8 راه برای فراموشی شکست های گذشته

آیا گاهی در می یابید در گذشته گیر کرده اید و افسوس می خورید؟ خیلی به خودتان سخت نگیرید، همه ی ما این را تجربه کرده ایم. ولی آن کسی در زندگی موفق است که راه رهایی از گذشته را دریافته باشد. در این نوشتار ۸ راه آسان برای رهایی از گذشته و دستیابی به موفقیت در زندگی را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.
دوشنبه، 7 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
8 راه برای فراموشی شکست های گذشته
گاه اندیشه در شکست های گذشته، مانع رسیدن به موفقیت است.
 
چکیده:  آیا گاهی در می یابید در گذشته گیر کرده اید و افسوس می خورید؟ خیلی به خودتان سخت نگیرید، همه ی ما این را تجربه کرده ایم. ولی آن کسی در زندگی موفق است که راه رهایی از گذشته را دریافته باشد. در این نوشتار ۸ راه آسان برای رهایی از گذشته و دستیابی به موفقیت در زندگی را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

تعداد کلمات  1036 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه
 
 8 راه برای فراموشی شکست های گذشته

شکست های گذشته

رهایی از گذشته (باید بتوانیم خودمان را از گذشته رها کنیم تا به سوی آینده حرکت کنیم) همه ی ما گذشته ای داریم، و شاید این گذشته علت عدم موفقیت بسیاری از ما در زندگی باشد. همه ی ما این مراحل را در زندگی مان پشت سر می گذاریم، تا جایی که آن قدر زمان را برای فکر کردن به گذشته از دست می دهیم کهنمی توانیم فرصت های جدیدی را ببینیم که هر روز خودشان را نشان می دهند. شاید فرصت هایی را از دست داده باشید یا مرتکب اشتباهاتی شده باشید، اما آنها هرگز برنمی گردند، بنابراین باید بی خیال شوید و به دنبال فرصتهایی بروید که حالا خودشان را به شما نشان می دهند. آینده جایی است که می توانید تمام آسیب هایی را که به زندگی تان رسانده اید ترمیم کنید.

در ادامه ۸ راه آسان برای رهایی از گذشته و موفقیت در زندگی آمده است:
 

١- همه ی آنها را به اسم صدا کنید:

برای همه ی اشتباه ها، سرخوردگی ها، ناامیدی ها، و شکست های تان اسم بگذارید. آنها را جایی بنویسید که در دیدتان باشند. آنها را به اسم صدا بزنید، و بعد کاغذ را پاره کنید یا بسوزانید. این را مانند رها شدن از آن بندها در نظر بگیرید. نپذیرید که در زندان گذشته محبوس بمانید. «کسی که هرگز مرتکب اشتباه نشده است هرگز چیز جدیدی را امتحان نکرده است.»[1]
 

۲- به اشتباهات گذشته تان احترام بگذارید:

اشتباهات تان بخشی از تجربه ی آن زمان بوده اند. دوباره به آنها نگاه کنید و برای مرتکب شدن آنها در آن زمان، به خودتان احترام بگذارید، چون حالا این فرصت را دارید که کارهای درست را انجام دهید. نباید خوشحال باشید که خراب کاری کرده اید اما این را به عنوان بخشی از فرآیند یادگیری در نظر بگیرید. شما حالا به خاطر آن اشتباه ها آدم دیگری هستید. دلیل اصلی فردی که امروز هستید همان اشتباه هایی هستند که با تحقیر نگاه شان می کنید. این واقعیت را جشن بگیرید که درس تان را به خوبی آموخته اید.
 

٣- از ارزش دستاوردهای تان نکاهید:

هنگامی که وقتتان را با حسرت گذشته می گذرانید، دارید همه ی دستاوردهای تان را نادیده می گیرید و آنها را کوچک می شمارید، چون تمام توجه تان معطوف به گذشته است. روی دستاوردهای تان تمرکز کنید نه اشتباه های تان، و در نهایت پی می برید اشتباه های تان چندان جدی نبوده اند. شما با تمرکز روی آنها باعث می شوید بزرگ تر به نظر برسند.
 

۴- اجازه ندهید اشتباهات تان داستان زندگی تان باشند:

اگر اشتباهات تان دائم به شما یادآوری شود، کارهایی را که انجام داده اید به داستان زندگی تان تبدیل می کنید. شما دوست ندارید بهترین روزهای زندگی تان در سایه ی اشتباه های تان قرار بگیرد، اشتباه هایی که فقط بخش خیلی کوچکی از زندگی تان بوده اند. اگر از شما بخواهند داستان زندگی تان را بنویسید، آیا اشتباهات گذشته تان بیش ترین بخش داستان خواهد بود؟ من این طور فکر نمی کنم، بنابراین گذشته را پشت سرتان جا بگذارید و حرکت کنید.
 

 ۵- زندگی فعلی تان را با گذشته نابود نکنید:

با ماندن در گذشته زندگی فعلی تان را خراب نکنید. نمی توانید وقتتان را صرف نگرانی برای چیزهایی بکنید که باید طور دیگری انجام میدادید. با فکر کردن به گذشته دارید زندگی فعلی تان را بی ارزش تلقی می کنید. این گونه نمی توانید در موقعیت کنونی شاد باشید. خودتان را از شاد محروم نکنید.
 

۶- درس های اشتباهات گذشته تان را فراموش نکنید:

برای بسیاری از ما اشتباهات مان بستگی به تعریف خودمان از آنها دارند. باید به یاد داشته باشید اشتباهات تان شما را تعریف نمی کنند. درس هایی را که باید از آنها یادبگیرید، فراموش نکنید، حتی اگر فعلا در زندگی تان اهمیت ندارند. متاسفانه، زندگی اول امتحان می گیرد و بعد درس را به ما آموزش میدهد. اشتباهات تان فقط بخشی از این فرآیند یادگیری هستند. پیام هایی که در گذشته دریافت کرده اید برای ساختن آیندهی پربار، شاد، و موفق برای شما استفاده خواهندشد.
« اشتباهات بشر دروازه ی اکتشاف او هستند.»[2]
 

۷- ببخشید تا بتوانید به جلو حرکت کنید:

خیلی وقت ها، با نبخشیدن دیگران و خودمان برای بی خردی های گذشته، خودمان را گرفتار می کنیم. برای حرکت رو به جلو، باید بیخیال دردها و رنج هایی شوید که مانع تان شده اند. بخشش شما را قادر می سازد آزادانه پیش بروید. بخشش بیش از هر کس دیگری کمک تان می کند. بیخیال شوید تا بتوانید آزادانه زندگی کنید.
 

٨- از اشتباهات گذشته تان برای کمک به دیگران استفاده کنید:

در گذشته ی همه ی ما چیزهایی وجود دارد که باعث سرخوردگی مان است. شما با دیگران فرقی ندارید اما نگذارید این چیزها شما را از ساختن آینده ای جدید بازدارد. با استفاده از تجربیات گذشته تان به کسانی که خودشان را در وضعیت مشابهی می یابند کمک کنید. از چیزهایی که باعث سرخوردگی تان هستند به عنوان مثالی برای دیگران استفاده کنید. بگذارید بدانند برای تبدیل شدن به فردی که می خواهند، هرگز دیر نیست. همه ی ما در زندگی مان چیزهایی داریم که باعث افتخار نیستند و دوست داریم از خاطرمان پاکشان کنیم اما به یاد داشته باشید همان چیزها باعث شده اند کسی باشیم که امروز هستیم. از گذشته تان شرم زده نباشید، چون آن بخش زندگی تان باعث شده است قوی تر و داناتر شوید و بتوانید از پس زندگی بربیایید. هر روز یک روز جدید برای آغاز همه چیز و یادگیری چیزی جدید است. طرح های شما برای آینده چه هستند؟
 

منبع: کتاب «حرکت و موفقیت»
نویسنده: محمدنظری گندشمین

بیشتر بخوانید :
هشت روش برای ساختن روزانه موفقیت
کارهایی که زنان موفق حاضر به انجام آن نیستند!
ترمز های حرکت در مسیر موفقیت
9 مورد که نشان دهنده حرکت شما در مسیر موفقیت است


پی نوشت :
[1] . آلبرت انیشتین
[2] . جیمز جویس


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.