درمان بیماری ها با بادکش (بخش دوم)

بادکش که از قدیمی ترین روش های درمانی در طب سنتی و طب اسلامی بوده امروزه با نام Cupping Therapy (کاپینگ تراپی) در دنیا شناخته و تحقیقات زیادی روی آن انجام شده است و تاثیرات شفابخش آن قابل انکار نیست. با ما همراه باشید تا با بیماری هایی که به وسیله بادکش کردن، التیام می یابند، آشنا شوید.
سه‌شنبه، 5 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
درمان بیماری ها با بادکش (بخش دوم)
 مکش ایجادشده توسط بادکش باعث جریان بهتر خون شده و برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است.
 
چکیده: بادکش که از قدیمی ترین روش های درمانی در طب سنتی و طب اسلامی بوده امروزه با نام Cupping Therapy (کاپینگ تراپی) در دنیا شناخته و تحقیقات زیادی روی آن انجام شده است و تاثیرات شفابخش آن قابل انکار نیست. با ما همراه باشید تا با بیماری هایی که به وسیله بادکش کردن، التیام می یابند، آشنا شوید.
 
تعداد کلمات 1247 / تخمین زمان مطالعه 6 دقیقه

درمان بیماری ها با بادکش

بادکش

۲۳- بیماری های کیست تخمدان که از بادکش زیر شکم و کمر استفاده می کنیم. کیست تبلور بلغم در ناحیه تخمدان است و عفونت هم نوعی بلغم است و یکی از بلغم زداها؛ بادکش است البته کیست هایی که مایع هستند و سفت نشده اند مد نظر ما برای درمان هستند، بعدا که بدن گرمتر شد باید از حجامتهای ساکرال (گودی کمر)، عام و زیر شکم نیز استفاده کرد و در حد امکان نباید جراحی کرد؛ چون در بعضی از خانم ها این نوع جراحی باعث شده که نازایی پدید بیاید؛ اما کیست های بزرگ و سفت شده را معمولا به جراحی می سپاریم. سونوگرافی ها معمولا نوع کیست را می نویسند.

 ۲۴- دردهای شدید قبل از پریودی: در این نوع از بیماری، بادکش تخمدان و ترک سردی ها ، خوردن اسفند و روغن مالی با روغن زیتون یا زنجبیل سفارش می کنیم و بعد از زمان پریودی حجامت هم بکنند.

 ۲۵- اختلالات هورمونی: اساس درمان در این نوع بیماری رازیانه است. رازیانه خون ریزی را بیشتر می کند و لذا در ایام پریودی نباید از رازیانه استفاده کرد.

 ۲۶- فیبرم: فیبرم هایی که خونریزی شدید دارند نباید از بادکش زیر شکم استفاده کرد بلکه از بادکش زیر سینه استفاده می کنیم و اگر خونریزی شدید نداشت می توانیم از بادکش زیر شکم استفاده کنیم؛ البته فیبرمهایی را از بادکش استفاده می کنیم که ناشی از بلغم و سودا باشد که بیمار کم خون شده و خونریزی اذیتش می کند ولی فیبرم احتقان را از فصد استفاده می کنیم که هر موقع خونریزی دارد راحت تر می شود و در بعضی از موارد با ازدواج این احتقان رحم از بین می رود.

 ۲۷- در عفونت های رحم از بادکش زیر شکم استفاده می کنیم.

۲۸- در پروستات از بادکش کمر هم استفاده می کنیم و در خوراکی ها یکی از درمان های اساسی آن استفاده از سیاهدانه و گزنه است ؛ باید کمر را با روغن سیاهدانه روغن مالی بکنند.

 ۲۹- در واریکوسل از بادکش زیر شکم و خوردن سیاهدانه و از حجامت عام، ساکرال(گودی کمر) و پشت گوش استفاده می کنیم.

 ۳۰- در عفونت ها و سوزش های ادراری و ادرار بی اختیار از بادکش استفاده می کنیم.

 32- در دردهای موضعی از بادکش همان موضع استفاده می کنیم. .

32- زخم هایی که خوب نمی شوند باید در اطراف زخم بادکش گذاشته شود.

۳۳- در دمل های چرکی بادکش را بر روی دمل می گذاریم بعد از چرک خونی بیرون می آید که باعث می شود سریعتر ترمیم شود.

۳۴- در کم خونی بادکش کتف ، کمر و ساکرال(گودی کمر) انجام می دهیم بعد بیمار کل بدن را با روغن بنفشه روغن مالی می کند سپس کتف را رو به آفتاب قرار می دهد، کسانی که کم خونی شان شدید است را هم حجامت می کنیم چون خود حجامت خون سازی می کند.

 ۳۵- در پوکی استخوان از بادکش استفاده می کنیم؛ در خوراکی از پودر سنجد و از پوست تخم مرغ بهره می بریم (پوست تخم مرغ را پودر کرده و ۵ برابر عسل می زنیم و روزانه یک قاشق مربا خوری می خوریم) البته پوست تخم مرغ نباید حرارت ببیند، کسانی که کلیه سنگ ساز دارند و یا کلسیم بالا دارند از این ماده استفاده نکنند.
 
۳۶- در سکته ها و فلج دست ها بادکش را از پایین به طرف بالا می بریم. عضو بی حس و لمس را به حرکت در می آورد.

 ۳۷- در غلظت خون از بادکش کل بدن بخصوص از کتف استفاده می کنیم.

 ۳۸- در فلج عصب صورت: عامل فلج صورت ویروسی است که عصب صورت را درگیر می کند و شخص دچار کجی صورت می شود، در این صورت گونه را بادکش و حجامت عام می کنیم و اگر مؤثر نبود حجامت پشت گوش هم می کنیم و در نهایت از حجامت گونه کمک می گیریم.

 ۳۹- در پلیپ های بینی که ناشی از احتقان خون زیاد است و این ها چون دموی هستند خونریزی زیاد می کنند و از حجامت پایین کمر و یا قصد انجام می دهیم و یا بخور سرکه می دهیم و یا از تبلور بلغم است که در این صورت از بادکش گونه و یا پشت گوش استفاده می کنیم و از قطره نازیل هم استفاده می کنیم.

۴۰- برای افزایش بینایی از بادکش اطراف چشم، زیر گونه و بالای چشم استفاده می کنیم.

۴۱- در درد دندان از بادکش موضعی استفاده می کنیم البته درمان کننده نیست بلکه مسکن است اما زالو در عفونت ها کمک کننده است.

 ۴۲- در سردردهای سرد از بادکش پیشانی استفاده می کنیم.

 ۴۳- در کیست ها، توده های سینه و فیبرو کیستیک ها بادکش روی سینه را انجام می دهیم که این نوع بادکش تخصصی است و از بادکش کتف بهره می گیریم ولی در سرطان های سینه از بادکش استفاده نمی کنیم.

 ۴۴- برای بزرگ کردن سینه ها بادکش روی سینه انجام می دهیم.

۴۵- برای کنترل کردن خونریزی های رحم از بادکش زیر سینه استفاده می کنیم.

46- در قطع کردن خونریزی های بینی: اگر خون از طرف راست بیاید بادکش را در طرف چپ صورت گذاشته و اگر از طرف چپ بیاید بادکش را در طرف راست می گذاریم و اگر از هر دو طرف بیاید بادکش را در هر دو طرف قرار می دهیم.

۴۷- در اختلال آنزیم های کبدی که به صورت زردی در چشم می باشد هم از بادکش کبد و هم از حجامت کبد استفاده می کنیم.
 
48- در انسدادهای مجاری کبدی از بادکش همان موضع، بخصوص روی کبد استفاده می کنیم.

49- برای دفع سنگ های کلیه، عفونت ادراری و یا سوزش ابتدا بادکش گرم را از روی کلیه به طرف مثانه می لغزانیم که اگر سنگی باشد دفع شود و بعد حجامت کلیه هم انجام می دهیم.
توجه: بادکش برای سنگ های کلیه ۷۱۶ میلی متری مفید است اما برای سنگ های یک سانتی و بزرگتر باعث تشدید درد می شود.

50- فشار خونی که علتش از کلیه ها باشد برای درمان از بادکش روی کلیه استفاده می کنیم و از حجامت روی هر دو کلیه هم بهره می بریم (با فاصله یک هفته) و بعضی از فشار خون ها با حجامت پایین نمی آید پس باید از حجامت کلیه و ساتین هم استفاده کنیم. خوردن سیر ناشتا در پایین آمدن مینیموم فشار، خیلی کمک می کند و یکی از درمان های اساسی فشار خون فصد دست است.

51- اگر خلط را از یک عضوی به عضو دیگر انتقال دهیم از بادکش استفاده می کنیم.

52- در کشاندن ماده از عمق به سطح از بادکش استفاده می کنیم.

53- در برطرف کردن باد عضو، از بادکش همان موضع استفاده می کنیم.

54- در جا انداختن عضوی که در رفته است از بادکش همان موضع استفاده می کنیم.

55- در قولنج، بادکش کتف انجام می دهیم و اگر با 7 تا 14 مرحله بادکش نتیجه ای حاصل نشد، حجامت عام جوابگو خواهد بود.
 
 
منبع: کتاب «مزاج شناسی (نسخه های استاد خیر اندیش)»
نویسنده: جواد علی قلی پور
 

بیشتر بخوانید :
درمان بیماری ها با بادکش (بخش اول)
بادکش کردن؛ عوارض، آثار و شرایط
بادکش درمانی یا حجامت خشک
درباره ی بادکش درمانی
بادکش درمانی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.