آیا پیش دبستانی برای کودک، لازم است؟

در سیستم های آموزشی امروزی، کودکان موظفند قبل از شروع تحصیلات ابتدایی یک سال به پیش دبستانی بروند. آیا این امر ضروری است؟ با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.
چهارشنبه، 10 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
آیا پیش دبستانی برای کودک، لازم است؟
پیش دبستانی اگر آموزش مستقیم نباشد، می تواند برای کودک مفید باشد.
 
چکیده: در سیستم های آموزشی امروزی، کودکان موظفند قبل از شروع تحصیلات ابتدایی یک سال به پیش دبستانی بروند. آیا این امر ضروری است؟ با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانید.

تعداد کلمات 503 / تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه

آیا پیش دبستانی برای کودک، لازم است؟

اگر کودکم را به پیش دبستانی نفرستم، آیا مشکلی بوجود می آید؟

بسیاری از مادران خانه دار احساس می کنند که باید فرزندشان را به پیش دبستانی بفرستند، چون بچه های زیادی به پیش دبستانی می روند و معلمان عقیده دارند آموزش های پیش دبستانی برای بچه ها مفید است. والدینی که بچه هایشان را به مهد کودک نمی فرستند، نگرانند که مبادا وقتی فرزندانشان به مدرسه بروند، با مشکل روبه رو شوند و کودکانشان اجتماعی نباشند و آمادگی یادگیری درس ها را نداشته باشند.
 

دلایل پیش دبستانی نفرستادن والدین

معمولا مادران به چند دلیل فرزندانشان را به پیش دبستانی نمی فرستند. اول این که وقتی مادری بچه دار می شوند و کودک اولش در سن پیش دبستانی است دوست ندارد او احساس طردشدگی داشته باشد و فکر کند چون مادرش او را دوست ندارد، او را به پیش دبستانی می فرستد. دوم این که هزینه ی کلاس های پیش دبستانی برای بعضی از خانواده ها سنگین است و آنها احساس می کنند که ارزشی ندارد فرزندشان را به کلاس های پیش دبستانی بفرستند. بعضی از والدین نیز نمی توانند کلاس های مناسبی برای فرزندشان پیدا کنند و عده ای دیگر ترجیح می دهند کودک شان از صبح تا شب در کنار خودشان باشد. عده ای از والدین هم ترجیح می دهند که هم خودشان و هم کودکشان آزاد باشند و هرکاری دوست دارند انجام دهند. آنها ترجیح میدهند هروقت دلشان خواست از بیرون بمانند. خواب بیدار شوند، هرجایی که دلشان خواست بروند و تا هروقت دلشان خواست بیرون بمانند.

کودکی که به پیش دبستانی نمی رود آزاد است و می توانند با خواهر یا برادرش بچه های همسایه و دوستانش بازی کند و در کلاس های مختلف شرکت کند. وقتی کودک به پیش دبستانی می رود، خیلی تغییر می کند. او بیشتر حرف گوش می کند و اطلاعاتش نیز بیشتر می شود و زمینه برای رفتن او به دبستان فراهم می شود. اما والدین کودکانی که به پیش دبستانی نمی روند نیز تغییراتی را در فرزندشان مشاهده می کنند بچه ها وقتی بزرگتر می شوند، عاقل تر نیز می شوند.
کودکی که به پیش دبستانی نمی رود نیز در صورتی که در محیط خانه شرایط مناسبی برای او مهیا باشد، می تواند استعدادهای خودش را شکوفا کند. او می تواند در خانه چیزهای مختلفی یاد بگیرد و بازی های مختلفی انجام دهد. وقتی کودک تان به پیش دبستانی نمی رود، بچه های دیگر ممکن است از او سؤال کنند که چرا او این کار را انجام نمی دهد. کودک شما ممکن است با بچه های دیگر احساس غریبی کند. بنابراین اگر کودک تان  آمادگی رفتن به پیش دبستانی را دارد، به او بگویید که می تواند سال بعد به مدرسه برود.
 
منبع: کتاب «راهنمای کامل تربیت کودک (از تولد تا نوجوانی)»
نوشته: رابین گلدستاین
مترجم: شیرین یزدانی

بیشتر بخوانید :
رشد کودک پیش دبستانی
مشکلات رفتاری کودکان پیش دبستانی
کودکان و آموزش پیش از دبستان



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.