چگونه احساس زیبایی کنیم ؟ (بخش اول)

مهمترین نکته در مورد زیبایی این است که بدانید، شما به همان شکلی که هستید، زیبایید. البته آگاهی از این موضوع زمانی که احساس زیبا بودن نمی­ کنید سخت است. در اینجا نکاتی جمع آوردیم تا به خود یاد آور شوید شما و همه انسان های دنیا، همانطور که هستند، زیبا هستند.
شنبه، 6 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
چگونه احساس زیبایی کنیم ؟ (بخش اول)
برای احساس زیبایی کردن، همین حالا یک کار مثبت انجام دهید.
 
چکیده : مهمترین نکته در مورد زیبایی این است که بدانید، شما به همان شکلی که هستید، زیبایید. البته آگاهی از این موضوع زمانی که احساس زیبا بودن نمی­ کنید سخت است. در اینجا نکاتی جمع آوردیم تا به خود یاد آور شوید شما و همه انسان های دنیا، همانطور که هستند، زیبا هستند.

تعداد کلمات 873 /  تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه

چگونه احساس زیبایی کنیم ؟
بخش اول: برا
ی احساس زیبایی کردن، کاری انجام دهید

1. صفات مثبت تان را در دفتری بنویسید

یک دفتر قدردانی تهیه کرده و به خاطر توانایی ها و استعداد هایی که دارید ، خود را تحسین کنید . اگر از محاسن درونی و بیرونیتان آگاه باشید ، بیشتر در نظرتان جلوه میابند . بنابراین هر زمان که به خصوصیات مثبت تان شک پیدا کردید ، یا نظر منفی ای از دیگران دریافت کردید ، محاسن تان سریع به چشمتان خواهد آمد . برای یادداشت برداری از توانایی هایتان،  نکات زیر را در نظر داشته باشید .
_ سعی کنید به طوری موثر و مفید این کار را انجام دهید .به طوری که این نوشتار به شما احساس شادمانی و خرسندی دهد .
_ بیشتر از آنکه به کمیت اهمیت دهید ، به کیفیت اهمیت بدهید .نباید این لیست شبیه به لیست کارهای عقب مانده تان شود ، محاسن خود را ردیف نکنید ، بباید هر خصوصیتی را که در مورد خود می­ نویسید با جزییات شرح دهید و تا آنجا که امکان دارد آن را شخصی کنید .
 _ موقعیت­ ها و روابطی که متاثر از توانمندی های شما بوده را به یاد آورید تا ببینید چگونه این ویژگی ها در زندگی شما تاثیر گذاشته اند .
_­ به این فکر کنید که اگر این ویژگی ها را نداشتید، زندگی تان چگونه می شد. این کار باعث می شود ، راحتتر از خودتان قدردانی کنید .
 

2. به روابط تان فکر کنید.

 اگر به صورت پایدار مورد علاقه و توجه و پذیرش اطرافیان باشید ، همیشه احساس مثبتی نسبت به خود خواهید داشت. در عین حال اگر اطراف تان افرادی باشند که به شما سخت می­ گیرند ، قضاوت تان می­ کنند، شما هم نسبت به خودتان دیدگاه جالبی نخواهید داشت و خودتان را نقد می کنید. اگرهمواره احساس می­ کنید که جذاب نیستید ، یا بی ارزشید ، خوب فکر کنید ببینید چه کسی در اطرافیان تان این تفکر را به شما القا کرده است .
_ حتما دوستانی داشته باشید که شما را حمایت می­ کنند، هیچ چیزی مهمتر از داشتن روابط حمایتگرانه برای اینکه احساس قدرت ، زیبایی و توانایی کنید ، نخواهد بود .
 

3. خانه تان را با زیبایی ها آراسته کنید .

شاید برای این کار، خانه تان را با عکس های زیبایی که در مجلات دیده اید، پوسترها، خاطرات و عکس هایی که گرفته اید یا خرت وپرت های کوچولو و زیبا تزیین کنید. اگر محیط تان را زیبا کنید ، خودتان هم احساس زیبایی خواهید کرد . فضای اطرافتان را با آنچه به نظرتان زیبا می آید، آراسته کنید. لزوما برای اینکار نباید از آخرین مد دکوراسیون و طراحی داخلی پیروی کنید .
_نور پردازی زیبا ، احساس سبکی به شما می دهد و محیط را دوست داشتنی تر خواهد کرد .
 _جای چراغ بسیار مهم است ، اگر در جایی باشد که دایم نور به چشمتان بتابد، به سختی می توانید خطوط و سایه ها را تشخیص دهید . مثلا بهتراست، چراغ بالای سرتان در حمام را در سمتی از آینه قرار دهید .
 

4. هر روزتان را با یک تحسین شروع کنید .

هر روز صبح با تحسین کردن خود، اعتماد به نفستان را زیاد کنید. تا جایی که می ­شود با جزییات  اینکار را انجام دهید . و آنچه به دنیا می ­بخشید را متذکر شوید، به آینه نگاه کنید و این ویژگی ها را با خود بگویید (لبخند زیبای تان ، تیپ شخصیتی دوست داشتنی تان ) اینها چیزهایی هستند که با دیگران به اشتراک می­گذارید . ممکن است اول احمقانه به نظر برسد. اما به مرور یاد می­گیرید که با خودتان مهربان باشید و تجربه می کنید که چطور بهترین دوست خودتان باشید.
_هر چه اعتماد به نفستان را زیاد می­ کند بنویسید و در جایی که جلوی چشم باشد،  آویزان کنید، مثلا روی در یخچال، یا روی آینه حمام با مداد چشم بنویسید .
_ این یادداشت های کوچک باعث می ­شوند خوشبینی را به خود تزریق کنید .
 

5. متوجه حالت بدن تان باشید.

 حالت مناسب بدن ، هم به اطرافیان و هم به خود شما حس خوبی منتقل میکند . این بدین خاطر است که ذهن شما دائما با حالت و احساس بدنتان در ارتباط است . وقتی شما صاف ایستاده اید و سرتان را بالاگرفته اید و به پایین نگاه نمی­ کنید، ذهنتان به شما فرمان می ­دهد که شما احساس خوبی نسبت به خود دارید و می توانید با جهان رو به رو شوید . کسانی که بدون قوز و صاف می نشینند ، احساس اعتماد به نفس بیشتری دارند .
_سعی کنید شانه هایتان را عقب دهید و سینه تان را جلو نگه دارید .این کار باعث می­ شود شما احساس اطمینان به خود داشته باشید ، بلند قد تر و حتی لاغرتر به نظر برسید .
 

6. موسیقی گوش دهید.

موسیقی نقش بسیار مهمی در فهم زیبایی جهان بازی می­کند، موسیقی در ارتباطی که شما با جهان می­گیرید، موثر است. یکی از زیباترین موسیقی­ ها صدای طبیعت است. صدای باد، صدای آب، صدای پرواز پرندگان و هر آنچه که قلب شما را به خالق جهان متصل می­ کند.

ادامه دارد ...

مترجم : سارا اشرفی
https://www.wikihow.com/Feel-Beautiful : منبع 
 

:بیشتر بخوانید 
چگونه احساس زیبایی کنیم ؟ (بخش دوم)
چگونه آرامش داشته باشیم و شاد زندگی کنیم
ماهیت تجربه ی زیبایی شناختی
چگونه آرام و آسوده خاطر باشیم ؟
چگونه آرام و بی استرس باشیم؟ (بخش اول)
چگونه آرام و بی استرس باشیم؟ (بخش دوم)
تکنیک هایی برای رهایی از اضطراب و استرس



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.