توجه افراطی دختران نوجوان به ظاهر

چاق بودن و اضافه وزن داشتن از مسائلی است که برای دختران نوجوان اهمیت زیادی پیدا می کند و مرتب با والدین یا دوستان یا مربیان در این باره حرف می زنند یا برای لاغر شدن دست به کارهایی می زنند. با ما همراه باشید تا راه حل این مسئله را بیابید.
شنبه، 20 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
توجه افراطی دختران نوجوان به ظاهر
خانواده با دادن الگوی مناسب به نوجوان، می توان بر اعتماد به نفس او بیفزایند.
 
چکیده: چاق بودن و اضافه وزن داشتن از مسائلی است که برای دختران نوجوان اهمیت زیادی پیدا می کند و مرتب با والدین یا دوستان یا مربیان در این باره حرف می زنند یا برای لاغر شدن دست به کارهایی می زنند. با ما همراه باشید تا راه حل این مسئله را بیابید.

تعداد کلمات 718 / تخمین زمان مطالعه 4 دقیقه

 توجه افراطی دختران نوجوان به ظاهر

دخترم خیلی به ظاهرش توجه دارد و فکر می کند چاق است، با او چه کنم؟

نوجوانان از ابتدای دوران نوجوانی شان به وزنشان زیاد اهمیت می دهند. آنها برنامه های تلویزیون و تبلیغات لاغری مجله ها را می بینند. مربیان ورزش آنها را تشویق می کنند که لاغر شوند. والدین آنها نیز مرتب از رژیم گرفتن و لاغر شدن حرف می زنند و به آنها می گویند زیاد غذا نخورند تا چاق نشوند. بنابراین لاغر شدن و رژیم گرفتن برای نوجوانان اهمیت زیادی دارد.
بسیاری از دختران نوجوان احساس می کنند که چاق هستند. آنها از چاقی خودشان شکایت می کنند تا والدینشان به آنها اطمینان دهند که چاق نیستند و هیکل آنها روی فرم است. گاهی علی رغم نظر والدین و این که آنها معتقدند فرزندشان چاق نیست، او باز اصرار می کند که چاق است. بنابراین والدین باید بسیار مراقب حرف هایش در مورد ظاهر فرزندشان باشند. بعضی از نوجوانان آنقدر به چاق بودن خودشان فکر می کنند که اعتماد به نفسشان کم می شود و دچار اختلالات تغذیه می شوند.
 

والدین باید علت احساس چاقی فرزند نوجوانشان را کشف کنند

اگر چه توجه کردن به وزن برای نوجوانان خوب است، ولی نباید بگذارید فرزندتان بیش از حد به این موضوع توجه کند. نگذارید او بی دلیل رژیم غذایی اش را تغییر دهد. با او حرف بزنید و ببینید که چرا احساس می کند چاق است. از او بپرسید آیا دوستانش نیز در مورد خودشان چنین نظری دارند و آنها نیز فکر می کنند چاق هستند. با او درباره ی تغییرات فیزیکی بدنش و داشتن یک رژیم غذایی خوب و سالم حرف بزنید. بیش از حد فرزندتان را نصیحت نکنید و به حرف های او نیز گوش کنید. مراقب رژیم غذایی خودتان نیز باشید و اگر اضافه وزن دارید سعی کنید لاغر شوید.
اگر در خانه بیش از حد به رژیم غذایی خودتان توجه کنید، ممکن است فرزندتان نیز تحت تأثیر رفتار شما قرار بگیرد و بیش از حد لازم مراقب وزنش باشد. خیلی درباره اضافه وزن خودتان با فرزندتان حرف نزنید و نگذارید او تبلیغات مربوط به رژیم های لاغری را ببینید. خودتان الگوی خوبی برای فرزندتان باشید و به او یاد بدهید که باید چگونه غذا بخورد و ورزش کند. گاهی اوقات نوجوانان وقتی استرس دارند بیشتر به اضافه وزن خودشان توجه می کنند. نوجوانان احساس می کنند که بهتر است به وزن خودشان فکر کند، تا به مشکلاتی که با آنها روبه رو است.
ببینید آیا فرزندتان از مشکلی رنج نمی برد؟ آیا در مدرسه مشکلی ندارد؟ آیا در خانه به او به اندازه ی کافی توجه دارید؟ آیا او با خواهر و برادرش ارتباط خوبی دارد؟ آیا با دوستانش مشکلی ندارد؟ آیا وقتی فرزندتان تنها است به خوبی می تواند خودش را مشغول کند؟ آیا شما می توانید مشکلاتش را حل کنید. و اعتماد به نفس او را بالا ببرید؟ با این کارها از فشارهای روحی او کم می شود و او کمتر به این که آیا چاق است یا نه توجه می کند.
به فرزندتان بگویید که او را همان گونه که هست دوست دارید و او چاق نیست. با این وجود ممکن است حرفهای شما تأثیری روی او نداشته باشد. اگر او واقعا احساس کند که چاق است، حرف های شما را نمی تواند به سادگی باور کند.
اگر فرزند نوجوان شما شکایت می کند که چرا چاق است، باید مراقب او باشید. مراقب تغییرات رژیم غذایی او باشید. بهتر است در همین دوران مشکل او را حل کنید، چون در غیر این صورت در سنین بالاتر نیز او همچنان با این مشکل مواجه خواهد بود. هرقدر سن او بالاتر رود، تغییر عقیده ی او درباره ی خودش مشکل تر خواهد شد. اگر نگران او هستید بهتر است از یک روانشناس کمک بگیرید. یک روانشناس بهتر می تواند به شما کمک کند تا نگرش فرزندتان نسبت به خودش تغییر کند.
 
منبع: راهنمای کامل تربیت کودک (از تولد تا نوجوانی)
نویسنده: رابین گلدستاین
مترجم: شیرین یزدانی

بیشتر بخوانید :
زیباتر نشان دادن بدن
رژیم‌های لاغری برای دختران نوجوان که به سرعت عمل می‌کنند
نوجوانان چاق به فکر باشند



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.