رفتارهای زن زمینه ساز خشم مرد

نداشتن برخی از مهارت ها می تواند زندگی را به تعارض و در نهایت به بن بست برساند. یکی از این مهارت ها، مهارت های کنترل خشم است. اگر زنی این مهارت را نداشته باشد چه تاثیری بر زندگی دارد. با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.
سه‌شنبه، 2 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
رفتارهای زن زمینه ساز خشم مرد
خانمی که عصبانی است به سختی می تواند رفتاری منطقی از خود نشان دهد.
 
چکیده: نداشتن برخی از مهارت ها می تواند زندگی را به تعارض و در نهایت به بن بست برساند. یکی از این مهارت ها، مهارت های کنترل خشم است. اگر زنی این مهارت را نداشته باشد چه تاثیری بر زندگی دارد. با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.

تعداد کلماات 604 / تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه

 رفتارهای زن زمینه ساز خشم مرد

علل خشم شوهر

در بسیاری از موارد، عصبانیت مرد در رفتارهای همسرش ریشه دارد. زن با عملکرد خود، هم می تواند زمینه آسایش و آرامش روحی مرد را فراهم کند، هم می تواند موجب برانگیختگی هیجانی و عصبانیت او شود. در زیر به برخی از رفتارهای زن که می تواند خشم و عصبانیت مرد را در پی داشته باشد، فهرست وار اشاره می کنیم:
  1. ایراد گرفتن و نق زدن های پیاپی
  2. قهر کردن
  3. امتناع از آمیزش؛
  4. طرح درخواست های خارج از توانایی مرد؛
  5. رعایت نکردن حال مرد و خستگی او هنگام بازگشت به خانه؛
  6. توهین کردن، مسخره کردن، طعنه زدن، و مقایسه کردن او با مردهای دیگر؛
  7. تذکر دادن های پیاپی و دادن احساس ناتوانی و بی کفایتی به مرد؛
  8. بی احترامی به بستگان مرد و بدگویی از آنان


هنگامی که مرد عصبانی است

هنگامی که مرد عصبانی است، همسرش وظیفه دارد از ملامت و سرزنش استفاده نکند، بلکه روش مدارا را پیشه کند؛ کلمات و سخنانش را سنجیده برگزیند؛ و از واکنش تند و عصبانیت متقابل دوری کند. حتی ممکن است لازم باشد زن محیط متشنج را ترک کند؛ البته به گونه ای که بی توجهی برداشت نشود.
هنگامی که مرد عصبانی است، زن باید مواظب سخنان خود باشد و از عصبانی تر کردن او بپرهیزد. برای مثال، به جای پرخاش متقابل به شوهرش بگوید: «می دانم که امشب حوصله صحبت کردن با من را نداری، اما چرا درست به من نمی گویی که خسته ای و حال گوش کردن به حرف های مرا نداری»؟
ارتباط شما در پی کوششی مداوم، بهبود می یابد؛ کوششی که به صورتی وقفه ناپذیر، حتی شاید ماه ها به طول انجامد، تا آنکه هر دو متقاعد شوید که شما بر خواسته خود مبنی بر عصبانی نبودن شوهرتان در خانه مصرید. اگر با تحقیر، خشم، یا بی صبری با او به گفت وگو بنشینید، نباید انتظار داشته باشید همان حرف هایی را بزند که انتظار شنیدنش را دارید. برای مؤثر واقع شدن سخنتان باید بر هیجان های خود مسلط باشید. اگر نمی توانید هیجان های خود را کنترل کنید، بهتر است خاموش بمانید و هیچ نگویید.

 بسیاری از خانم ها می پندارند اگر در برابر خشم و عصبانیت شوهر سکوت کنند، احترام و موقعیت خود را از دست می دهند و در مقابل شوهر، کوچک و حقیر می شوند؛ در حالی که قضیه درست عکس است. اگر مرد در حال عصبانیت، همسرش را هدف توهین و دشنام قرار داد و از او واکنشی نبیند، بعد به طور حتم پشیمان خواهد شد. او سکوت همسرش را نوعی فداکاری به شمار می آورد و علاقه اش چندبرابر خواهد شد. پس چنین زنی نه تنها کوچک نمی شود، بلکه شخصیت و بزرگی او برای شوهرش و دیگران اثبات خواهد شد. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند: ... ومن صبرت على سوء خلق زوجها اعطاها مثل ثواب آسیة بنت مزاحم؛[1] «.. هر زنی که در برابر بداخلاقی های شوهرش بردباری کند، خدا ثواب آسیه، دختر مزاحم (همسر فرعون) را به وی عطا خواهد کرد».
 
 
 منبع: کتاب «خانواده + عشق * اخلاق (اخلاق همسران)»
نویسنده: مجتبی حیدری

بیشتر بخوانید :
کدام رفتارهای زنان روی اعصاب مردان است؟
با همسر عصبانی چطور برخورد کنیم؟
چگونه شوهران بد اخلاق را آرام کنیم؟
چگونه اخلاق همسرمان را مدیریت کنیم؟

پی نوشت :
[1] . محمدباقر مجلسی، بحارالانوار، ج 100، ص 247.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.