سه‌شنبه، 18 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

وضعیت کنونی مقاومت در کرانه‌ باختری

پرسش :

الان اوضاع مقاومت در کرانه‌ باختری چگونه است؟ برای تقویت و مسلح‌ کردن کرانه‌ باختری چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟


پاسخ :
پاسخ از آقای دکتر مسعود اسداللهی، کارشناس و تحلیلگر مسائل منطقه:
در حرکت کلی مقاومت ما شاهد آن هستیم که مقاومت در کرانه‌ی باختری ادامه پیداکرده و این‌گونه نبوده که مقاومت تحت فشارهای رژیم صهیونیستی و ارگان‌های امنیتی حکومت خودگردان رنگ ببازند و متوقف شود. این را در تحولات اخیر دیدیم. همین گروه‌های مقاومت با حرکت‌های مردمی که در کرانه‌ی باختری انجام دادند، نشان دادند که حضور قوی، زنده و با نشاطی دارند، ولی چون شرایط کرانه‌ی باختری متفاوت از شرایط نوار غزه است، شکل و نوعش هم متفاوت است.

امّا برای تقویت و مسلح‌کردن کرانه‌های باختری اقدامی که می‌توان انجام داد، صرف‌نظر از دیدگاه‌های سیاسی‌ و ایدئولوژیک،‌‌ حمایت از گروه‌ها و شخصیت‌ها و جریان‌هایی است که در کرانه‌ی باختری به امر مقاومت ایمان دارند؛ حتی باید از جریان‌هایی که در درون فتح و سازمان آزادی‌بخش فلسطین که از روند سازش سرخورده شدند، حمایت‌ کرد. این کار شرایط را در کرانه‌ی باختری بیش از پیش به نفع مقاومت تغییر می‌دهد و به‌نوعی وحدت رویه و وحدت هدف را در گروه‌های مختلف فلسطینی در کرانه‌ی باختری برای مقاومت علیه اعمال وحشیانه و نژادپرستانه‌ی صهیونیست‌ها ایجاد می‌کند. صحنه‌ی کرانه‌ی باختری، صحنه‌ای است که ماهیت نژادپرستانه‌ی رژیم صهیونیستی را خیلی روشن نشان می‌دهد.

نحوه‌ی تعامل نظامیان رژیم صهیونیستی با مردم و اهالی کرانه‌ی باختری و حتی با مسئولان حکومت خودگردان این‌قدر آشکار و علنی است که برای هیچ‌کس شکی باقی نمی‌گذارد که ماهیت رژیم صهیونیستی یک ماهیت نژادپرستانه است.

هر بیننده‌ای به‌خصوص ناظران بین‌المللی وقتی گشتی در کرانه‌ی باختری می‌زنند و پست‌های ایست و بازرسی و رفتار توهین‌آمیز و تحقیرآمیز با شهروندان عادی فلسطینی را می‌بینند، اعتراف می‌کنند که صهیونیست‌ها یک رژیم آپارتاید و تبعیض‌نژادی تشکیل داده‌اند. بنابراین، تقویت وحدت بین گروه‌های فلسطینی و هدایت آن‌ها به‌سمت مقاومت همه‌جانبه، منسجم و یک دست بهترین راهکار تقویت مقاومت در کرانه‌ی باختری است.

رهبر معظم انقلاب از چند سال قبل این رهنمود را مطرح کردند که بعد از غزه الآن نوبت مسلح‌کردن مردم ساکن در کرانه‌ی باختری است تا از خودشان دفاع کنند و با دست خالی در مقابل ماشین جنگی رژیم صهیونیستی قرار نگیرند.

منبع: khamenei.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.