عصبانیت و رفتارهای نادرست شوهر

مسلما شما شوهر خود را دوست دارید، ولی زمانی که او عصبی می شود ممکن است به خاطر رفتار بد و خارج از کنترلش گاهی از او احساس تنفر نیز بکنید. راه کار این مشکل چیست؟ با ما همراه باشید تا راه رفتار با بداخلاقی همسرتان را بدانید.
يکشنبه، 31 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
عصبانیت و رفتارهای نادرست شوهر
یکی از دلایل بداخلاقی مردان در خانه، نارضامندی آنان از سطح روابط جنسی است.
 
چکیده: مسلما شما شوهر خود را دوست دارید، ولی زمانی که او عصبی می شود ممکن است به خاطر رفتار بد و خارج از کنترلش گاهی از او احساس تنفر نیز بکنید.  راه کار این مشکل چیست؟ با ما همراه باشید تا راه رفتار با بداخلاقی همسرتان را بدانید.

تعداد کلمات 849 / تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه
 
عصبانیت و رفتارهای نادرست شوهر

بداخلاقی شوهر

 بداخلاق بودن یکی از ویژگی های ناپسندی است که برخی افراد به آن دچارند. اگر یکی از زن و شوهر یا هر دو، بداخلاق باشند، خانواده به مشکلات پرشماری دچار می شود. با این حال، رعایت برخی نکته های به ظاهر ساده، اما مهم، می تواند از بداخلاقی های همسر تا حد زیادی پیشگیری کند:

١. یکی از بهترین راه کارها برای کنترل بداخلاقی های شوهر، حفظ کنترل خود و سکوت است. در مقابل عصبانیت ها و بدخلقی های شوهرتان، خود را کنترل کنید و حرف نزنید. مواظب باشید هنگام عصبانیت و بداخلاقی او، عصبانی نشوید و حرف ناپسندی بر زبان نرانید. پاسخ دادن و مقابله به مثل کردن، هیچ فایده ای جز شعله ورتر کردن خشم و بداخلاقی شوهر و بدتر کردن وضعیت ندارد. حتی ممکن است موجب تصمیم گیری های غیرمنطقی و غیرعاقلانه شما یا شوهرتان شود و اوضاع را وخیم تر کند. در مقابل، سکوت شما زمینه تداوم یا تکرار بداخلاقی های شوهرتان را از بین می برد.

٢. در مقابل بداخلاقی شوهر، شما خوش اخلاق باشید. به او محبت کنید و نشان دهید که دوستش دارید. از خوبی هایش به خودتان تشکر کنید. هنگام ورودش به خانه به پیشوازش بروید؛ به او سلام کنید و حالش را جویا شوید. با نگاهی مثبت به او بنگرید و تنها این ویژگی او را نبینید. ویژگی های مثبت او، مثل بذل و بخشش هایش، مهمان نوازی، و کوشش پیوسته او را برای رفاه خانواده در ذهن تجسم کنید و به خاطر داشتن این ویژگی های نیک تحسینش کنید. خدماتی را که برایتان انجام داده به یاد آورید و به خاطر آنها از قبح بداخلاقی او در ذهنتان کم کنید.

٣. گذشت داشته باشید. شوهرتان را به خاطر داشتن این صفت بد سرزنش نکنید. در موقعیت های دیگر، بداخلاقی های او را به روی خودتان نیاورید و طوری برخورد کنید که گویا هیچ اتفاقی رخ نداده است. خوش اخلاقی شما، افزون بر اینکه به شوهرتان درس خوش اخلاقی می دهد، او را پیش خودش خجالت زده می کند و به دست برداشتن از این عادت بد وامی دارد.

۴. به او نشان دهید که حتی کارهای کوچک او و محبت های جزئی اش نیز برای شما مهم و پراهمیت است. وقتی مردی ببیند همسرش به محبت های هرچند جزئی اش توجهی ندارد، دیگر همه آنها را قطع خواهد کرد. پس از اینکه یک شب شما را به پارک یا گردش برد یا هدیه ای کوچک خرید، یا در منزل به شما کمک کرد، از او تشکر کنید و رفتارش را بستایید. این کار، او را وامی دارد تا بیشتر توجه کند و به محبت های بزرگتری دست بزند.

۵. بکوشید او را درک کنید. دریابید که او خسته، ناراحت یا حتی بدهکار است. برای عصبانیت او دلیلی بیاورید و با وی مدارا کنید. اگر امشب بی حوصله و بهانه گیر است، دلیل بداخلاق بودن او نیست، بلکه شاید به دلیل خستگی اوست. به او کمک کنید تا حال عادی خود را بازیابد، و در نتیجه از بدخلقی و بهانه جویی دست بردارد.

6. یکی از دلایل اصلی اختلافات خانوادگی و بداخلاقی های مردان در خانواده، نارضامندی آنان از سطح روابط جنسی است. هیچ گاه بدون عذر خواسته مرد را برای آمیزش رد نکنید؛ حتی اگر از دست او ناراحتید. مردانی که از نظر جنسی با همسر خود ارضا شوند، از روحیه ای شاد و بانشاط برخوردارند، و از بداخلاقی و عصبانیت به دورند. با پذیرش خواسته مرد برای آمیزش او را عاشق خود نگه می دارید. او خود را مدیون شما می داند و همه کوشش خود را برای انجام خواسته شما به کار می گیرد.

۷. فضای خانه را برای شوهرتان فرح بخش سازید. خانه آرام، تمیز و مرتب، غذای خوشمزه و آماده، و همسر زیبا و خوش رو، بسیاری از بداخلاقی های مرد را برطرف می سازد.

۸. همه ما عادت های بدی داریم که کنار گذاشتن آنها بسیار سخت و گاه ناممکن است. بداخلاقی نیز می تواند یکی از این عادت های بد شوهرتان باشد. با او سازگار باشید و با تندی و بداخلاقی او مدارا کنید. بی شک شوهرتان نیز از راهی دیگر در پی جبران این خوبی ش ما برخواهد آمد. افزون بر اینکه از این راه، رضای پروردگار را نیز به دست می آورید. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند: ثلاث من النساء یرفع الله عنهن عذاب القبر ویکون محشرهن مع فاطمة بنت محمد: ... وامرأه صبرت على سوء خلق زوجها...؛[1] «سه گروه از زنان اند که خداوند عذاب قبر را از آنان برمی دارد و حشر آنان با حضرت فاطمه (علیها سلام) است: ... دوم، زنی است که بر اخلاق بد شوهرش صبر کند...».
 
منبع: کتاب «خانواده + عشق * اخلاق (اخلاق همسران)»
نویسنده: مجتبی حیدری

بیشتر بخوانید :
چگونه اخلاق همسرمان را مدیریت کنیم؟
مشکلات رفتاری شوهر
بدترین شیوه‌ها برای اصلاح رفتار همسر
با همسر عصبانی چطور برخورد کنیم؟
چگونه شوهران بد اخلاق را آرام کنیم؟
عصبانیت همسر

پی نوشت :
[1] . محمدبن حسن حرعاملی، وسایل الشیعه، ج 21، ص 285.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.