 17 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

گرفتن وام بانکی به نام اقوام برای خود و خودداری از پرداخت اقساط آن

پرسش :

3 سال پیش پسردایی ما با آشناهایی که داشت از یک بانک خصوصی 3 وام 15 میلیونی بنام خودم، برادرم و مادرم گرفت روی هرسه وام مرحوم پدرم نامه کسر از حقوق برای ضمانت گذاشت. پس از واریز، پسردایی‌ام، وام ها را خودش برداشت و از دادن آن به خودمان امتناع کرد؛ باقول اینکه اقساطش را خودش پرداخت می‌کند؛ اما پس از مدتی اقساط معوق شد و بانک روی حقوق پدرم که بعدفوت به مادر و 2 خواهرم داده میشه، اقدام کرد. متاسفانه پسردایی‌ام پاسخگو نیست. لطفا راهنماییمان کنید.


پاسخ :
متاسفانه علیرغم هشدارهای مکرر به افراد مبنی بر ضرورت رعایت جوانب احتیاط در روابط مالی با دوستان و اقوام، شاهد بروز بسیاری از مشکلات این‌چنینی برای افراد به واسطه این اعتماد های بیجا می باشیم.

شما نباید وام دریافتی به نام خودتان را در اختیار دیگری می گذاشتید؛ چه اینکه از ظاهر سوال بر می آید توافق اولیه شما بر همین موضوع استوار بوده است.

اما از نظر قانونی شما در برابر بانک نمی توانید به این موضوعات استناد نمایید. لذا شما، برادر و مادرتان و نیز پدرتان به عنوان ضامن در برابر بانک مسئول باز پرداخت وام می باشید. بدیهی است که پس از پرداخت این امکان برای شما وجود خواهد داشت تا با اثبات واقعیت و این امر که وام ها را شخص دیگری دریافت کرده است، علیه شخص موصوف اقدام قانونی انجام دهید.

منبع: میزان آنلاین


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.