چگونه وقتی خسته هستید می توانید انرژی بدست آورید؟ (بخش اول)

خستگی ناشی از کمبود انرژی مسئله­ ی رایجی در میان بزرگسالان است. استرس مزمن، ساعات کار طولانی، عادات خواب نادرست و کم، رژیم های ناسالم و ورزش و تحرک ناکافی، همه ­ی این ها باعث می شوند که در طول روز احساس خستگی کنید. چندین راهکار وجود دارد که می­ توانید برای تقویت انرژی خود در مدت زمان کم انجام دهید. شما همچنین می توانید سطح انرژی روزانه خود را با ایجاد برخی تغییرات در شیوه ی زندگی و رژیم غذایی خود بهبود بخشید.
چهارشنبه، 10 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
چگونه وقتی خسته هستید می توانید انرژی بدست آورید؟ (بخش اول)
 با استفاده از تقویت کننده های انرژی فوری، می ­توانید سطح انرژی خود را افزایش دهید.
 
چکیده :  خستگی ناشی از کمبود انرژی مسئله­ ی رایجی در میان بزرگسالان است. استرس مزمن، ساعات کار طولانی، عادات خواب نادرست و کم، رژیم های ناسالم و ورزش و تحرک ناکافی، همه­ ی این ها باعث می شوند که در طول روز احساس خستگی کنید. چندین راهکار وجود دارد که می­ توانید برای تقویت انرژی خود در مدت زمان کم انجام دهید. شما همچنین می توانید سطح انرژی روزانه خود را با ایجاد برخی تغییرات در شیوه ی زندگی و رژیم غذایی خود بهبود بخشید.

تعداد کلمات 1072 /  تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه
 
چگونه وقتی خسته هستید می توانید انرژی بدست آورید؟
روش اول: استفاده از تقویت کننده های انرژی فوری

1. یکی از حالت های یوگا را انجام دهید

یوگا ممکن است به افزایش سطح انرژی کمک کند. سعی کنید یکی از حالت های انرژی زا مانند سگ خمیده، حالت کبری یا حالت پل را انجام دهید. حتی انجام خمش سریع می تواند به افزایش سطح انرژی شما کمک کند. پاهای خود را به اندازه ی عرض شانه بازکرده، پایین را نگاه کنید و به سمت انگشت های پایتان خم شوید.
انگشتان دست خود را به انگشت های پای خود برسانید، اما فقط تا جایی که ممکن است و راحت هستید.
اجازه دهید بازو هایتان به سمت پایین آویزان و کشیده  بمانند و در این موقعیت برای چند دقیقه بمانید. به نفس کشیدن بطور معمولی ادامه دهید.
سپس، به آرامی بدن خود را به موقعیت ایستاده برگردانید.
 

2. نفس عمیق بکشید

گرفتن مقداری نفس عمیق و آهسته می تواند سطح انرژی تان را افزایش دهد و به شما کمک کند که احساس هوشیاری و زیرکی بیشتری پیدا کنید. سعی کنید بنشینید و یا دراز بکشید و به آرامی از طریق بینی خود نفس بکشید و از طریق دهان نفس خود را رها کنید. زمانی که نفس می کشید از 1 تا 5 بشمرید و هنگام خارج کردن آن نیز از 5 تا 1 بشمرید.
 

3. کمر خود را صاف بگیرید

هر لحظه موقعیت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کمر خود را مستقیم و صاف گرفته اید. حرکات فیزیکی با حالت های ذهنی مرتبط هستند، بنابراین بدن شما در هر حالتی که باشد، سیگنالی را به مغز ارسال می کند و باعث می شود که شما احساس خوشایند و یا ناراحتی داشته باشید.
اطمینان حاصل کنید که پشت شما صاف است و شانه هایتان کمی به عقب کشیده شده است.
لحظه ای که احساس کردید خمیده شده اید، موقعیت خود را تصحیح کنید.
 

4. آواز بخوانید

آهنگ مورد علاقه تان را با صدای بلند بخوانید. این کار می تواند سطح انرژی تان را تنها در چند دقیقه افزایش دهد. اگر شما نیاز به یک محرک انرژی سریع دارید، پس آهنگ مورد علاقه خود را پخش کنید و با صدای بلند با آن بخوانید.  این موسیقی مورد علاقه حتی می ­تواند یکی از آهنگ­ های دوران کودکی ­تان باشد که شب­­ ها با آن به خواب می­ رفتید.
 

5. قدم بزنید

 پیاده روی می تواند سطح انرژی شما را به خوبی افزایش دهد. سعی کنید زمانی که  نیاز به افزایش انرژی دارید برای پیاده روی به خارج از خانه بروید و یا فقط دور خانه ی خود برای 10 تا 15 دقیقه راه بروید .
سعی کنید زمانی که قدم می زنید برای اینکه تاثیر بیشتری دریافت کنید، به یک موسیقی آرام بخش و یا آهنگ مورد علاقه ی خود گوش کنید.
 

6. در یک روز آفتابی از خانه بیرون بروید

 آفتاب نیز می تواند به شما انرژی بدهد و هنگامی که احساس خستگی دارید، شما را سر حال­تر خواهد کرد. سعی کنید در روزهای آفتابی به بیرون از منزل بروید. به مدت 10 تا 15 دقیقه در آفتاب نشسته و یا مدت زمان کمی پشت یک پنجره ی آفتابی بشینید.
بدون استفاده از کرم ضد آفتاب، برای بیش از 15 دقیقه در معرض نور آفتاب قرار نگیرید، چرا که ممکن است پوست تان بسوزد.


روش دوم: برای دریافت انرژی، خوب بنوشید و خوب بخورید

1. یک فنجان چای سبز بنوشید

 چای سبز حاوی کافئین است، به همین دلیل است که می تواند باعث افزایش انرژی شما بشود. اما بر خلاف قهوه، چای سبز همچنین ممکن است خطر ابتلا به سکته مغزی، فشار خون بالا، افسردگی، حمله قلبی و دیابت را کاهش دهد. سعی کنید یک فنجان چای سبز برای کمک به افزایش انرژی خود بنوشید.
خود را به 400 میلی گرم کافئین در روز محدود کنید. فقط به خاطر داشته باشید که انواع مختلف نوشیدنی های کافیین دار، دارای مقدار متفاوتی از کافئین هستند. به عنوان مثال، قهوه ممکن است بین 60 تا 150 میلیگرم کافئین در هر فنجان داشته باشد، در حالی که چای ممکن است بین 40 تا 80 میلی گرم باشد.
 

2. به مقدار نیاز آب بنوشید

اکثر مردم در طول روز آب کافی مصرف نمی کنند، که می تواند منجر به کسالت و خستگی بشود. سعی کنید روزانه 8 لیوان آب بنوشید، اما در طول ورزش و فعالیت مقدار آن را بیشتر کنید. برای مثال، قبل و بعد از تمرین باید یک لیوان آب بنوشید. اگر بیش از 30 دقیقه ورزش کردید، در طول تمرینات خود چند جرعه ی دیگر آب بنوشید.
 

3. به جای میان وعده های شیرین، کربوهیدرات های کم چرب را جایگزین کنید

برخی از قندهای رژیمی و طبیعی برای عملکرد طبیعی مغز، مهم و ضروری هستند؛ اما شکر فرآوری شده و غلیظ (مانند آب نبات، بیسکوییت ها یا نوشابه) سطح قند خون را افزایش می دهد. غذاهای شیرین می توانند به شما انرژی موقتی بدهند، اما بعد از آن یک افت انرژی بوجود خواهد آمد.  برخی از میان وعده های مناسب عبارتند از:
یک نان تست گندم کامل با کره ی مغزجات
یک واحد میوه
چند قطعه هویج و یک قاشق غذاخوری حُمُص (نخود –ارده، یک خوراک مدیترانه ای-عربی است)
 

4. هر روز صبحانه بخورید

 خوردن یک صبحانه مغذی شما را هوشیار نگه می دارد، بسرعت سوخت و ساز بدن شما را به راه می اندازد و از افت قند شما در بعد از ظهر جلوگیری می کند. از مصرف دونات های شیرین برای صبحانه پرهیز کنید.
 گزینه های بهتری هم وجود دارند، مانند:، نان جو کامل، بلغور جو دوسر، تخم مرغ، میوه، ماستف کره بادام زمینی
 

5. غذاهای پر پروتئین را انتخاب کنید

 خوردن غذاها و تنقلات با پروتئین بالا می تواند به تقویت انرژی پایدار کمک کند. غذاهای غنی از پروتئین، اسید آمینه ی مورد نیاز بدن را تأمین می کند که برای تعمیر و ساخت بافت ها لازم و ضروری است. منابع عالی پروتئینی عبارتند از: مرغ، ماهی، گوشت قرمز (به میزان اندک)، تخم مرغ، آجیل، محصولات لبنی (شیر، ماست، پنیر)

ادامه دارد...

مترجم : خانم الناز شمالی
منبع: https://www.wikihow.com/Get-Energy-if-You%27re-Tired
 

:بیشتر بخوانید
چگونه همیشه پرانرژی باشیم
اسراری برای اینکه همیشه پر انرژی باشیم !
چرا گاهی پرانرژی و گاهی کم انرژی می شویم؟
دوباره انرژی خود را تامین کنید
فرمول رفع خستگی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.