چهارشنبه، 12 آذر 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

علل بیماری یبوست در کودکان

پرسش :

علل بیماری یبوست در کودکان چیست و برای درمان این بیماری چه روشی را پیشنهاد می‌کنید؟


پاسخ :
بیماری یبوست از علل متفاوتی برخوردار است. لذا در اولین گام به والدین توصیه می‌شود از خوددرمانی پرهیز کنند. مراجعه به متخصص کودکان و مشخص شدن علت اصلی یبوست در این مرحله بسیار حائز اهمیت است به دلیل اینکه این بیماری می‌تواند بر اساس اختلالات آناتومی بدن و بیماری‌های عصبی روده تا مصرف دارو توسط مادر ایجاد شود.

مصرف فلوکستین و داروهای مرتبط با اعصاب توسط مادر می‌تواند باعث بروز یبوست در نوزاد شود. همچنین برخی از بیماری‌های غدد می‌تواند در بروز این بیماری نقش داشته باشد اما در اغلب موارد این بیماری را می‌توان با یک رژیم غذایی پرفیبر درمان کرد. درمان یبوست نیاز به یک دوره طولانی‌مدت دارد و باید دید که بدن کودک به کدام روش درمانی پاسخ می‌دهد.

در خصوص تغذیه مناسب برای درمان این بیماری باید بگوییم که خوردن غذاهایی که از فیبر زیادی برخوردار هستند مانند میوه، سبزی و همچنین پرهیز از مصرف غذاهای کم‌حجم و پرانرژی مانند چیپس و پفک می‌تواند در درمان این بیماری کمک کند.

برای تشخیص یبوست معمولاً نیاز به انجام پادیوم‌الما، کولونوسکوپی یا سونوگرافی است و اگر درمان بعد از تشخیص دقیق انجام شود نتایج بهتری در پی خواهد داشت.

​​​​​​​منبع: www.hidoctor.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.