حفظ صمیمیت و عشق در زندگی مشترک (بخش دوم)

درک جنبه های مختلف عشق (اعتماد، روابط دوجانبه، صداقت، صمیمیت و محبت) به شما کمک می کند زندگی عاشقانه مخصوص به خود را داشته باشید. یک زندگی عاشقانه خلاق، کلید یک زندگی مشترک موفق است .
شنبه، 23 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
حفظ صمیمیت و عشق در زندگی مشترک (بخش دوم)
اعمال قدرت و فقدان صداقت، امکان صمیمیت، عشق و محبت را از بین می­ برد .
 
چکیده : درک جنبه های مختلف عشق (اعتماد، روابط دوجانبه، صداقت، صمیمیت و محبت) به شما کمک می کند زندگی عاشقانه مخصوص به خود را داشته باشید. یک زندگی عاشقانه خلاق، کلید یک زندگی مشترک موفق است .
تعداد کلمات 1068 /  تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه

حفظ صمیمیت و عشق در زندگی مشترک

روابط دوجانبه- انتخاب آزادانه دوست داشتن یکدیگر

 دو طرف باید بخواهند که این ارتباط وجود داشته باشد. برای ایجاد یک رابطه دوجانبه باید به یکدیگر بیش از تمام انتخاب های دیگر اولویت بدهیم و تنها خودمان در این باره تصمیم بگیریم. (اشتیاق به رشد دادن یکدیگر و وفق دادن خود با نیازهای در حال تغییر یکدیگر طی سال‌های آینده).
 درک می‌کنیم که گاهی دوست دارید به تنهایی پیاده روی کنید یا مدتی تنها باشید، اما در یک رابطه دو طرفه، معمولاً همسران دوست دارند با هم باشند. (حتی با وجود پستی و بلندی هایی که در همه روابط وجود دارد).
 همه ما می‌دانیم که وقتی شخصی با ماست می خواهد با ما باشد، چه حسی پیدا می کنیم. احتمالاً زمانی را که همسرتان تشویقتان کرد به تماشای فیلمی بروید که می دانستید از آن خوشتان نمی آید، به خاطر دارید. هنوز به یاد دارم که یک بار به اصرار کلودیا با او به جلسه سخنرانی در مورد یک زندگی مشترک موفق رفتم. سخنران احساس خوبی به من نداد. دلم نمی‌خواست آنجا بمانم. حس می کردم نباید به حرف گوش می‌کردم و به جلسه سخنرانی می آمدم. دلم می خواست به جای دیگری بودم. واقعا از آن جلسه استفاده نبردم.

 اگر که کلودیا آنقدر اصرار نکرده بود، می‌توانستیم به فعالیتی بپردازیم که دلخواه هر دوی ما باشد. مثلا برای شام به رستورانی برویم که هر دو دوست داشتیم. از اینکه مجبور شدم به آن جلسه سخنرانی بروم، هیچ لذتی نبردم.
 اعمال قدرت و فقدان صداقت، امکان صمیمیت، عشق و محبت را از بین می­برد. اگر یکی از زوج ها همیشه بخواهد حرف خودش را عملی کند و به غر زدن، تهدید کردن یا فریبکاری متوسل شود، روابط شان تخریب می‌شود.
 به این مسئله فکر کنید که وقتی همسر یا نامزدتان کاری می کند که احساس می کنید شما را دوست دارد و به شما علاقه مند است؛ مثلا جمله محبت آمیزی می­گوید یا دستتان را در دستان خود می گیرد، چه حس خوبی پیدا می­کنید. اینگونه حس امنیت، اعتماد به نفس و عشق را به وجود می آورد و به طور طبیعی به طور دوجانبه زندگی تان وقف یکدیگر می شود.

در اینجا بعضی روش های ابراز تعهد به همسر یا نامزدتان را آورده ایم:
  1. یکی از عکس های دو نفره تان را قاب کنید.
  2. خودتان کارت تبریک درست کنید و عشقتان را ابراز کنید.
  3. یک ایمیل مخصوص به این مضمون بفرستید: «الان دارم به تو فکر می کنم.»
  4. جمله ای را با احساسی واقعی در تعریف از همسرتان بیان کنید.
  5. با یکدیگر به پیاده‌روی بروید.
  6. یک گل رز با شاخه ای بلند به او هدیه بدهید.


صمیمیت- یاران صمیمی یکدیگر بودن و احساس نزدیکی کردن

صمیمیت -ویژگی نامحسوس یکی شدن، درک و همکاری با یکدیگر است که بر اساس اعتمادی که زوج ها آزادانه ایجاد می کنند و با صداقت تقویت می شود، شکل می گیرد و می تواند یک رابطه را به سطح عمیق در حد یاران صمیمی و عشاق، سوق دهد. لس و لسلی در کتاب خود می‌نویسد: «صمیمیت، پاسخ گویی درونی­ ترین عطش ما به از نزدیکی و پذیرش است... عشق با نزدیکی، مشارکت، ارتباط کلامی، صداقت و حمایت شکل می‌گیرد. همانطور که قلبی در مقابل قلب دیگر اعطا می‌شود، ازدواج عمیق‌ترین تظاهرات عشق را ایجاد می کند.»
 صمیمیت مانند دیگر اجزای زندگی عاشقانه سالم که قبلاً ذکر شد، در طول زندگی مشترک زیاد و کم خواهد شد. عوامل دیگری نیز بر صمیمیت تاثیر می‌گذارند. بچه‌ها می‌توانند بر صمیمیت زوج ها تاثیر بگذارند اگر قرار است با کسی ازدواج کنید که بچه دارد یا اگر خودتان از ازدواج قبلی تان فرزندی دارید، باید برای حفظ صمیمیت بیشتر تلاش کنید. وقتی میزان صمیمیت در یک رابطه کم باشد، زن و مرد انگیزه ای ندارند که در مورد موضوعی فراتر از موضوعات هسته ای صحبت کنند و کم کم شعله عشق نقصان می­ گیرد و رضایت از زندگی مشترک کاهش می یابد.
 از سوی دیگر، زوج هایی که با هم بسیار صمیمی هستند، اغلب کمی بیشتر و کمی بلندتر می خندند، با محبت تر هستند و بیشتر حس می کنند که همسرشان آنها را درک می کند، می پذیرد و به او عشق می ورزد. ایجاد صمیمیت در روابط تان به شما کمک می کند تا آرزوها، نیازها، ترس‌ها، و علایقتان را با هم در میان بگذارید. برای این کار مصمم باشید و وقت صرف کنید، اما تلاش در جهت صمیمی ماندن با همسرتان نوعی سرمایه‌گذاری است که برایتان مفید است.
 

 موارد زیر به ایجاد صمیمیت کمک می کنند

* نوشتن نامه عاشقانه.
* تهیه فهرستی از دلایلی که نشان می دهد شما یاران صمیمی هستید.
* گوش کردن با اعماق وجود.
* اختصاص دادن ساعت هایی به یکدیگر.
* عبادت با همدیگر
 

محبت- لذت و آرامش بخشیدن به یکدیگر

 محبت و عشق بخش مهمی از یک زندگی عاشقانه خلاق است. با وجود این، در بسیاری از اوقات، خستگی از زندگی روزمره جای خنده، سرگرمی و لذت بردن از کنار یکدیگر بودن را می‌گیرد. اختصاص ندادن زمان مشخصی برای جنبه حسی زندگی عاشقانه ممکن است به عدم درک یکدیگر منجر شود. کم کم علاقه دو طرف به صرف وقت برای صحبت با یکدیگر و حل مسائل کاهش می یابد. وقتی رابطه­ ای لذت و بارقه خود را از دست می دهد، هدف و پویایی خود را نیز از دست می‌دهد و زوج ها متعجب می‌شوند که چرا رابطه‌شان پیشرفتی ندارد.
 همسران طی سال های زندگی مشترک باید عشق و محبت خود را به یکدیگر تجدید کنند. ابراز عشق و محبت و داشتن اوقات خوب با هم باید طبیعی ترین چیز در دنیا باشد، اما متاسفانه اینطور نیست. به همین علت باید روی این مسئله کار کنید.

به روش های زیر، برای بیان عشق و محبت خود، توجه کنید:
* در حالی که با هم به موسیقی مورد علاقه تان گوش می کنید، فنجان قهوه بنوشید.
* لطیفه‌ای بگویید و با هم بخندید.
* با یکدیگر شمعی را روشن کنید.
* جملات محبت آمیز در گوش یکدیگر بگویید.
درک جنبه های مختلف عشق (اعتماد، روابط دوجانبه، صداقت، صمیمیت و محبت) به شما کمک می کند زندگی عاشقانه مخصوص به خود را داشته باشید. یک زندگی عاشقانه خلاق، کلید یک زندگی مشترک موفق است، اما برای دستیابی به آن باید توقعات یکدیگر را نیز درک کنید.

منابع: ده قرار مهم در زندگی
نویسنده : دیوید آرپ و دیگران و...
ترجمه : خانم اکرم قیطاسی .
انتشارات : موسسه انتشارات صابرین، چاپ چهارم، قم.

بیشتر بخوانید:
حفظ صمیمیت و عشق در زندگی مشترک (بخش اول)
زندگی مشترک شما در اولویت است!
عشق محور زندگی
همسران و چگونگی ایجاد روابط مناسب با دوستان
همسران و چگونگی ایجاد روابط مناسب با خانواده ­ها



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما