پنجشنبه، 4 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

پرسش :

دانشجويم و به خاطر مشكلات اقتصادي از ازدواج خود پشيمانم جهت فايق آمدن براين نوع مشكلات ورسيدن به يك زندگي متعادل مراراهنمايي فرماييد؟


پاسخ :
وجود مشكلات اقتصادي در آغاز زندگي آن هم در شرايط كنوني جامعه و پيش از كاريابي امري طبيعي است درعين حال جناب عالي براي فائق آمدن بر مشكلات ذكر شده بايد چند نكته را در نظر گيريد:
1) وضعيت اقتصادي خود را به نحو احسن به همسر خود تفهيم و او را براي پذيرش يك سري مشكلات از نظر روحي آماده نماييد. البته توجه داشته باشيد كه در اين زمينه ره افراط نپوييد و بيش از حد دم از مشكلات نزنيد؛ زيرا موجبدلسردي او از زندگي خواهد شد و در كنار تبيين مشكلات نسبت به آينده نيز اميد بدهيد ولي از اميد كاذب كه بسا توقعآفرين است خودداري كنيد.
2) سطح زندگي خود را متناسب با شرايط اقتصادي موجود تنظيم كنيد و بنا را براين بگذاريد كه زندگي را از صفرشروع نموده و تدريجا بسط و توسعه دهيد. به نظر مي‏رسد بيش از مشكلات اقتصادي جامعه چيزي كه زندگي را بربسياري از مردم و بويژه جوانان خواستار ازدواج دشوار ساخته فرهنگ و الگوي مصرف است. ما نبايد انتظار داشتهباشيم كه از آغاز يك زندگي كامل با تأمين همه نيازها داشته باشيم بل مي‏توان از صفر شروع كرد و يكي يكي برمشكلات فائق شد.
3) در صورت امكان از وام ازدواج دانشجويي استفاده كنيد.
4) نظر به اينكه تحصيلات شما رو به اتمام است وضعيت شما از بسيار از دانشجويان متأهل سريع‏تر سامان خواهديافت لذا شما هم اكنون بايد در جستجوي كار باشيد. البته اگر كار ايده‏آل خود را نيافتيد هم اكنون مي‏توانيد به طورموقت فعاليت نازل تري را آغاز نموده و تدريجا به حد مطلوب برسانيد.
5) در صورتي كه فقط مراحل اوليه ازدواج را پشت سر گذاشته‏ايد مي‏توانيد كمي تا رسيدن به وضعيت مطلوب تر اينمرحله را طولاني سازيد.
6) در نهايت به خداوند منان اعتماد و توكل داشته باشيد و در كنار آن به جديت و تلاش بپردازيد.
www.eporsesh.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.