فرار از یکنواختی در زندگی مشترک

بسیاری از افراد متأهل از یکنواختی زندگی زناشویی شکایت می‏کنند. یکنواختی می تواند با خود بی‏حوصلگی، کسلی و بی اهمیت شدن نسبت به همه چیز را بیاورد و در موارد حادتر منجر به افسردگی، جدایی یا طلاق عاطفی شود.
دوشنبه، 21 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
فرار از یکنواختی در زندگی مشترک
احساس یکنواختی، ممکن است آسیب‏های جدی به روابط همسران بزند.
 
خلاصه : بسیاری از افراد متأهل از یکنواختی زندگی زناشویی شکایت می‏کنند. یکنواختی می تواند با خود بی‏حوصلگی، کسلی و بی اهمیت شدن نسبت به همه چیز را بیاورد و در موارد حادتر منجر به افسردگی، جدایی یا طلاق عاطفی شود. 

تعداد کلمات 1181 / تخمین زمان مطالعه 6 دقیقه

فرار از یکنواختی در زندگی مشترک

به فکر چاره باشید

وقتی با برخی از افراد صحبت می کنیم می بینیم بعد از گذشت چند سال (و شاید هم کمتر) تقریبا همه کارها و اقدامات خود در زندگی زناشویی را روتین و تکراری می دانند؛ دیگر آن شوق قبل از دیدار و آن سرخوشی و انرژی بعد از ملاقات وجودت ندارد. اگر شما هم نگران یکنواخت شدن زندگی زناشویی هستید یا به آن مبتلا شده اید، توجه به موارد زیر و استفاده از آنها در زندگی زناشویی، شاید بتواند زندگی شما را نسبت به یکنواخت شدن نجات دهد. 
 

به استقبال تغییر بروید 

سخت‌ترین قسمت رشد کردن این است که چیزهایی که به آن عادت کرده‌اید را کنار بگذارید و با چیزهایی جلو روید که برایتان جدید است. بعضی‌وقت‌ها باید دست از نگران بودن، تعجب کردن، شک کردن بردارید و ایمان داشته باشید که همه چیز خوب پیش خواهد رفت. به سردرگمی‌هایتان بخندید، هوشیارانه در زمان حال زندگی کنید و از هر چه که زندگی برایتان پیش می‌آورد لذت ببرید. شاید آخر کار به آنجایی نرسید که ابتدا قصد داشتید، اما به همان جایی خواهید رسید که باید می رسیدید.
 

تازه، خلاق و متنوع باشید

انسان ها نسبت به تغییرات ناگهانی و هیجانی، کنجکاو هستند و احساسی از شادی برای آنها به ارمغان می‏آورد. شاید مهمترین راهکار جلوگیری و مقابله با یکنواختی این است که مقداری از خلاقیت خود استفاده کنید تا اتفاقات جدید و متنوعی را به زندگی زناشویی تان هدیه کنید. 
با کمی تأمل می توانید تغییراتی مهم و کم هزینه و حتی بدون هزینه را فراهم کنید؛ مثل اضافه کردن پسوند و پیشوند جدید و محبت آمیز به اسم همسرتان، قرار ملاقات جدید گذاشتن، تغییر دکوراسیون منزل به خصوص اتاق خواب، پوشش تازه و… 

بیشتر بخوانید : مفاهیم خلاقیت و نو آوری

روابط زناشویی را متنوع کنید

یکی از مسائلی که در این موضوع نقش مهم و اساسی دارد روابط زناشویی همسران است. بنابراین در مورد رابطه زناشویی جذابیت و تنوع بیشتری داشته باشید، یعنی هر دفعه که قصد رابطه دارید، سعی کنید متفاوت باشید، و پوزیشن های مختلف رابطه زناشویی را امتحان کنید، که می‏توانید در مورد پوزیشن های مختلف در هنگام رابطه جنسی، در اینترنت جستجو کنید و از آنها مطلع شوید، علاوه بر پوزیشن های مختلف، در زمینه های دیگر هم میتوانید تنوع داشته باشید. همچنین خود شما میتوانید هر دفعه متفاوت باشید و آرایش متفاوتی داشته باشید، و یا هر بار لباسهای مختلفی بپوشید، یک بار با لباس کامل و مثلا لباس بیرونی باشید، یک دفعه با لباس خواب و ..، و بعد شما و همسرتون بهترین مواردی که برای شما و همسرتان لذتبخش‏تر هست را انتخاب و بیشتر آن موارد را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید : روابط جنسی در روابط زناشویی


روزها و تاریخ های مهم را زنده کنید

گاهی مشاهده می شود برخی از زوحین پس از گذشت سال ها، دیگر نسبت به هیجان ناشی از روز آشنایی، روز عقد، روز تولد و…بی تفاوت هستند.برای گریز از یکنواختی خوب است این روزها را مانند سابق و حتی پرهیجان تر و با یک برنامه به یادماندنی جشن بگیرید و از بودن با هم احساس شادی و غرور کنید. 
 

به خاطرات و علائق مهم هم توجه کنید

این صحنه را تصور کنید: دوازده سال از زندگی زناشویی شما می گذرد که همسرتان به خانه می آید و از شما برای دیدن یک فیلم دعوت می کند، وقتی فیلم شروع می شود یادتان می افتد این نخستین فیلم مشترکی بود که با همسرتان سال ها پیش دیدید؛ شاید حسی خوبی در شما ایجاد شود وقتی همسرتان زندگی و گذشته و علایق شما را به خاطر دارد.این مثال کوچکی از اقدامی است که شما می توانید خاطرات و علایق همسرتان را زنده کنید. 
 

فکر کنید تازه ازدواج کردید

وقتی به شما گفته می شود چرا اینگونه لباس می پوشید یا چرا دیگر نامه عاشقانه نمی نویسید، می گویید خوب ما سال هاست ازدواج کردیم، دیگر برای هم غریبه نیستیم، حوصله این کارها را نداریم، اینجور رفتارها خیلی دیگر لوس است و…سوال دیگر: چرا در ابتدای آشنایی تان این کارها لوس نبود و با ذوق و شوق انجام می دادید؟ شاید شما بگویید خوب آن موقع داغ بودیم و رابطه مان تازه بود. بله من هم همین را می خواهم بگویم، که برای گرم ماندن و تازه شدن رابطه، باید کارهای رمانتیک و روش های ابراز علاقه را به صورت مستمر انجام دهید. 
 

حداقل هفته ای یک بار ساعتی با هم باشید

یکنواختی در زندگی زناشویی گاهی باعث می شود حتی نیازهای طبیعی خودمان را در رابطه فراموش کنیم. لازم است در طول هفته زمانی را با توافق قبلی تعیین کنید که در آن با هم هستید و به نیازهای هم توجه می کند.چه خوب که با کارهای کوچکی این زمان را برای هر دو رمانتیک کنید. 

کارهای کوچک اما زیبا و تاثیر گذار:
1 - خصوصیات فردی همسر خود را شناسایی کنید. این که از چه رنگی خوشش می‌آید؟ چه غذاهایی را دوست دارد؟ به چه تفریحاتی علاقه ‌مند است؟ چه نوع فیلم‌ هایی را می‌پسندد؟ چه گُلی را دوست دارد؟ و چیزهایی از این قبیل...
2 - اگر قرار است فهرست خریدی را به همسرتان بدهید به جای نوشتن اقلام مورد نظر روی یک ورق پاره، از یک ورق زیبا و ترجیحاً رنگی استفاده کنید. در ابتدا یک جمله محبت‌آمیز بنویسید و آخر فهرست هم عبارت «دوستت دارم» را فراموش نکنید.
3 - ورق‌های کوچک رنگ و وارنگی که این روزها در بازار فراوان شده است، خیلی مناسب هیجان‌بخشی به زندگی شماست! هر بار یک نامه کوتاه در حد چند جمله روی یکی از آن ورق ‌ها بنویسید و در جایی از خانه که در معرض دید همسرتان است، بچسبانید.
4 - هر چند وقت یک بار یک نامه بنویسید و آن را در جیب یکی از لباس‌ های همسرتان پنهان کنید. وقتی آن را پیدا کند و بخواند قطعاً شگفت‌زده خواهد شد.
5 - روز تولد شوهرتان به جای این که مستقیم کادویش را تقدیم کنید، هدیه را در جایی پنهان کنید و بعد روی تعدادی از برگه ‌های کوچک فلش بزنید و او را به سمت جایی که هدیه را در آنجا قرار داده‌اید، هدایت کنید.
6 - بدون هیچ مناسبتی وقتی که در محل کار است به او زنگ بزنید و بگویید دلتان برایش تنگ شده!
7 - بپرسید چه غذایی دوست دارد تا برایش بپزید.
8 - به او بگویید که از این که او را دارید چقدر خوشحالید و عاشقانه دوستش دارید.
9 - همیشه در برابر او خدا را شاکر باشید که همسری هم چون او برایتان مقدر کرده است.
10 - نیازی نیست برای جشن تولدش کیک بزرگ و گران ‌قیمت بخرید. این که خودتان کیک تولدش را درست کنید لذت‌بخش‌تر خواهد بود.
11 - برایش گُل بخرید! این کار ساده تأثیر فوق‌العاده‌ای بر روحیه اش خواهد گذاشت.
12 - ظاهر آراسته ای داشته باشید.
13 - تلاش کنید برای بیشتر وعده‌های غذایی که با هم هستید یک سورپرایز داشته باشید.

منبع: 
سایت آکا ایران
سایت ایرونیا
سایت نیک صالحی
 

بیشتر بخوانید :
ده خواسته زنان از همسران
وظایف زن نسبت به شوهر



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما