تنفر کودک از بوسیده شدن

برخی از مهارت های ارتباطی با اجباری که از سوی والدین در آموزش آن ها صورت می گیرد، می تواند نتیجه عکس داشته باشد و کودک از آن کار بدش بیاید. با ما همراه باشید تا در مورد تنفر کودک از بوسیده شدن بیشتر بدانید.
يکشنبه، 7 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
تنفر کودک از بوسیده شدن
 اجبار کودک به انجام دادن عملی، سبب نفرت او می شود.
 
چکیده: برخی از مهارت های ارتباطی با اجباری که از سوی والدین در آموزش آن ها صورت می گیرد، می تواند نتیجه عکس داشته باشد و کودک از آن کار بدش بیاید. با ما همراه باشید تا در مورد تنفر کودک از بوسیده شدن بیشتر بدانید.

تعداد کلمات 495 / تخمین زمان مطالعه 2 دقیقه

 تنفر کودک از بوسیده شدن  

چرا کودکم دوست ندارد کسی او را ببوسد؟

در بسیاری از خانواده ها رسم است که وقتی میهمانی برایشان می آید، بعد از سلام و احوال پرسی، یکدیگر را می بوسند، کودکان نیز مجبورند این کار را بکنند. وقتی کودک، میهمانتان را می بوسد، خوشحال می شوید ولی وقتی او این کار را نمی کند، ناراحت می شوید. مثلا وقتی مادر یا پدرتان به خانه ی شما می آیند و مدتی طولانی است که فرزندتان را ندیده اند، دوست دارند او را ببوسند ولی اگر کودک شما فرار کند، آنها احساس بدی پیدا می کنند.
بسیاری از بچه ها دوست ندارند کسی را ببوسند و کسی آنها را ببوسد. این مسئله می تواند برای شما مشکل ساز شود، چون ممکن است اقوام یا دوستان شما احساس کنند که فرزندتان آنها را دوست ندارد. گاهی اوقات نیز اقوام و دوستانتان وقتی به خانه ی شما می آیند برای فرزندتان کادو می آورند ولی زمانی که می بینند و به سمت آنها نمی رود از خودشان می پرسند که کودک شما چه مشکلی دارد و آیا او خجالتی است. گاهی میهمان شما به فرزندتان می گوید اگر به او بوسه ندهد، کادو را برای خودش به خانه شان می برد. این حرفها فشار زیادی به کودکتان تحمیل می کنید و باعث ناراحتی او و والدینش می شود.
کودکی که دوست ندارد کسی او را ببوسد، شاید از دیگران متنفر نباشد و فقط از بوسیدن خوشش نیاید. بسیاری از بچه ها از دیدن اعضای خانواده شان خوشحال می شوند و آنها را می بوسند ولی ضرورتی نمی بینند که همه را ببوسند و به همه بوسه بدهند.
 

خجالتی بودن کودک

گاهی کودکان خجالتی هستند و گاهی دوست ندارند کسی آنها را ببوسد. کودکان خجالتی وقتی میهمانی برایشان می آید یا وقتی به میهمانی می روند، به مادرشان می چسبند تا کم کم عادت کنند و خو بگیرند. گاهی اوقات میهمانی که به خانه ی شما می آید برای کودک غریبه است ومدتی طول می کشد تا کودک چهرهی او را به خاطر آورد، بنابراین با، میهمان اجازه نمی دهد او را ببوسد، گاهی اوقات نیز کودکان دوست ندارند کسی آنها را ببوسد، چون احساس می کنند با این کار آن شخص از آنها خداحافظی می کند و می رود.
مشکل کودک شما هرچیزی که باشد وقتی کودک دوست ندارد دیگران او را ببوسند، نباید او را مجبور کنید. کودک می تواند برای نشان دادن علاقه ی خود به دیگران ماجرایی برای آنها تعریف کند و یا کار جدیدی را که یاد گرفته به آنها نشان دهد، به آنها دست بدهد و یا آنها را بغل کند.
 
منبع: کتاب «راهنمای کامل تربیت کودک»
نوشته: رابین گلدستاین
مترجم: شیرین یزدانی

بیشتر بخوانید :
تمرین تحسین و توجّه به کودک
محبت کردن به کودکان ؛ چرا و چگونه؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.